• Anonym (avslut)

ni med knarkare till partner

Jag blev jagad dag och natt av en jattegullig kille I över 1 år. Han var verkligen gullig nästan overkligt snäll, omtänksam o charmig. Problemet är att han missbrukar marijuana och är i övrigt alltid hög. Efter jag börjat ge efter och vi kysste varandra och hångla en gång har han inte velat veta av mig. Han har varit väldigt elak o bett mig hålla käften att jag var en hora och Att jag aldrig skulle höra av mig igen o så aa riktigt otrevlig helt enkelt. Nu min fråga ändrar knarkare personlighet? Kommer det gå över? Jag gillar denna kille o ville ge honom en ärlig chans men hur? Han svarar inte ens när jag hör av mig? Jag kan inte gå vidare vill ha ett avslut. Snälla ge mig råd.
    Ps jag är inte ful eller så utan är riktigt snygg faktiskt.

• Svar på tråden ni med knarkare till partner
  • frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 14:49:00 följande:
    Personligen vill jag inte ha ett förhållande där man använder droger överhuvudtaget, oavsett om det är cannabis ,tyngre droger, alkohol, osv det är mitt val.

Jag tycker väl till viss del att TS får skylla sig själv, hon visste ju innan att han använde droger så hon gjorde ju ett aktivt val att ändå vara intresserad, MEN däremot har hon inte gjort ett val att bli kallad hora.

Sen är det så att vissa som brukar droger(vi vet inte om killen använder andra droger heller) kan få ändrat beteende och bete sig som grisar, detta gäller i högsta grad även tex alkohol, vissa är snälla men när de dricker blir de våldsamma och elaka osv.

Ska jag vara ärlig stör jag mig nog inte mest på killen utan på vissa i denna tråds människosyn och beteende, hur kan det vara värre att kalla någon för knarkare än för hora?
    TS har inte gjort sig förtjänt av vissa uttalanden, man behöver inte hålla med henne men man behöver inte gå till personangrepp. Snaskigt beteende som inte är ursäktat någonstans.

Spelar liksom ingen roll, att du träffar på dessa helt ovetandes är extremt troligt.

Cannabisen har inget med att han kallade henne hora.
    Hon utelämnar nått, det är fullkomligt tydligt.
    Men upprepar IGEN, att det inte är okey någon för hora.
    Dock så kanske det har ett direkt syfte, och inte något han faktiskt menar.

Cannabis gör i praktiken alla snälla och "goa", så blanda inte in alkohol som kan göra en hur som helt.
    Men om det nått alkohol gör en och det är våldsbenägen, fysiskt och/eller psykiskt.
    Är knappst en tillfällighet att 70% av våldsbrotten är under påverkan av alkohol.

Du verkar vara hopplöst fast i att ordet hora var använt för beskriva henne och inte ett skällsord för att bli av med henne.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 14:53:00 följande:
    Ja att generalisera är dumt det håller jag med om men de beteenden vissa har visat i den här tråden är ju minst sagt äckligt.

Man måste inte ha samma åsikt men man kan avstå från personliga påhopp. (här är jag lite hycklande då jag dock tänker saker, men jag skriver inte ner dem och förhoppningsvis kan jag fortsätta avhålla mig)

Men nu adresserar ju du inte bara det värsta.

Utan verkar även här generalisera kraftigt.

Du verkar vara en sådan där klassikt svart och vitt person, som inte klarar av nått annat däremellan.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 15:10:49 följande:
    Jag omger mig med människor som inte använder ett nedsättande språkbruk, jag finner det outbildat och ganska äckligt för att vara ärligt och bryr mig inte om det är en droganvändare eller inte som använder sig av de uttrycken

Vi vet inte om TS har sagt nedsättande ord eller inte till honom eller gjort något, i TS så är hon oförstående till varför han tar avstånd, hon är till och med intresserad av honom fortfarande.

Men jag tycker att det är en stor skillnad på att bli kallad knarkare om man använder droger och att bli kallad hora när man inte är en prostituerad

I svenska akademins ordlista står knarka - vara narkoman använda narkotika, knarkare - narkoman

Man måste inte hålla med TS men att uttala sig som vissa har gjort är inte ok, sen är det ju bara för löjligt att de anklagar TS för bristande människosyn när de uppvisar sådan själv. Observera jag säger inget om TS har dålig människosyn eller inte men nog känns det hycklande att höra det av andra med tanke på hur de uttrycker sig.

