• finder

planerar syskon i Skellefteå med omnejd

Är en 23årig tjej som planerar syskon till vår dotter som föddes sep -11.  Precis i planeringsstadiet bara men är det någon i Skellefteå som oxå är det? Behöver inte vara syskon utan kan vara första också. Häng med på vägen

• Svar på tråden planerar syskon i Skellefteå med omnejd
  • Camilla040609
    finder skrev 2014-03-10 11:39:21 följande:
    Hur går de??
    Tog ett test i morse men inget plus och nu för drygt 30 minuter sedan så kom mensen!!
  • Dakine

Jag är på BIM+4 idag. Cykeldag 35. Tog ett gravtest nu på eftermiddagen, men visade neg. 
    Jag mår illa som fan! Brukar jag aldrig göra. 

Alla symtom som jag brukar få innan mens (gasig, ont i brösten och lätt mensvärk) finns inte heller. 

Varför ska kroppen vara så knepig? :/ 
    VILL BARA VARA GRAVID! NU ÄR JAG VARKEN GRAVID ELLER HAR MENSEN PÅ G!?!?!? 
    frustrerande... 

• Camilla040609
    Dakine skrev 2014-03-10 14:08:44 följande:
    Jag är på BIM+4 idag. Cykeldag 35. Tog ett gravtest nu på eftermiddagen, men visade neg. 
    Jag mår illa som fan! Brukar jag aldrig göra. 

Alla symtom som jag brukar få innan mens (gasig, ont i brösten och lätt mensvärk) finns inte heller. 

Varför ska kroppen vara så knepig? :/ 
    VILL BARA VARA GRAVID! NU ÄR JAG VARKEN GRAVID ELLER HAR MENSEN PÅ G!?!?!? 
    frustrerande... 

Detta är cykeldag 36 för mig. Har numera en cykel på i snitt 33 dagar. Men nu vart det 36 dagar och för tre månader sedan så var det samma sak.

Ta ett test med morgon urin och se, istället för på eftermiddagen. Håller tummarna för att det gör bättre för dig!!

• Dakine
    Camilla040609 skrev 2014-03-10 15:23:57 följande:

Detta är cykeldag 36 för mig. Har numera en cykel på i snitt 33 dagar. Men nu vart det 36 dagar och för tre månader sedan så var det samma sak.

Ta ett test med morgon urin och se, istället för på eftermiddagen. Håller tummarna för att det gör bättre för dig!!

Okej, har du alltid haft en cykel på 36 dagar? 
    Innan min son föddes hade jag alltid 28 dagar. Kom typ alltid samma klockslag på morgonen på dag 28. Men efter att jag nu tog ut min P-stav i augusti 2012 har den varit på 28 dagar några månader, andra 31, andra 34 och en gång 47!!?!?!? Före sonen åt jag p-piller... 

När brukar du ha Äl då efter mensen? 

• finder

Innan barn hade jag mens typ var 3e månad..nu har den varit varje månad men inte haft så bra koll på hur lång.

Sen Dec har jag haft 32-33 dagar.. Nul +6/7 så har jag onda brösten och molvärk men de har jag typ haft senaste två månaderna.. Idag börja ryggvärk vilket jag fick tidigt när jag va gravid förrförra sommaren..

Dakine skrev 2014-03-10 15:27:00 följande:

Innan min son föddes hade jag alltid 28 dagar. Kom typ alltid samma klockslag på morgonen på dag 28. Men efter att jag nu tog ut min P-stav i augusti 2012 har den varit på 28 dagar några månader, andra 31, andra 34 och en gång 47!!?!?!? Före sonen åt jag p-piller...  När brukar du ha Äl då efter mensen?  

• Camilla040609
    Dakine skrev 2014-03-10 15:27:00 följande:

Innan min son föddes hade jag alltid 28 dagar. Kom typ alltid samma klockslag på morgonen på dag 28. Men efter att jag nu tog ut min P-stav i augusti 2012 har den varit på 28 dagar några månader, andra 31, andra 34 och en gång 47!!?!?!? Före sonen åt jag p-piller... 

När brukar du ha Äl då efter mensen? 

Nej sedan yngsta dottern föddes och mensen kom tillbaka, kring Juni 2010, så har mensen varit kring 30-33 dagar i snitt. De senaste året har den legat på 33 dagar oftast. Men det längsta är nog 36dagar. Innan första barnet låg cykeln på 28dagar. Jag har ingen direkt koll på ÄL men tidigare så har jag då blivit gravid ca  14 dagar efter mens så jag har då haft "normal" ÄL förut. Men nu börjar jag undra om det inte står rätt till med ÄL längre, eller att jag drabbats av minskad hormonproduktion! Tänkt prova ÄL-stickor och se om det stämmer med min beräknade ÄL. Jag har aldrig haft preventivmedel som kan ha stört min balans utom att jag då varit gravid fyra gånger varav tre är fullbordade graviditeter och friska barn.
  • Dakine
    Camilla040609 skrev 2014-03-10 21:11:54 följande:
    Nej sedan yngsta dottern föddes och mensen kom tillbaka, kring Juni 2010, så har mensen varit kring 30-33 dagar i snitt. De senaste året har den legat på 33 dagar oftast. Men det längsta är nog 36dagar. Innan första barnet låg cykeln på 28dagar. Jag har ingen direkt koll på ÄL men tidigare så har jag då blivit gravid ca  14 dagar efter mens så jag har då haft "normal" ÄL förut. Men nu börjar jag undra om det inte står rätt till med ÄL längre, eller att jag drabbats av minskad hormonproduktion! Tänkt prova ÄL-stickor och se om det stämmer med min beräknade ÄL. Jag har aldrig haft preventivmedel som kan ha stört min balans utom att jag då varit gravid fyra gånger varav tre är fullbordade graviditeter och friska barn.
    Okej! 

Jag ångrar att jag har ätit preventivmedel, ska aldrig mer äta sånt iaf. 
    Enligt ÄL tester så har jag då äl, men man vet ju inte säkert! 
    Ska prova att tempa :) 
  • lantlivet

Jag har fått tid för utredning av pco/-s i april. Känns bra!

• finder

Jag fick plus för tre dagar sen :) kan inte.fatta de.. Får.hoppas de håller i sig

• Dakine
    lantlivet skrev 2014-03-15 22:12:27 följande:
    Jag har fått tid för utredning av pco/-s i april. Känns bra!
    Jaha, vad fick dig att ta beslut om en sådan utredning? Hur går den till? :) 
Svar på tråden planerar syskon i Skellefteå med omnejd