• Anonym (avslut)

ni med knarkare till partner

Jag blev jagad dag och natt av en jattegullig kille I över 1 år. Han var verkligen gullig nästan overkligt snäll, omtänksam o charmig. Problemet är att han missbrukar marijuana och är i övrigt alltid hög. Efter jag börjat ge efter och vi kysste varandra och hångla en gång har han inte velat veta av mig. Han har varit väldigt elak o bett mig hålla käften att jag var en hora och Att jag aldrig skulle höra av mig igen o så aa riktigt otrevlig helt enkelt. Nu min fråga ändrar knarkare personlighet? Kommer det gå över? Jag gillar denna kille o ville ge honom en ärlig chans men hur? Han svarar inte ens när jag hör av mig? Jag kan inte gå vidare vill ha ett avslut. Snälla ge mig råd.
    Ps jag är inte ful eller så utan är riktigt snygg faktiskt.

• Svar på tråden ni med knarkare till partner
  • MuppinCowboy
    Oavsett vad man tycker om droger är det väl inte ok att kalla en tjej för hora?

Personligen skulle jag inte bli ihop med en knarkare/narkoman/pundare/drogmissbrukare/droganvändare etc etc

Men jag skulle definitivt inte heller bli ihop med någon som kallar en tjej för hora oavsett om den personen använder droger eller inte.

Kallar man tjejer för horor visar man brist uppfostran alternativt dålig utbildning.
  • frappa
    Anonym (just det) skrev 2013-12-01 14:27:19 följande:
    Jag skrev i den här tråden för att hjälpa TS, inte för att gå in i några förvirrade diskussioner om halmgubbar o agendor med t ex dig, nick Knarkare. Som är så kunnig om detta med cannabis, därför kan du väl berätta mer om detta för oss andra okunniga:)?!

Vi säger väl att jag har en agenda, så blir du väl glad då. "Kvackar ur sig saker", roligtGlad. Vi som skriver nåt negativt om killen ifråga "skäller på fel träd", alla andra är idioter (inlägg #88).

TS jag hoppas iaf att svaren i tråden har hjälpt dig något!

Fanns inget att hjälpa med från början, förstår jag nu efteråt.
    Allt vi hanterar en bittert fruntimmer, över inte landat sitt byte.
    Och försökte använda knarkare som ett medel att få bli klappad medhårs.

Att säga kvacka ur sig felaktigheter, är ju nått du exakt har gjort.
    Vad är det om cannabis du vill veta?
    En sak vi vet att det är en medicin, som används inom vården.
    Så vad är det du vill veta?

Vet du inte ens vad en halmgubbe menas?
    Agenda verkar du ha, eftersom du hittar på massa saker.
    För vad är annars anledningen till du komemr med felaktigheter?

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 14:31:47 följande:

Personligen skulle jag inte bli ihop med en knarkare/narkoman/pundare/drogmissbrukare/droganvä ndare etc etc

Men jag skulle definitivt inte heller bli ihop med någon som kallar en tjej för hora oavsett om den personen använder droger eller inte.

Kallar man tjejer för horor visar man brist uppfostran alternativt dålig utbildning.

Varför hora kommit fram, tror jag är pga nått denna tjej har sagt eller gjort.
    dvs TS undanhåller nått för oss.

Är inte okey ändå kalla någon hora, och antar att han använde detta ord till att bli av med henne.
    Smart sätt när det funkar, dvs man blir inte besvärad längre.
    Kan ha omvänd effekt och då blir det inte så skoj längre.

Chansen att du blir ihop med en knarkare är väldigt stor.
    Det är 1,3miljoner enbart på cannabis idag som röker/rökt cannabis.
    Det är många som har illusionen att en som rökar cannabis, är en som ligger på soffan, utan jobb och går på socialen.
    Och kanske tom begår brott för att finansiera sina konsumtion

Det är en mycken liten klick som faller in under denna grupp av cannabis konsumenter.
    De flesta har välordnade liv och återfinns i alla samhällsklasser.

• MuppinCowboy
    Anonym (glåpord) skrev 2013-11-26 16:55:08 följande:
    Jag tycker du gör helt rätt i att ta ett steg tillbaka, med din människosyn så mår han långt bättre att inte vistas i din närhet.
    Det verkar redan som han inte mår så bra så det bästa r att inte bidra till hans ohälsa.

