• Anonym (avslut)

ni med knarkare till partner

Jag blev jagad dag och natt av en jattegullig kille I över 1 år. Han var verkligen gullig nästan overkligt snäll, omtänksam o charmig. Problemet är att han missbrukar marijuana och är i övrigt alltid hög. Efter jag börjat ge efter och vi kysste varandra och hångla en gång har han inte velat veta av mig. Han har varit väldigt elak o bett mig hålla käften att jag var en hora och Att jag aldrig skulle höra av mig igen o så aa riktigt otrevlig helt enkelt. Nu min fråga ändrar knarkare personlighet? Kommer det gå över? Jag gillar denna kille o ville ge honom en ärlig chans men hur? Han svarar inte ens när jag hör av mig? Jag kan inte gå vidare vill ha ett avslut. Snälla ge mig råd.
    Ps jag är inte ful eller så utan är riktigt snygg faktiskt.

• Svar på tråden ni med knarkare till partner
  • Anonym (avslut)
    Anonym (Been there Done that) skrev 2013-11-26 20:12:48 följande:
    Har inte läst alla svar men till TS: Nej, han kommer inte ändra sig så länge han brukar marijuana. När man brukar marijuana pallar man inte bry sig och ju mer någon är "tjatig" desto mer "stänger man av" personen. När han inte rökt på några dagar kommer han kanske tillbaka, ber om ursäkt och säger att han ångrar sig eller faktiskt gillar dig och "inte fattar varför han gör som han gör". Men sen röker han igen och kommer inte bry sig om något, glömmer bort dig och då blir du "tjatig" eftersom du inte fattar varför han hör av sig och så är cirkeln igång igen. Nej, en kille som brukar droger (även alkohol i viss mån) är inga killar i varje fall jag skulle fortsätta lägga energi på. Been there, Done that. I nio fall av tio är det såhär. Tyvärr.

Ja han skulle bara vvåga höra av sig hahaha
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (avslut) skrev 2013-11-26 20:22:19 följande:

Tack för ditt råd men ush ryser när du kallar honom min kille. Jag var full när jag skrev ts igår nejjjjj jag vill inte ha honom jag vill bara att han ska svara så jag kan säga precis va jag tycker om honom o sen dissa honom jag vet det låter taskigt men han förtjänar inte bättre.
    Då är mitt råd att inte höra av dig till honom öht. Släpp honom bara, ödsla inte din tid och energi på en kille du inte ens vill ha. Ge honom inte det! För vet du vad, är han duktig så har han dig på fall igen! Sen sitter du i den sitsen jag sitter i, gravid med någon som väljer drogerna framför sitt barn. Där vill du inte vara. Du vill heller inte må så kasst som jag mår nu.

• Rakad Apa
    Anonym (avslut) skrev 2013-11-26 19:19:51 följande:
    asså är du en knarkare? Annars förstår jag inte varför du försvarar dessa parasiter :s

Fin människosyn du har, verkligen. Jag föredrar en missbrukare framför ett empatilöst patrask som dig, alla dagar i veckan.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Dumt)
    Anonym (avslut) skrev 2013-11-25 23:43:01 följande:
    Jag blev jagad dag och natt av en jattegullig kille I över 1 år. Han var verkligen gullig nästan overkligt snäll, omtänksam o charmig. Problemet är att han missbrukar marijuana och är i övrigt alltid hög. Efter jag börjat ge efter och vi kysste varandra och hångla en gång har han inte velat veta av mig. Han har varit väldigt elak o bett mig hålla käften att jag var en hora och Att jag aldrig skulle höra av mig igen o så aa riktigt otrevlig helt enkelt. Nu min fråga ändrar knarkare personlighet? Kommer det gå över? Jag gillar denna kille o ville ge honom en ärlig chans men hur? Han svarar inte ens när jag hör av mig? Jag kan inte gå vidare vill ha ett avslut. Snälla ge mig råd. Ps jag är inte ful eller så utan är riktigt snygg faktiskt.
    Gå INTE in i ett förhållande med människor med drogproblem, det säger väl sig självt.
  • Anonym (Hanna)
    Rakad Apa skrev 2013-11-26 20:27:20 följande:

Fin människosyn du har, verkligen. Jag föredrar en missbrukare framför ett empatilöst patrask som dig, alla dagar i veckan.
  • Anonym (Hanna)

En person som missbrukar är inte per automatik en dålig människa! Men man är naiv om man tror att det är riskfritt att ingå ett förhållande med en person som missbrukar.

• Anonym (avslut)
    Rakad Apa skrev 2013-11-26 20:27:20 följande:

Jaja jag tog väl i lite. Men knarkare har väl värsta människosynen :s
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (avslut) skrev 2013-11-26 20:32:01 följande:

Jaja jag tog väl i lite. Men knarkare har väl värsta människosynen :s
    Nej varför då? 
  • Anonym (avslut)
    Anonym (Hanna) skrev 2013-11-26 20:32:35 följande:
    Nej varför då? 

För de utnyttjar folk
  • FruLiNi
    Anonym (ursh) skrev 2013-11-26 19:40:39 följande:

Ja efter ett X antal år av jobb med dessa människor, så spelar det hur som helst ingen roll vilket stöd man ger, så är återfallsrisken 90% tror jag kanske har träffat 2-3 personer som lyckas undgå och bli drogfria, dom flesta faller tillbaka.

Låt dom dö på gatan, valet är ju som sagt valfritt. 
    Dom har alla i slutändan exakt samma gemensamma nämnare! Beteendet som TS beskriver! Jag skriver inte i min arbetsroll nu, jag skriver pri vat. Vad drogerna förvandlar dessa människor till är skrämmande, tyvärr så kan man inte bortse från det och börja "se personen" bakom drogerna, vad som händer då är att man hamnar i TS situation och börjar vackla och vill ha svar och grejer..... vara kring sjuka, du blir sjuk själv!

Vilken vidrig människosyn du har. Alla är vi MÄNNISKOR i första hand. Vissa med en psykisk sårbarhet som är nedärvd från förälder eller släkting. Vem som helst hade kunnat drabbas. Var tacksam istället över att du inte är en av dem som drabbats hårt av livet och gener, och SLUTA se ner på människan som missbrukar. Jag blir mörkrädd när jag vet att du jobbar med missbrukare.
Svar på tråden ni med knarkare till partner