frappa skrev 2013-12-01 16:17:51 följande:
Varför du placerar den meningen där, när jag redan berättat för jag tycker inte hora är nått bra.
Men jag antar ett syfte med att säga så, som jag påpekat flera ggr.
Lika väl som att jag tycker det är dåligt att säga sånt.
Vi pratar om hur man är under berusning, inte i hur man är annars.
Varför fattade du inte detta för?
Underberusning så blir man extremt sällan som du beskriver det delar av cannabis.
Om cannabis så uppvisar du en antydan till ha svårt att hantare den frågan på annat sätt än svart eller vitt.
Det är för det kommer ut generallisering och stigman som avslöjar detta.
Problemet är du inbillar du har träffat den normala cannabis konsumenten.
Ett evigt tjat om det här med hora, helt meningslöst diskussion med mig.
Har redan var väldigt tydlig om vad jag tycker detta, och förklarat detta par ggr.
Men verkar du verkar gripa ett halmstrå som inte finns, i att förstärka dina inlägg med mig.
Du är avslöjad, och sluta upp med detta för det leder dig ingenstans.
Du inbillar dig att du inte träffar på dessa som använder droger dagligen i ditt liv, ja i alla fall då du lämnar hemmet.
Människor som en del du kanske tom ser upp till.
Men eftersom de inte faller in i ramen för vad en "knarkare" är för dig, så är du "lyckligt" ovetande.
21,4% = 1,3miljoner på cannabis, och du inbillar dig att du inte träffar dom dagligen.
Om du vill ha ett drogfritt förhållande(inklusive alkohol, koffein och tobak), så är det okey för mig.
Men din naivitet är väldans roande.
Nä, på det sättet du säger missbrukare och knarkare handlar inte om något konstaterande.
Utan du uppvisar en önskan att underblåsa stigmatiseringen.Sen antar jag du inte har en susning om när man uppnår epitetet missbrukare.
Antar du inbillar dig att det räcker man intar en olaglig drog.
Du tycker inte man ska kalla någon knarkare men hora går bra även om du inte tycker det är bra bara det finns ett syfte, fast knarkare får man inte säga oavsett syfte..? Har jag förstått det rätt eller har jag missuppfattat, du får gärna förklara det igen, gärna med mindre cannabispropaganda för precis lika lite som motståndarna kan omvända förespråkarna så är det samma sak tvärtom en massa 'fakta' och cannabissanningar' ändrar inte på verkligheten.
Knarkare täcker upp en grupp, det är inte som man går och säger 'ölmissbrukare' eller 'whiskeyalkoholist' etc utan hela gruppen går under namnet alkoholister, men alkoholist är kanske är fult att säga också? men hora är ok om man känner sig illa behandlad eller kränkt osv? Sen har vi ju ordet 'f***a' som också används men det verkar också ok för många att använda, men det kanske är samma sak där att det anses befogat?
Men gud bevare oss om man kallar någon för knarkare, även om de skulle vara just det knarkare.
Varför är det så hemskt att använda ordet knarkare, som sagt det står i SAOL
knarkare - narkoman, alltså användare av narkotika så varför är det så fel att kalla killen för knarkare då han är det, eller ska vi kanske kalla honom för.. livsnjutare? Brukar man narkotika så är man en knarkare helt enkelt.
Sen tycker jag du Frappa är väldigt fördömande mot människor som inte delar din åsikt, du sätter dig på dina höga(passande ord?) hästar och tror dig representera alla människor, men jag kanske har fel.. för visst sitter alla människor och smygröker cannabis, lika vanligt som att dricka mellanmjölk, alla gör det.. eller kanske inte.
Men TS knarkare eller inte killen du träffade betedde sig minst sagt otrevligt och uttrycker sig som en barnrumpa så var glad att du slapp undan, nu kan du träffa en trevlig kille istället.