Det är väl killen som har en kass människosyn som häver ur sig ord som hora osv tycker du inte det?
    TS var ju intresserad i början det är först nu som hon tar avstånd från knarkaren/missbrukaren/droganvändaren/pundaren osv osv (har ingen aning vilket ord du föredrar att jag använder)

Beter man sig som en skit och häver ur sig saker som killen gjorde spelar det ingen roll om han använder droger eller inte för det är inte ok oavsett, att kalla någon för hora det är kass människosyn.

Och att han mår dåligt är väl hans problem? Det ger inte honom rätt att ta ut det på andra oavsett om han använder droger eller inte.
  • Anonym (knarkare)
    Anonym (just det) skrev 2013-12-01 14:27:19 följande:
    Jag skrev i den här tråden för att hjälpa TS, inte för att gå in i några förvirrade diskussioner om halmgubbar o agendor med t ex dig, nick Knarkare. Som är så kunnig om detta med cannabis, därför kan du väl berätta mer om detta för oss andra okunniga:)?!

Vi säger väl att jag har en agenda, så blir du väl glad då. "Kvackar ur sig saker", roligtGlad. Vi som skriver nåt negativt om killen ifråga "skäller på fel träd", alla andra är idioter (inlägg #88).

TS jag hoppas iaf att svaren i tråden har hjälpt dig något!

Så för femte gången undviker du svar på frågan.
    Är det för att du inte skulle kalla individen för hora, bög eller vilket kön det än rör sig om utan du skulle inte välja dina ord lite bättre och anbvända det vä'rsta i din vokabulär? kanske en bitchslapp till och med?

Om du har som önskan att skippa förivrande diskussioner så kläck inte ur dig en massa skit och sluta försöka förminska andra med ickeargument, och halmgubbar.

MuppinCowboy skrev 2013-12-01 14:31:47 följande:

Personligen skulle jag inte bli ihop med en knarkare/narkoman/pundare/drogmissbrukare/droganvä ndare etc etc

Det var ts har vräkt ur sig i tråden inte bara mot den enskilda cannabisrökaren utan alla drogbrukare generellt är definitivt förmildrande omständighet, ingen i vid sina sinnens fulla bruk skulle acceptera så mycket skit slängt på sig från personen man tycker om så pass att man uppvaktar denna i ett år.

Med enkla ord så föredrar du att leva i celibat och ensamhet resten av ditt liv för människan i stort har en tendens att berusa sig, det har vi alla gjort sen stunden vi kom på att vi kunde.
    Det spelar ingen roll om drogen heter alkohol kofein cannabis eller nått annat, det är fortfarande samma beteende vi snackar om.

Så du skulle inte vilja bli ihop med nån som inte respekterar dig och använder nedsättande slagord för att förminska dig, det förklarar väl ganska bra varför killen i ts fall rygga tillbaka.

• kakmonstret123
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 14:42:14 följande:
    Det är väl killen som har en kass människosyn som häver ur sig ord som hora osv tycker du inte det?
    TS var ju intresserad i början det är först nu som hon tar avstånd från knarkaren/missbrukaren/droganvändaren/pundaren osv osv (har ingen aning vilket ord du föredrar att jag använder)

Beter man sig som en skit och häver ur sig saker som killen gjorde spelar det ingen roll om han använder droger eller inte för det är inte ok oavsett, att kalla någon för hora det är kass människosyn.

Och att han mår dåligt är väl hans problem? Det ger inte honom rätt att ta ut det på andra oavsett om han använder droger eller inte.
    Det stora felet TS gör är ju att hon verkar tillskriva det här beteendet till knarkare i allmänhet. Hon generaliserar grovt, samtidigt som hon även hycklar eftersom hon själv sitter hemma och brukar drogen alkohol med till synes gott samvete...
  • MuppinCowboy
    frappa skrev 2013-12-01 14:41:45 följande:

Varför hora kommit fram, tror jag är pga nått denna tjej har sagt eller gjort.
    dvs TS undanhåller nått för oss.

Är inte okey ändå kalla någon hora, och antar att han använde detta ord till att bli av med henne.
    Smart sätt när det funkar, dvs man blir inte besvärad längre.
    Kan ha omvänd effekt och då blir det inte så skoj längre.

