• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-06 14:59:38 följande:

Glest befolkat på sina håll, men något säger mig att de ensamkommande unga männen inte ämnar bryta och svedja mark i glesbygden.. Obestämd
    Verkligen ett löjligt argument. Du kan bättre.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Ermenegildo
    JTA skrev 2013-12-06 10:02:40 följande:
    Det är möjligt att strama åt invandringen genom att bara följa de regler som finns. Utvisa de som fuskar, ljuger och begår brott, inte tillåta anhöriga som inte kan försörjas, ge tillfälligt istället för permanent uppehållstillstånd, inte konstatera skyddsbehov om det finns lugna områden i landet. Men politikerna har målat in sig i ett hörn, tagit en position som det inte går att backa från. Så fort något litet förslag eller ens ordval antyder kritik av invandringen skriks det från alla håll. Säg "volymer" och din karriär är i fara. Jag ser ingenting som kan stoppa detta.
    Känner inte alls igen det där, tvärtom följer man ju reglerna ganska slaviskt. Alla Sverigedemokrater måste väl applådera beslutet att utvisa den ryske muskelsjuke killen som menar att han riskerar att dö utan adekvat vård. En sådan person är väl urtypen för sådana som SD och deras anhängare vill utvisa. Eftersom han är svårt sjuk, är det inte troligt att han kommer att  bidra till Sveriges ekonomi, tvärtom kosta oss en massa skattepengar. Så länge man saknar empati är ju de här frågorna superenkla...
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Velouria

Sionistbabbel

">

En Europa fri från islam och islamisering... Men det går bra att "sionisera" den? Jag tror att vi är på väg mot en ny "Hitlerera" fast den här gången från sionisters håll. I framtiden kommer man att inkludera denna nya krig i historieböckerna och offren kommer att vara muslimer (eller alla som antas vara det, samt alla vänsterfolk och de som antas vara det och sen romer, homosexuella och typ alla som även Hitler hatade).

Mother cake
  • ubåt
    Velouria skrev 2013-12-06 17:50:32 följande:
    Sionistbabbel

" rel="nofollow" target="_blank">

En Europa fri från islam och islamisering... Men det går bra att "sionisera" den? Jag tror att vi är på väg mot en ny "Hitlerera" fast den här gången från sionisters håll. I framtiden kommer man att inkludera denna nya krig i historieböckerna och offren kommer att vara muslimer (eller alla som antas vara det, samt alla vänsterfolk och de som antas vara det och sen romer, homosexuella och typ alla som även Hitler hatade).
    Ja, sionisterna är ju inte lika bra på att springa omkring med självmordsvästar som sina "kusiner" islamisterna. Eller flyga flygplan in i byggnader, angripa varuhus, bomba bussar, tåg, tunnelbanor, semseterorter och restauranger. Eller för den delen -som islamisterna- ställa sig på nazisternas sida vilket skedde under WW2. 

Där har sionisterna fortfarande mycket att lära. 
  • themia
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-06 23:53:16 följande:
    Du verkar lite glad i Islam?

Oroväckande!
    Nalle
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Lejonmamman01
    Ermenegildo skrev 2013-12-06 17:18:02 följande:
    Känner inte alls igen det där, tvärtom följer man ju reglerna ganska slaviskt. Alla Sverigedemokrater måste väl applådera beslutet att utvisa den ryske muskelsjuke killen som menar att han riskerar att dö utan adekvat vård. En sådan person är väl urtypen för sådana som SD och deras anhängare vill utvisa. Eftersom han är svårt sjuk, är det inte troligt att han kommer att  bidra till Sveriges ekonomi, tvärtom kosta oss en massa skattepengar. Så länge man saknar empati är ju de här frågorna superenkla...

Nu är jag inte insatt i just det där fallet. Men rent generellt, så är naturligtvis världen full av muskelsjuka, men vi kan inte flytta dem alla hit och stå för deras vård och försörja dem med bidrag. Antagligen skulle inte den är killen nöja sig med att bo här själv heller, utan så fort han hade fått PUT skulle han ha börjat verka för att hans familj också skulle få komma hit... Det fungerar inte. Vår ekonomi klarar inte av det. Jo om det vore EN familj, men vi har redan tagit emot hundratusentals, och nu måste vi börja tänka på oss själva. Sorry.

Tycker du inte själv att det är konstigt, att ALLA måste komma just hit..? Varför åker de inte till Italien, Spanien, Grekland, Dubai - och försöker få stanna och få vården betald DÄR i stället..?
  • Lejonmamman01
    Ermenegildo skrev 2013-12-06 17:18:02 följande:

Och vidare. Det finns en massa nyrika ryssar, som skulle kunna dela med sig litet till sina egna olycksbarn, i stället för att leva ett bisarrt lyxliv i osmakliga pälsar och stora, synliga juveler...
  • Enter Sandman

Jag hoppas så att du har fel, men tyvärr tror jag att du kan ha rätt, det är även min rädsla du ger uttryck för.
    Just därför är det så oerhört viktigt att hålla sd borta från allt maktinflytande.
  • Enter Sandman
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-07 10:02:44 följande:

Nu är jag inte insatt i just det där fallet. Men rent generellt, så är naturligtvis världen full av muskelsjuka, men vi kan inte flytta dem alla hit och stå för deras vård och försörja dem med bidrag. Antagligen skulle inte den är killen nöja sig med att bo här själv heller, utan så fort han hade fått PUT skulle han ha börjat verka för att hans familj också skulle få komma hit... Det fungerar inte. Vår ekonomi klarar inte av det. Jo om det vore EN familj, men vi har redan tagit emot hundratusentals, och nu måste vi börja tänka på oss själva. Sorry.

Tycker du inte själv att det är konstigt, att ALLA måste komma just hit..? Varför åker de inte till Italien, Spanien, Grekland, Dubai - och försöker få stanna och få vården betald DÄR i stället..?

Ja, jag förstår att just du ser det så, du bevisade just Ermengildos poäng.
    Om Mandela hade flytt hit när han var ung från apartheid så hade sd velat kasta ut honom och antaglingen anklagat honom för att se svenska kvinnor som horor och misstänkliggjort honom som deltagare i gruppvåldtäkter, samt förstås för att enbart velat sko sig på svenska skattebetalare medan han själv satt och pillade sig i naveln.
    Om så självaste Jesus kom vandrande skulle han fått samma mottagande, i synnerhet om han hade varit svart.
    Nyanser är inte sd:s starka sida, hat och fördomar är.
  • Enter Sandman
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-07 10:04:02 följande:

Och vidare. Det finns en massa nyrika ryssar, som skulle kunna dela med sig litet till sina egna olycksbarn, i stället för att leva ett bisarrt lyxliv i osmakliga pälsar och stora, synliga juveler...

Alla andra utom vi va, skulle kunna göra en insats, bara inte vi.
    Du vet det finns ett uttryck för det där på engelska, not in my backyard, somewhere else, but not in my backyard.

Ingen har sagt att vi ska ta emot alla som behöver hjälp, (nu var det där med nyanserna igen då) men vi ska ta vår del av ansvaret.
    Och för övrigt så frågar du varför muskelsjuka inte kan söka hjälp i andra länder som Italien, Spanien, Grekland, Dubai, det är precis det dom gör också, dom flesta, sen kommer några av dom hit.
    Och när dom är här och har skyddsbehov så är det vår förbannade plikt att dela med oss av vårt överflöd.
    Sen får du tycka vad du vill.

Förresten du vet väl att Jesus kom från menaländerna?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?