• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    overdose skrev 2013-11-07 20:58:19 följande:
    Det är ett mått på framgång genom population, men inte ett mått på välstånd, men poängen är den här. I en populationskamp vinner vanligen de som kan föröka sig. Det är ju därför man talar om problem med invasiva arter.

Populationsökningen i dessa länder är en effekt av att de i inte så få sammanhang har blivit en del av den internationella ekonomin. För att säga det kort, västerländska bolag har skapat lösningar som de har tjänat pengar på. En sidoeffekt har varit att Afrikas befolkning har exploderat.

Självfallet vill denna befolkning ha sitt eget samtidigt som de också vill leva som vi gör. För det kan man inte lasta dem, men bara för den sakens skull måste man inte öppna vårt land för ett lyckligt fåtal av de rikaste och mest framgångsrika.

Sett ur ett populationsperspektiv är somaliernas framtid mycket ljusare än svenskarnas, och det är vi svenskar man måste värna om, men det gör förstås ingen. Istället är det snarare så att vi mer eller mindre förnekas vår existens, eftersom de styrande fortfarande är fast i rasistiskt tänkande, där vi alltid är den onde vite mannen, och där invandrarna alltid är de stackars offren, oavsett vilka bestialiska seder de än för till vårt land.

Grunden till all kultur är populationernas utveckling. Man kan inte lösa våra problem genom att importera massor av andra folk. Det enda som kommer hända är att vi med tiden skapar barbarkungadömen i vårt land, och att vår kultur sedan går under. Detta är något som har hänt ett flertal gånger i historien, men vill vi verkligen se det igen?

Vill man värna om utsatta folk måste man också värna om våra nordiska folk. Om tusen år kan det vara för sent sedan länge. Våra populationer, våra traditioner, vår kultur, kan då sedan länge vara död.

Det är dags att ta ett steg tillbaka och se på vad som händer med Sverige, inte bara just nu, utan också på lång sikt.

Om du bara visste hurusom så många svenskar redan känner att samhällskontraktet är brutet.

Barbarkungadömen. Jaså du. Superbra exempel på rasistisk smörja som kommer från SD-håll och som gör att folk hatar SD. Och SvP som är ungefär samma skit. De gillar ju dessutom varandra och häckar tillsammans på Avpixlat där de försöker inbilla sig själva att de representerar gemene man. Som två små bollar navelludd som trängs i samma utrymme.  
  • overdose
    nihka skrev 2013-11-07 23:47:19 följande:
    Barbarkungadömen. Jaså du. Superbra exempel på rasistisk smörja som kommer från SD-håll och som gör att folk hatar SD. Och SvP som är ungefär samma skit. De gillar ju dessutom varandra och häckar tillsammans på Avpixlat där de försöker inbilla sig själva att de representerar gemene man. Som två små bollar navelludd som trängs i samma utrymme.  
    Det kommer inte från SD, jag har en helt egen förmåga att fundera över framtiden. Förövrigt läser jag inte på avpixlat, men du verkar göra det och eftersom du också verkar vara negativ kan vi då kanske sammanfatta dina tankar?

Vidare, du talar om dålig humor och humor som inte uppskattas av alla. Varför har du då en bild på en blå människa. Du ska veta att varje gång jag ser den tänker jag på blue baby syndrome, och att du hånar dessa människor. Du får förstås gärna göra det, men alla uppskattar kanske inte din typ av humor. Vänligen byt bild.

• Angie99
    annatnick skrev 2013-11-07 21:03:59 följande:

Eftersom du inte orkarde läsa länken i inlägg 163 gjorde jag ett mkt enkelt exempel som även det blev för vanskligt. Liksom att förhålla sig till övrigt innehåll.
    Nej jag orkade inte läsa din länk. Vill du argumentera något får du faktiskt skriva ner det själv och inte hänvisa till andras texter.

Ditt exempel var orealistiskt och saknade verklighetsförankring. Ska du vara emot något så får du ju faktiskt ta reda på vad det är du är emot. Men det är väl för vanskligt? Ha ha.
    Du är emot direktdemokrati. I get it. Men direktdemokrati är inte att rösta om vägbulor. Punkt.
  • Angie99

Och i dagens utspel av Löfven har vi ytterligare ett exempel på hur politikerna saknar anknytning till folket och gör att för att undvika att SD får någon som helst makt. Trots att de spås få nästan 1 miljon röster. Man är alltså villig att arbeta med Fp som man har ytterst lite gemensamt med, eller C, eller M, eller V. Ja vem som helst, bara det inte blir SD! Centern däremot var dumma som inte sa ja.
    Men det roliga är att man får inte veta vilka kompromisser som kommer att göras fören efter valet! Så man vet inte riktigt vad man röstar på om man röstar S. Deras eget valmanifest lär ju knappast gälla om de ska ha med både Mp, C och Fp på sin skuta. V lär ju knappast säga ja till ett samarbete med nått högerparti.
    Ja herregud vilket cirkus. Och allt eftersom de flesta politiker och många andra tyvärr verkar tro att SD är nått form av PK gift.