Chansen att du blir ihop med en knarkare är väldigt stor.
    Det är 1,3miljoner enbart på cannabis idag som röker/rökt cannabis.
    Det är många som har illusionen att en som rökar cannabis, är en som ligger på soffan, utan jobb och går på socialen.
    Och kanske tom begår brott för att finansiera sina konsumtion

Det är en mycken liten klick som faller in under denna grupp av cannabis konsumenter.
    De flesta har välordnade liv och återfinns i alla samhällsklasser.

Personligen vill jag inte ha ett förhållande där man använder droger överhuvudtaget, oavsett om det är cannabis ,tyngre droger, alkohol, osv det är mitt val.

Jag tycker väl till viss del att TS får skylla sig själv, hon visste ju innan att han använde droger så hon gjorde ju ett aktivt val att ändå vara intresserad, MEN däremot har hon inte gjort ett val att bli kallad hora.

Sen är det så att vissa som brukar droger(vi vet inte om killen använder andra droger heller) kan få ändrat beteende och bete sig som grisar, detta gäller i högsta grad även tex alkohol, vissa är snälla men när de dricker blir de våldsamma och elaka osv.

Ska jag vara ärlig stör jag mig nog inte mest på killen utan på vissa i denna tråds människosyn och beteende, hur kan det vara värre att kalla någon för knarkare än för hora?
    TS har inte gjort sig förtjänt av vissa uttalanden, man behöver inte hålla med henne men man behöver inte gå till personangrepp. Snaskigt beteende som inte är ursäktat någonstans.

• MuppinCowboy
    kakmonstret123 skrev 2013-12-01 14:46:23 följande:
    Det stora felet TS gör är ju att hon verkar tillskriva det här beteendet till knarkare i allmänhet. Hon generaliserar grovt, samtidigt som hon även hycklar eftersom hon själv sitter hemma och brukar drogen alkohol med till synes gott samvete...
    Ja att generalisera är dumt det håller jag med om men de beteenden vissa har visat i den här tråden är ju minst sagt äckligt.

Man måste inte ha samma åsikt men man kan avstå från personliga påhopp. (här är jag lite hycklande då jag dock tänker saker, men jag skriver inte ner dem och förhoppningsvis kan jag fortsätta avhålla mig)
  • Anonym (K 2)

Min sambo brukar cannabis dagligen, och han har aldrig kallat mig saker eller vart elak.
    Så jag tror bara han är sån som gillar svårfångade tjejer, och när du väl gav in så ser han dig som lättfotad.

• MuppinCowboy
    Anonym (knarkare) skrev 2013-12-01 14:44:16 följande:

Det var ts har vräkt ur sig i tråden inte bara mot den enskilda cannabisrökaren utan alla drogbrukare generellt är definitivt förmildrande omständighet, ingen i vid sina sinnens fulla bruk skulle acceptera så mycket skit slängt på sig från personen man tycker om så pass att man uppvaktar denna i ett år.

Med enkla ord så föredrar du att leva i celibat och ensamhet resten av ditt liv för människan i stort har en tendens att berusa sig, det har vi alla gjort sen stunden vi kom på att vi kunde.
    Det spelar ingen roll om drogen heter alkohol kofein cannabis eller nått annat, det är fortfarande samma beteende vi snackar om.

Så du skulle inte vilja bli ihop med nån som inte respekterar dig och använder nedsättande slagord för att förminska dig, det förklarar väl ganska bra varför killen i ts fall rygga tillbaka.

Jag omger mig med människor som inte använder ett nedsättande språkbruk, jag finner det outbildat och ganska äckligt för att vara ärligt och bryr mig inte om det är en droganvändare eller inte som använder sig av de uttrycken

Vi vet inte om TS har sagt nedsättande ord eller inte till honom eller gjort något, i TS så är hon oförstående till varför han tar avstånd, hon är till och med intresserad av honom fortfarande.

Men jag tycker att det är en stor skillnad på att bli kallad knarkare om man använder droger och att bli kallad hora när man inte är en prostituerad

I svenska akademins ordlista står knarka - vara narkoman använda narkotika, knarkare - narkoman

Man måste inte hålla med TS men att uttala sig som vissa har gjort är inte ok, sen är det ju bara för löjligt att de anklagar TS för bristande människosyn när de uppvisar sådan själv. Observera jag säger inget om TS har dålig människosyn eller inte men nog känns det hycklande att höra det av andra med tanke på hur de uttrycker sig.

JAG vill inte ha en missbrukare i min närhet även om jag har den personen i min släkt.
    Jag älskar personen men hatar knarkaren.

Svar på tråden ni med knarkare till partner