frappa skrev 2013-12-01 15:32:25 följande:
Spelar liksom ingen roll, att du träffar på dessa helt ovetandes är extremt troligt.
Cannabisen har inget med att han kallade henne hora.
Hon utelämnar nått, det är fullkomligt tydligt.
Men upprepar IGEN, att det inte är okey någon för hora.
Dock så kanske det har ett direkt syfte, och inte något han faktiskt menar.
Cannabis gör i praktiken alla snälla och "goa", så blanda inte in alkohol som kan göra en hur som helt.
Men om det nått alkohol gör en och det är våldsbenägen, fysiskt och/eller psykiskt.
Är knappst en tillfällighet att 70% av våldsbrotten är under påverkan av alkohol.
Du verkar vara hopplöst fast i att ordet hora var använt för beskriva henne och inte ett skällsord för att bli av med henne.
Han har valt att använda droger, hon har inte valt att prostituera sig.
Att hora har blivit ett skällsord tycker jag är helt sjukt, har väldigt svårt för nedsättande ord.
Det är inte direkt så att folk kallar icke droganvändare för 'knarkare' som skällsord
Sen kanske man inte ska säga att
alla blir snälla och goa av att använda cannabis.
(Den här killen tex låter inte direkt snäll och go)
Sen kan jag nog hålla med om att jag ser saker i svart eller vitt.
Efter att ha upplevt en droganvändares alla lögner så har jag nolltolerans mot droger (inklusive alkohol ) men jag har även nolltolerans med folk som kallar andra horor, droganvändandet är som sagt självvalt.
Använder en person droger vill jag inte ha något med personen att göra, men en person som har slutat använda droger har jag inga problem med. En person som har språkbruk där man använder ordet hora som skällsord till tjejer däremot vill jag inte ha ett dugg med att göra oavsett om denne använder droger eller inte.
Om jag kallar någon som missbrukar droger för knarkare så är det ett konstaterande för vad dem är, säger jag jävla knarkare så är det ett nedsättande uttryck, detsamma gäller alkoholist, alkoholist är vad du är, jävla alkoholist. hora däremot är som sagt nervärderande oavsett om man sätter 'jävla' innan.