• Vitrysk hockeyhjälte

Det sorgliga är ju att Löfven nu kan, och säkert kommer att, insinuera att allianspartier som tackar blankt nej till ett samarbete med S "stödjer rasism" och så vidare.

Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Lejonmamman01
    Angie99 skrev 2013-11-07 18:49:07 följande:
    Det här är ju så skadat. Lika så det som Kalla Fakta ikväll handlar om, att vi skickar ut sjuka och de som verkligen behöver stanna. Till förmån för ensamkommande flyktingbarn på 22 bast som sen käkar lite kat och går bärsärkagång och knivhugger alla i sin väg. Till exempel...

Ja, precis. "Skadat" var ordet... Spöke
  • Lejonmamman01
    annatnick skrev 2013-11-07 19:15:55 följande:

Du förstår fortfarande inte att min invändning handlar om att dessa två sätt att bistå flyktingar ställs mot varandra. Afrika är en kontinent.. men det kan vara svårt att ta in. För det är ju bara att åka nån annanstans i Afrika, de är ju så lika i alla avseenden.
    I alla fall är de olika afrikanska länderna mer lika varandra, än vad t.ex. Sverige och Somalia är. Både vad gäller klimat, religion, klädedräkt, kultur, kvinnosyn och allting.

För övrigt anser jag, att de snorrika arabländerna i Emiraten - Saudiarabien bland annat - borde ställa upp för sina trosbröder och -systrar i nöd. Är det någon som kan förklara, varför de inte gör det, och varför i stället ett litet, kargt och numera fattigt land uppe vid Polcirkeln måste göra det..?

I Emiraten gäller ju dessutom samma regler för kvinnans klädedräkt och frihet (eller brist på sådant) och mycket annat, så det skulle inte behöva bli de kulturkrockar som blir här i Sverige. Jag menar, när muslimska flickor vill ta över de svenska flickornas sätt att leva - vilket ofta slutar i tidigt tvångsgifte och i de värsta fallen i hedersmord. Och när muslimska pojkar inte tycker att svenska flickor har något människovärde, vilket resulterar i allt från öknamn i skolan, till gruppvåldtäkter... 
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-07 19:17:13 följande:
    Smögs in? Är det inte tillåtet att bära på tårtor?

Det kunde ju ha varit något annat i tårtan. Frätande syra till exempel. Eller en bomb...
  • Lejonmamman01
    nihka skrev 2013-11-07 19:37:46 följande:
    Visst. Vi går verkligen på knäna här. Hahahahahahaha. Julhandeln förväntas slå nya rekord i år, men med en mesig ökning på bara 1,5%.

Det går riktigt trögt för detaljhandeln eftersom vi totalt väntas vi spendera ynka 65,6 miljarder kronor under december. Det var bättre förr innan alla utlänningar kom och sög oss torra.Guld i mun

www.privataaffarer.se/nyaaffarer/na-nyheter/h...

Det är väl ingen som förnekar att det finns stora grupper i Sverige som har råd att köpa julklappar..? Om du läser mitt inlägg igen, så handlade det inte om dessa grupper, utan om de som på olika sätt är beroende av skattepengar för sin försörjning, eller för att på annat sätt (personliga assistenter, elevassistenter, boendestödjare, behandlingshem, äldreboende, korttidshem...) är i behov av skattefinansierade insatser för att få ett människovärdigt liv.

Att höja skatterna ytterligare för de välavlönade funkar inte, för då kommer ännu fler av dem att ta sin arbetskraft, sina spetskunskaper och sina företag och dra utomlands. Till något land som inte tar emot invandrare i den utsträckning som vi gör, och därför kan låta löntagare och företagare behålla större delen av det de arbetar ihop. 
  • Lejonmamman01
    annatnick skrev 2013-11-07 19:09:30 följande:

De är för mer direktdemokrati på lokalnivå ja. Men du kanske inte förstår att det är utbytbart mot andra konkreta exempel? För det är majoritetsprincipens "suveränitet" jag ifrågasätter. Men det blev kanske för svårt att komma med en konkret invändning mot?

Sd fungerar pragmatiskt på lokalnivå, till skillnad från de andra partierna. De borgerliga röstar t.ex. alltid för privata alternativ (vårdbolag, friskolor..) oavsett vad. Likaså röstar S och V alltid emot. Medan Sd undersöker de olika alternativen, och förutsättningslöst kommer fram till om just det här privata vårdbolaget kan erbjuda kommuninvånarna något bra, eller inte. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?