JAG vill inte ha en missbrukare i min närhet även om jag har den personen i min släkt.
    Jag älskar personen men hatar knarkaren.

Avsett i vad du tror om ditt språkbruk, så är det helt klart nedlåtande.
    Bara se hur du hur du hellre använder knarkare än säga att cannabis rökare.

För vi alla vet ju om att det handlar om cannabis, varför då använda ett extremt obestämt ord till nått vi redan vet.
    Du pratar om människosyn, men slänger ur dig knarkare och missbrukare till höger och vänster.

Det är dax för dig att rannsaka din egen människosyn, den är faktiskt på sniskan en del.
    Men det är nu en ignorans brukar infinna sig, och rationalisera ens språkbruk som helt plötsligt okey.
    För det är ju bara knarkare och missbrukare, dom är ju inte värd en värdig människosyn....! *facepalm*

• MuppinCowboy
    frappa skrev 2013-12-01 15:32:25 följande:

Spelar liksom ingen roll, att du träffar på dessa helt ovetandes är extremt troligt.

Cannabisen har inget med att han kallade henne hora.
    Hon utelämnar nått, det är fullkomligt tydligt.
    Men upprepar IGEN, att det inte är okey någon för hora.
    Dock så kanske det har ett direkt syfte, och inte något han faktiskt menar.

Cannabis gör i praktiken alla snälla och "goa", så blanda inte in alkohol som kan göra en hur som helt.
    Men om det nått alkohol gör en och det är våldsbenägen, fysiskt och/eller psykiskt.
    Är knappst en tillfällighet att 70% av våldsbrotten är under påverkan av alkohol.

Du verkar vara hopplöst fast i att ordet hora var använt för beskriva henne och inte ett skällsord för att bli av med henne.

Han har valt att använda droger, hon har inte valt att  prostituera sig.

Att hora har blivit ett skällsord tycker jag är helt sjukt, har väldigt svårt för nedsättande ord.
    Det är inte direkt så att folk kallar icke droganvändare för 'knarkare' som skällsord

Sen kanske man inte ska säga att alla blir snälla och goa av att använda cannabis.
    (Den här killen tex låter inte direkt snäll och go)

Sen kan jag nog hålla med om att jag ser saker i svart eller vitt.
    Efter att ha upplevt en droganvändares alla lögner så har jag nolltolerans mot droger (inklusive alkohol ) men jag har även nolltolerans med folk som kallar andra horor, droganvändandet är som sagt självvalt.

Använder en person droger vill jag inte ha något med personen att göra, men en person som har slutat använda droger har jag inga problem med. En person som har språkbruk där man använder ordet hora som skällsord till tjejer däremot vill jag inte ha ett dugg med att göra oavsett om denne använder droger eller inte.

Om jag kallar någon som missbrukar droger för knarkare så är det ett konstaterande för vad dem är, säger jag jävla knarkare så är det ett nedsättande uttryck, detsamma gäller alkoholist, alkoholist är vad du är, jävla alkoholist. hora däremot är som sagt nervärderande oavsett om man sätter 'jävla' innan.

• frappa
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 15:51:22 följande:
    Han har valt att använda droger, hon har inte valt att  prostituera sig.

Att hora har blivit ett skällsord tycker jag är helt sjukt, har väldigt svårt för nedsättande ord.
    Det är inte direkt så att folk kallar icke droganvändare för 'knarkare' som skällsord

Sen kanske man inte ska säga att alla blir snälla och goa av att använda cannabis.
    (Den här killen tex låter inte direkt snäll och go)

Sen kan jag nog hålla med om att jag ser saker i svart eller vitt.
    Efter att ha upplevt en droganvändares alla lögner så har jag nolltolerans mot droger (inklusive alkohol ) men jag har även nolltolerans med folk som kallar andra horor, droganvändandet är som sagt självvalt.

