• Anonym (avslut)

ni med knarkare till partner

Jag blev jagad dag och natt av en jattegullig kille I över 1 år. Han var verkligen gullig nästan overkligt snäll, omtänksam o charmig. Problemet är att han missbrukar marijuana och är i övrigt alltid hög. Efter jag börjat ge efter och vi kysste varandra och hångla en gång har han inte velat veta av mig. Han har varit väldigt elak o bett mig hålla käften att jag var en hora och Att jag aldrig skulle höra av mig igen o så aa riktigt otrevlig helt enkelt. Nu min fråga ändrar knarkare personlighet? Kommer det gå över? Jag gillar denna kille o ville ge honom en ärlig chans men hur? Han svarar inte ens när jag hör av mig? Jag kan inte gå vidare vill ha ett avslut. Snälla ge mig råd.
    Ps jag är inte ful eller så utan är riktigt snygg faktiskt.

• Svar på tråden ni med knarkare till partner
  • Anonym (just det)
    Anonym (knarkare) skrev 2013-12-01 17:54:23 följande:

Har har spenderat ett år av sitt liv att jaga en ignorant och fördomsfull typ och du menar att det inte finns på kartan att han ger henne nått.
    Han har varit som stöd för henne, gett henne massor av sin tid, energi och omtanke länge medan hon bara utnyttjade han, vilket lowlife om jag ska vara ärlig, utnyttjar en kille man i grunden hatar i brist på annat.

Kan inte du behålla din generaliserande dynga för dig själv?*

Hördu frappa/knarkare, det kanske är du som är TS pojkvänOskyldig?!

Kan väl hålla med om att han verkar lagt tid o omtanke på henne under lång tid, men ger det honom rätt att bete sig som han gjort mot henne? O så vill du få det till att han är ett offer eftersom hon bara utnyttjat honom, där biter du dig allt i svansen. O att hon skulle vara ignorant o fördomsfull. Puh!

Börjar bli lite tröttsamt som du håller på, men har förstått att du själv haft/har en drogproblematik. Du känner dig träffad helt enkelt!

Ta samma diskussion om det gällt våldtäkt istället, då hade det sett ut att du försvarat våldtäktsmannen istället. Ja han våldtog henne men han hade ju varit omtänksam mot henne i ett år ju! BuhuuuBaby!

Ger upp prata med dig nu, suck.

Men lycka till i livet Kaffe
  • MuppinCowboy
    frappa skrev 2013-12-01 16:17:51 följande:

Varför du placerar den meningen där, när jag redan berättat för jag tycker inte hora är nått bra.
    Men jag antar ett syfte med att säga så, som jag påpekat flera ggr.
    Lika väl som att jag tycker det är dåligt att säga sånt.

Vi pratar om hur man är under berusning, inte i hur man är annars.
    Varför fattade du inte detta för?
    Underberusning så blir man extremt sällan som du beskriver det delar av cannabis.

Om cannabis så uppvisar du en antydan till ha svårt att hantare den frågan på annat sätt än svart eller vitt.
    Det är för det kommer ut generallisering och stigman som avslöjar detta.
    Problemet är du inbillar du har träffat den normala cannabis konsumenten.
    Ett evigt tjat om det här med hora, helt meningslöst diskussion med mig.
    Har redan var väldigt tydlig om vad jag tycker detta, och förklarat detta par ggr.
    Men verkar du verkar gripa ett halmstrå som inte finns, i att förstärka dina inlägg med mig.
    Du är avslöjad, och sluta upp med detta för det leder dig ingenstans.

Du inbillar dig att du inte träffar på dessa som använder droger dagligen i ditt liv, ja i alla fall då du lämnar hemmet.
    Människor som en del du kanske tom ser upp till.
    Men eftersom de inte faller in i ramen för vad en "knarkare" är för dig, så är du "lyckligt" ovetande.
    21,4% = 1,3miljoner på cannabis, och du inbillar dig att du inte träffar dom dagligen.
    Om du vill ha ett drogfritt förhållande(inklusive alkohol, koffein och tobak), så är det okey för mig.
    Men din naivitet är väldans roande.

