frappa skrev 2013-12-01 22:17:13 följande:
Du säger trovärdigheten försvann, men sakligheten att berätta detta var spårlöst borta.
Har inga ursäkter, men berättar för dig att dina generaliseringar av en som använder cannabis är fel.
Du verkar ha väldans svårt att greppa detta.
Vilka är min gelikar?
De som inte håller med dig verkar det som.
Och trovärdighetsfrågan verkar blir lite havererad här.
Där du saknar saklighet, och inbillar dig att de som inte håller med dig.
Är såna som inte är trovärdiga, på nått sätt undviker du hela tiden sakligheten på det du svarar på.
Jag försvarar inte TS(längre), inte heller TS "kille" att han kalle henne hora.
När det kommer till cannabis, så är jag saklig och hänger mig till fakta.
Utan att generalisera som du verkar tro funkar.
Det enda som jag håller med om som är pinsamt, är hans ordval = hora.Finner hans ordval att han vill få bort henne helt, kanske hon är så dum att hon inte fattar att han inte vill ha med henne att göra.
OCh då överdrev, men som jag FÖRKLARAT sååååå många gååånger, det var inte bra.
Verkar dock som du fortfarande håller detta benet som en bulldog och vägrar släppa.
Hur tänkte du nu?
Av mina 10+ inlägg där jag har skrivit väldigt många meningar så har jag endast använt ordet cannabis ett fåtal gånger, jag har uttalat mig om droganvändare (det finns fler droger än cannabis du vet?)
Jag har även pratat om det nedvärderande uttrycket hora, så ursäkta om jag frågar vad du svamlar om? Kanske du blandar ihop lite saker nu av någon anledning
För att göra det mer lättförståeligt:
Jag citerar de meningar där jag nämnt cannabis, vilket alltså är väldigt litet med tanke på hur mycket jag skrivit, så kan du kanske visa var jag generaliserar cannabisanvändandet
1. "för visst sitter alla människor och smygröker cannabis, lika vanligt som att dricka mellanmjölk,"
Ironsikt svar till dig som på intet sätt generaliserar cannabisanvändaren
2.
"Har jag förstått det rätt eller har jag missuppfattat, du får gärna förklara det igen, gärna med mindre cannabispropaganda för precis lika lite som motståndarna kan omvända förespråkarna så är det samma sak tvärtom en massa 'fakta' och cannabissanningar' ändrar inte på verkligheten."
Generaliserar återigen inte cannabisanvändaren utan utan kallar dina påståenden och 'fakta' för propaganda, men nej fortfarande inget generaliserande om cannabisanvändaren.
"Mannen kämpade hårt.. ja men då är det klart att han ska få vara lite bitter och spela macho sen.. haha ha jodå det går hem hos tjejer, sen lite 'eau de cannabis' på det så har vi en vinnare"
En ickeexisterande parfym som jag knappast anklagar cannabisanvändaren för att använda utan skrivet med sarkasm, så nej inget generaliserande av cannabisanvändaren.
4.
"Sen kanske man inte ska säga att alla blir snälla och goa av att använda cannabis.
(Den här killen tex låter inte direkt snäll och go)"
Här var det ju ett svar på ditt påstående att alla blir snälla och goa, med andra ord du generaliserade.
Så slutsats, av alla mina inlägg så var dessa de enda som specifikt nämnde cannabis och av dessa fanns det
inte ett enda generaliserande, så du har bara lyckats göra dig själv ännu mindre trovärdig.