Använder en person droger vill jag inte ha något med personen att göra, men en person som har slutat använda droger har jag inga problem med. En person som har språkbruk där man använder ordet hora som skällsord till tjejer däremot vill jag inte ha ett dugg med att göra oavsett om denne använder droger eller inte.

Om jag kallar någon som missbrukar droger för knarkare så är det ett konstaterande för vad dem är, säger jag jävla knarkare så är det ett nedsättande uttryck, detsamma gäller alkoholist, alkoholist är vad du är, jävla alkoholist. hora däremot är som sagt nervärderande oavsett om man sätter 'jävla' innan.

Varför du placerar den meningen där, när jag redan berättat för jag tycker inte hora är nått bra.
    Men jag antar ett syfte med att säga så, som jag påpekat flera ggr.
    Lika väl som att jag tycker det är dåligt att säga sånt.

Vi pratar om hur man är under berusning, inte i hur man är annars.
    Varför fattade du inte detta för?
    Underberusning så blir man extremt sällan som du beskriver det delar av cannabis.

Om cannabis så uppvisar du en antydan till ha svårt att hantare den frågan på annat sätt än svart eller vitt.
    Det är för det kommer ut generallisering och stigman som avslöjar detta.
    Problemet är du inbillar du har träffat den normala cannabis konsumenten.
    Ett evigt tjat om det här med hora, helt meningslöst diskussion med mig.
    Har redan var väldigt tydlig om vad jag tycker detta, och förklarat detta par ggr.
    Men verkar du verkar gripa ett halmstrå som inte finns, i att förstärka dina inlägg med mig.
    Du är avslöjad, och sluta upp med detta för det leder dig ingenstans.

Du inbillar dig att du inte träffar på dessa som använder droger dagligen i ditt liv, ja i alla fall då du lämnar hemmet.
    Människor som en del du kanske tom ser upp till.
    Men eftersom de inte faller in i ramen för vad en "knarkare" är för dig, så är du "lyckligt" ovetande.
    21,4% = 1,3miljoner på cannabis, och du inbillar dig att du inte träffar dom dagligen.
    Om du vill ha ett drogfritt förhållande(inklusive alkohol, koffein och tobak), så är det okey för mig.
    Men din naivitet är väldans roande.

Nä, på det sättet du säger missbrukare och knarkare handlar inte om något konstaterande.
    Utan du uppvisar en önskan att underblåsa stigmatiseringen.Sen antar jag du inte har en susning om när man uppnår epitetet missbrukare.
    Antar du inbillar dig att det räcker man intar en olaglig drog.

• Anonym (knarkare)
    MuppinCowboy skrev 2013-12-01 15:10:49 följande:
    Jag omger mig med människor som inte använder ett nedsättande språkbruk, jag finner det outbildat och ganska äckligt för att vara ärligt och bryr mig inte om det är en droganvändare eller inte som använder sig av de uttrycken

Vi vet inte om TS har sagt nedsättande ord eller inte till honom eller gjort något, i TS så är hon oförstående till varför han tar avstånd, hon är till och med intresserad av honom fortfarande.

Men jag tycker att det är en stor skillnad på att bli kallad knarkare om man använder droger och att bli kallad hora när man inte är en prostituerad

I svenska akademins ordlista står knarka - vara narkoman använda narkotika, knarkare - narkoman

Man måste inte hålla med TS men att uttala sig som vissa har gjort är inte ok, sen är det ju bara för löjligt att de anklagar TS för bristande människosyn när de uppvisar sådan själv. Observera jag säger inget om TS har dålig människosyn eller inte men nog känns det hycklande att höra det av andra med tanke på hur de uttrycker sig.

JAG vill inte ha en missbrukare i min närhet även om jag har den personen i min släkt.
    Jag älskar personen men hatar knarkaren.

Så bilda dig lite och sluta släng stigmatiserande slagord omkring dig.
    Bra början.

kalla nån som använder sig av droger för drogbrukare, fine, det är det vad det handlar om, det beskriver en handling som är korrekt.