Nä, på det sättet du säger missbrukare och knarkare handlar inte om något konstaterande.
    Utan du uppvisar en önskan att underblåsa stigmatiseringen.Sen antar jag du inte har en susning om när man uppnår epitetet missbrukare.
    Antar du inbillar dig att det räcker man intar en olaglig drog.

Du tycker inte man ska kalla någon knarkare men hora går bra även om du inte tycker det är bra bara det finns ett syfte, fast knarkare får man inte säga oavsett syfte..? Har jag förstått det rätt eller har jag missuppfattat, du får gärna förklara det igen, gärna med mindre cannabispropaganda för precis lika lite som motståndarna kan omvända förespråkarna så är det samma sak tvärtom en massa 'fakta' och cannabissanningar' ändrar inte på verkligheten.

Knarkare täcker upp en grupp, det är inte som man går och säger 'ölmissbrukare' eller 'whiskeyalkoholist' etc utan hela gruppen går under namnet alkoholister, men alkoholist är kanske är fult att säga också? men hora är ok om man känner sig illa behandlad eller kränkt osv? Sen har vi ju ordet 'f***a' som också används men det verkar också ok för många att använda, men det kanske är samma sak där att det anses befogat?
    Men gud bevare oss om man kallar någon för knarkare, även om de skulle vara just det knarkare.
    Varför är det så hemskt att använda ordet knarkare, som sagt det står i SAOL knarkare - narkoman, alltså användare av narkotika så varför är det så fel att kalla killen för knarkare då han är det, eller ska vi kanske kalla honom för.. livsnjutare? Brukar man narkotika så är man en knarkare helt enkelt.

Sen tycker jag du Frappa är väldigt fördömande mot människor som inte delar din åsikt, du sätter dig på dina höga(passande ord?) hästar och tror dig representera alla människor, men jag kanske har fel.. för visst sitter alla människor och smygröker cannabis, lika vanligt som att dricka mellanmjölk, alla gör det.. eller kanske inte.

Men TS knarkare eller inte killen du träffade betedde sig minst sagt otrevligt och uttrycker sig som en barnrumpa så var glad att du slapp undan, nu kan du träffa en trevlig kille istället.
  • MuppinCowboy
    Anonym (knarkare) skrev 2013-12-01 17:54:23 följande:

Har har spenderat ett år av sitt liv att jaga en ignorant och fördomsfull typ och du menar att det inte finns på kartan att han ger henne nått.
    Han har varit som stöd för henne, gett henne massor av sin tid, energi och omtanke länge medan hon bara utnyttjade han, vilket lowlife om jag ska vara ärlig, utnyttjar en kille man i grunden hatar i brist på annat.

Kan inte du behålla din generaliserande dynga för dig själv?*

Om jag ska vara ärlig låter du lite bitter, har du kanske själv blivit nobbad av en tjej?

Så när han väl får henne så beter han sig som en barnrumpa , varför? för att hämnas? är han fjorton år eller? En normal människa hade väl varit glad om man äntligen fått den man ville ha och kämpat för.

Men nä kan man inte ta att man har fått nobben innan måste man ju bete sig barnsligt, stackars staaaackars lilla plutt och vilken tur att han fick kalla tjejn för hora, för han hade ju lagt ner en massa tid på henne så det berättigar ju att han behandlar henne som skit sen, eller inte. Baby

Hur vore det om du behöll din dynga för dig själv, eller ännu bättre rök den {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (knarkare)
    Anonym (just det) skrev 2013-12-01 19:08:46 följande:

Hördu frappa/knarkare, det kanske är du som är TS pojkvänOskyldig?!

Kan väl hålla med om att han verkar lagt tid o omtanke på henne under lång tid, men ger det honom rätt att bete sig som han gjort mot henne? O så vill du få det till att han är ett offer eftersom hon bara utnyttjat honom, där biter du dig allt i svansen. O att hon skulle vara ignorant o fördomsfull. Puh!

Börjar bli lite tröttsamt som du håller på, men har förstått att du själv haft/har en drogproblematik. Du känner dig träffad helt enkelt!

