• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:52:12 följande:

Varför så hatisk? Tillåt mig gissa, att du har någon väldigt privat anledning att vara emot Sd. Importerad älskare kanske..?
    Du är verkligen fenomenal på låga och tarvliga påhopp.
    Samtidigt vill du framstå som en moraliskt högtstående person.
    Tyvärr, det är lång från trovärdigt (eller PK, som du skulle uttryckt det)

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • MrsC74

Lejonmamman. Importerad älskare ? Förväntar du dig att människor ska ta dig på allvar när du uttrycker dig så ?

• Vitrysk hockeyhjälte

Direktdemokrati förresten, det kan vara den sämsta idén i mannaminne. Införs det här emigrerar jag, på riktigt.

Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:52:12 följande:

Varför så hatisk? Tillåt mig gissa, att du har någon väldigt privat anledning att vara emot Sd. Importerad älskare kanske..?
    Det där var... hm... lite onödigt skrivet faktiskt.

Eller äh, vem försöker jag lura? Det var idiotiskt stenkorkat. 
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • stoner
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:53:17 följande:

Ja, jag tänker också alltid på hjärt- och lungsjuka när jag ser hennes bild. Det är lika illa som att ha en karikatyr på ett folkslag.

Jag kan tycka det är intressant att veta hur SD:are tänker. Vissa har välskrivna och i någon mån genomtänkta argument.
    Men du sätter verkligen ribban rekordlågt med dina inlägg. Hade jag varit SD:are själv hade jag önskat att du höll tyst. 

• Vitrysk hockeyhjälte
    stoner skrev 2013-11-08 16:28:23 följande:

Jag kan tycka det är intressant att veta hur SD:are tänker. Vissa har välskrivna och i någon mån genomtänkta argument.
    Men du sätter verkligen ribban rekordlågt med dina inlägg. Hade jag varit SD:are själv hade jag önskat att du höll tyst. 

Det gäller inte bara SD, tyvärr. Vänstermänniskor, högermänniskor, feminister, antifeminister, genusfolk, kommunister, nazister... det är nästan alltid de tomma tunnorna som skramlar högst.
  • stoner

Trådstartaren undrar varför många hatar SD. Det är bara att läsa uttalanden av stjärndebattörer som Ronny Karlsson, Fredrik Molin och Björn Söder. Kolla järnrörsvideon. Läsa hur en riksdagsman behandlande en vakt. 

Samt många av inläggen i denna tråd.
    Osv osv.

Det är inte enstaka rötägg som beter sig såhär. SD's politik och värdegrund är osympatisk och drar logiskt till sig osympatiska anhängare.

• stoner

SD själva utesluter medlemmar och sparkar aktiva politiker i parti och minut när de vädrar åsikterna. Troligen inte för att de inte samtycker, utan för att det rimmar illa med deras "nolltolerans" mot rasism.

• nihka
    overdose skrev 2013-11-07 23:59:20 följande:
    Det kommer inte från SD, jag har en helt egen förmåga att fundera över framtiden. Förövrigt läser jag inte på avpixlat, men du verkar göra det och eftersom du också verkar vara negativ kan vi då kanske sammanfatta dina tankar?

Vidare, du talar om dålig humor och humor som inte uppskattas av alla. Varför har du då en bild på en blå människa. Du ska veta att varje gång jag ser den tänker jag på blue baby syndrome, och att du hånar dessa människor. Du får förstås gärna göra det, men alla uppskattar kanske inte din typ av humor. Vänligen byt bild.

Jo, precis den sortens rasistisk smörja du kom med är sådant som kommer från SD-håll och SvP-håll. Att du sedan kommer fram till samma eller liknande saker antar jag är ett utslag av att ni delar åsikter.

Vi ska förstås inte sammanfatta mina tankar eftersom oavsett hur du tänker ser inte jag dig som en sammarbetspartner, så det finns inget "vi".

Ja, jag har läst nog på Avpixlat för att kunna bilda mig en uppfattning på den sorgliga nivå SD-are och ännu värre högerextremistiska element håller där. Jag skulle inte uttala mig om det om jag inte hade någon kunskap om det.

Dina tankar om vilka du anser hånas får du ta upp med det amerikanska filmbolaget 20:th Century-Fox Film Corporation. De kommer säkert lyssna mycket vänligt till dig och sedan skratta gott.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:39:48 följande:
    I alla fall är de olika afrikanska länderna mer lika varandra, än vad t.ex. Sverige och Somalia är. Både vad gäller klimat, religion, klädedräkt, kultur, kvinnosyn och allting.

För övrigt anser jag, att de snorrika arabländerna i Emiraten - Saudiarabien bland annat - borde ställa upp för sina trosbröder och -systrar i nöd. Är det någon som kan förklara, varför de inte gör det, och varför i stället ett litet, kargt och numera fattigt land uppe vid Polcirkeln måste göra det..?

I Emiraten gäller ju dessutom samma regler för kvinnans klädedräkt och frihet (eller brist på sådant) och mycket annat, så det skulle inte behöva bli de kulturkrockar som blir här i Sverige. Jag menar, när muslimska flickor vill ta över de svenska flickornas sätt att leva - vilket ofta slutar i tidigt tvångsgifte och i de värsta fallen i hedersmord. Och när muslimska pojkar inte tycker att svenska flickor har något människovärde, vilket resulterar i allt från öknamn i skolan, till gruppvåldtäkter... 
    Här har du lite fakta som du kan lägga till att tycka och tro kring vilka som ställer upp och inte ställer upp och hur de gör det.

http://www.irinnews.org/report/97395/

Saudiarabien har hittills bidragit med 345 miljoner dollar. De övriga stora beloppen kommer också från arabvärlden.

Sedan tycker jag att fler länder kunde öppna lite, eller lite mer på sina gränser, och det känns helt OK att säga just för att vi själva tar emot flyktingar, annars ska man låta bli att kräva av andra det man inte kan leva upp till själv.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?