Kalla nån för knarkare för att denna använder knark, problemet är att det finns ingen drog som heter knark och knarkare är bara en nedsättande generaliserande samlingsnamn, när det ordet skapades och började användas så fanns dt ett syfte. drogbrukare skulle avhumaniseras så det är lättare för "normalt" folk att kunna spotta dom i ansiktet, knarkare beskrevs som samhällets cancersvulst, syfilis om inte minnet sviker mig helt, knarkare skulle bekämpas med alla medel då dom inte hör hemma i ett "normalt" samhälle.

Det är ord du själv använder dig om men du har nått emot folk som använder sig av nedsättande språkbruk, well godag yxskaft.

Självklart är det inte okey att kalla nån för hora, eller nån annan slagord överhuvudtaget, så kan du vara snäll och vårda språket lite?

• Anonym (just det)
    Anonym (avslut) skrev 2013-11-26 15:46:56 följande:
    Tack för era svar allt ni säger har jag redan funderat på jag går igenom en jobbig period o denna kille var där som en tröst. Han var snäll o ställde upp sen blev han djävulskt elak när jag sa att jag ville ha varken sex eller barn. Han ville nämligen ha barn med mig o själv har jag aldrig velat ha barn särskilt inte med honom. Men nu ska han bli historia. Ps jag vet att han tar kokain o så men vet inte hur långt det har gått.

Du var intressant så länge du hade nåt att erbjuda honom, that´s it.  En del droganvändare (eller fd) är bara intresserade så länge det finns i utsikt att man kan GE DOM nånting, men bara då, har man inte det så tycker dom sig ha rätt att behandla den andre som skit. Som i ditt fall.

O det är där visar han sitt rätta ansikte ("du ger mig inte vad jag vill ha nu när jag vill ha det, dra åt helvete hora"!). Sen att han skulle ge DIG nånting finns öht inte på kartan. Tid o omtanke t ex.  Jag tycker det är bra att du fick reda på detta i ett tidigt stadium!

Att genuint bry sig om en annan människa har han förmodligen aldrig varit kapabel till, bara det att tro att en sund person skulle vilja ha barn med en som alltid är hög säger tillräckligt. Plus att han tar kokain då.
  • frappa
    Anonym (just det) skrev 2013-12-01 17:34:18 följande:

Du var intressant så länge du hade nåt att erbjuda honom, that´s it.  En del droganvändare (eller fd) är bara intresserade så länge det finns i utsikt att man kan GE DOM nånting, men bara då, har man inte det så tycker dom sig ha rätt att behandla den andre som skit. Som i ditt fall.

O det är där visar han sitt rätta ansikte ("du ger mig inte vad jag vill ha nu när jag vill ha det, dra åt helvete hora"!). Sen att han skulle ge DIG nånting finns öht inte på kartan. Tid o omtanke t ex.  Jag tycker det är bra att du fick reda på detta i ett tidigt stadium!

Att genuint bry sig om en annan människa har han förmodligen aldrig varit kapabel till, bara det att tro att en sund person skulle vilja ha barn med en som alltid är hög säger tillräckligt. Plus att han tar kokain då.
    ROFL, sicket generaliserande IGEN från mobben.

• Anonym (knarkare)
    Anonym (just det) skrev 2013-12-01 17:34:18 följande:

Har har spenderat ett år av sitt liv att jaga en ignorant och fördomsfull typ och du menar att det inte finns på kartan att han ger henne nått.
    Han har varit som stöd för henne, gett henne massor av sin tid, energi och omtanke länge medan hon bara utnyttjade han, vilket lowlife om jag ska vara ärlig, utnyttjar en kille man i grunden hatar i brist på annat.

Kan inte du behålla din generaliserande dynga för dig själv?*

• Anonym (sa)
    Anonym (ursh) skrev 2013-11-25 23:53:45 följande:
    Hur kan du ens vilja höra av dig till en knarkare? Hur värderar du dig själv egentligen?

Klart dom ändrar personlighet, det är väl ingen nyhet och ja dom manipulerar, ljuger och skiter fullständigt i dom som bryr sig om dom. Det enda du kommer bli är sårad, lurad, medberoende och svag.

Du vill gå vidare med ett avslut? För han har det aldrig ens börjat eller varit nått. Så fungerar missbrukare!  

Så hitta dej nått bättre!    

Precis!
Svar på tråden ni med knarkare till partner