Ta samma diskussion om det gällt våldtäkt istället, då hade det sett ut att du försvarat våldtäktsmannen istället. Ja han våldtog henne men han hade ju varit omtänksam mot henne i ett år ju! BuhuuuBaby!

Ger upp prata med dig nu, suck.

Men lycka till i livet Kaffe

Vi är självklart bägge ts ... pojkvän? du verkar läsa extremt selektivt här eller inte alls.

Om ts tack var att förnedra han så är det inte konstigt att han reagera kraftigt, ska vi testa min fråga för sjätte gången?

Halmgubbar kan du lägga på hyllan.

Vad har våldtäkt att göra med saken? Det är ett verklig brott med verkliga offer, drogbruk däremot är ett offerfest moralist ickebrott, så vad jag inte förstår varför vissa ska tvångt avhumanisera och demonisera folk som inte gör andra illa och sen bli förvånade när dessa svarar med kraft.

• Anonym (knarkare)
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 19:25:31 följande:
    Om jag ska vara ärlig låter du lite bitter, har du kanske själv blivit nobbad av en tjej?

Så när han väl får henne så beter han sig som en barnrumpa , varför? för att hämnas? är han fjorton år eller? En normal människa hade väl varit glad om man äntligen fått den man ville ha och kämpat för.

Men nä kan man inte ta att man har fått nobben innan måste man ju bete sig barnsligt, stackars staaaackars lilla plutt och vilken tur att han fick kalla tjejn för hora, för han hade ju lagt ner en massa tid på henne så det berättigar ju att han behandlar henne som skit sen, eller inte. Baby

Hur vore det om du behöll din dynga för dig själv, eller ännu bättre rök den {#emotions_dlg.djavulsk}

Vad har nobbning att göra med detta som beskrivs i tråden?

En normal människa med lite självrespekt om vi ska vara krast med orden skulle inte sticka in kuken i nått sånt om det var et sista på jorden, hur mycket tycker du man ska förnedra sig för ett knull?

Mannen kämpade hårt i ett år och var där för henne på alla sätt möjliga, om man efter sån energi och tid insats får reda på att hon ser han i princip som skit under sin sko men tar gärna emot allt han ger henne så kan man kanske reagera.

Halmgubbar här också, var förvånande.

• MuppinCowboy
    Anonym (knarkare) skrev 2013-12-01 19:36:30 följande:

Vad har nobbning att göra med detta som beskrivs i tråden?

En normal människa med lite självrespekt om vi ska vara krast med orden skulle inte sticka in kuken i nått sånt om det var et sista på jorden, hur mycket tycker du man ska förnedra sig för ett knull?

Mannen kämpade hårt i ett år och var där för henne på alla sätt möjliga, om man efter sån energi och tid insats får reda på att hon ser han i princip som skit under sin sko men tar gärna emot allt han ger henne så kan man kanske reagera.

Halmgubbar här också, var förvånande.

Mannen kämpade hårt.. haha ha skojar du eller? Du har ju ingen aning utan spekulerar bara, och kanske överför lite av din egen bitterhet vad vet jag, eller är det något annat som påverkar ditt omdöme?

Hur många tror du det är som tycker det är sexigt med knarkare? och de flesta män beter sig inte som barnrumpor och ska 'hämnas' eller vad det nu var killen sysslade med, otroligt omoget beteende.

Mannen kämpade hårt.. ja men då är det klart att han ska få vara lite bitter och spela macho sen.. haha ha jodå det går hem hos tjejer, sen lite 'eau de cannabis' på det så har vi en vinnare. Drömmer

Och du så många halmgubbar tror jag faktiskt inte det finns här, jag tror drogförespråkarna redan har rökt upp dem {#emotions_dlg.djavulsk}

• MuppinCowboy
    Anonym (knarkare) skrev 2013-12-01 19:28:07 följande:

Vad har våldtäkt att göra med saken? Det är ett verklig brott med verkliga offer, drogbruk däremot är ett offerfest moralist ickebrott, så vad jag inte förstår varför vissa ska tvångt avhumanisera och demonisera folk som inte gör andra illa och sen bli förvånade när dessa svarar med kraft.

Du skämtar va?  är du verkligen omedveten om hur många brott som har gjorts medans förövaren varit påverkad av droger?
    Allt från trafikbrott, till våldtäkter till mord.

Du har uppenbarligen internet så ge dig ut och sök information, inte ens en drogförespråkare kan förneka alla fall som finns.

Det är en sak att säga att inte alla som brukar droger begår brott men att uttrycka sig som du gör är ju minst sagt verklighetsfrånvarande, för att inte säga hemskt!

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 19:19:00 följande:
    Du tycker inte man ska kalla någon knarkare men hora går bra även om du inte tycker det är bra bara det finns ett syfte, fast knarkare får man inte säga oavsett syfte..? Har jag förstått det rätt eller har jag missuppfattat, du får gärna förklara det igen, gärna med mindre cannabispropaganda för precis lika lite som motståndarna kan omvända förespråkarna så är det samma sak tvärtom en massa 'fakta' och cannabissanningar' ändrar inte på verkligheten.

Knarkare täcker upp en grupp, det är inte som man går och säger 'ölmissbrukare' eller 'whiskeyalkoholist' etc utan hela gruppen går under namnet alkoholister, men alkoholist är kanske är fult att säga också? men hora är ok om man känner sig illa behandlad eller kränkt osv? Sen har vi ju ordet 'f***a' som också används men det verkar också ok för många att använda, men det kanske är samma sak där att det anses befogat?
    Men gud bevare oss om man kallar någon för knarkare, även om de skulle vara just det knarkare.
    Varför är det så hemskt att använda ordet knarkare, som sagt det står i SAOL knarkare - narkoman, alltså användare av narkotika så varför är det så fel att kalla killen för knarkare då han är det, eller ska vi kanske kalla honom för.. livsnjutare? Brukar man narkotika så är man en knarkare helt enkelt.

Sen tycker jag du Frappa är väldigt fördömande mot människor som inte delar din åsikt, du sätter dig på dina höga(passande ord?) hästar och tror dig representera alla människor, men jag kanske har fel.. för visst sitter alla människor och smygröker cannabis, lika vanligt som att dricka mellanmjölk, alla gör det.. eller kanske inte.

Men TS knarkare eller inte killen du träffade betedde sig minst sagt otrevligt och uttrycker sig som en barnrumpa så var glad att du slapp undan, nu kan du träffa en trevlig kille istället.

Jag har förklarat detta om hora och dess fel, så varför du tar upp detta igen är bortom min förmåga att förstå.
    Cannabispropaganda har jag inte hängett mig till.
    Dock har jag levererat par fakta.

Alkohol är EN substans, knark är tusentals substanser.
    Knark är lika precis som att säga det blir väder imorgon.Rätt men man vet inte om det är solsken, snö eller kortbyxa värme.
    SAOL hanterar bara ordet stigmatisering och inte säger att detta ord är stigmatiserande.
    Som du använder knarkare, så vill du stigmatisera.
    För du inbillar dig att det stärker dina inlägg.

På vilket sätt är jag fördömande?
    Enda jag kan komma på jag är fördömande på är ditt användande med knarkare, och den stigmatiseringen du vill förmedla.
    I tron detta stärker dina inlägg.
    Och nej, alla sitter inte att smygröker cannabis, vart fick du detta ifrån.
    Inte kan det vara för fakta jag presenterade att 21,4% rökt/röker cannabis i detta land.
    För du är medveten om att 21,4% är inte alla i detta land, eller försöker du inbilla dig detta?
    En klart fall av svart och vitt argumentation.

• Moolie

Det har inte med att göra om hans drogmissbruk. Han verkar vara ett praktarsle ändå. Så bara ge upp och ta nästa kille på tur! :) 

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 19:25:31 följande:

Det har alla blivit, att bli nobbat av en potentiell partner.

Nu om jag fattade TS rätt, så var det TS som blev nobbad och fick hora som avskedsord.
    Vilket jag har många ggr berättat felaktigheten i.

Att du förminskar din diskussions motståndare, genom antyda att den inte fattar/förstår/eller inte har nått att säga.
    Genom säga den röker, är en person som inte pallar med diskussionen.

Svar på tråden ni med knarkare till partner