• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-11-08 16:20:05 följande:
    Direktdemokrati förresten, det kan vara den sämsta idén i mannaminne. Införs det här emigrerar jag, på riktigt.
    Ingen risk. Förutom den uppenbara risken med att beslut skulle fattas på kuppartade premisser så tror jag det skulle kosta för mycket och vara alldeles för krångligt att administrera.
  • nihka
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:45:49 följande:
    Det är väl ingen som förnekar att det finns stora grupper i Sverige som har råd att köpa julklappar..? Om du läser mitt inlägg igen, så handlade det inte om dessa grupper, utan om de som på olika sätt är beroende av skattepengar för sin försörjning, eller för att på annat sätt (personliga assistenter, elevassistenter, boendestödjare, behandlingshem, äldreboende, korttidshem...) är i behov av skattefinansierade insatser för att få ett människovärdigt liv.

Att höja skatterna ytterligare för de välavlönade funkar inte, för då kommer ännu fler av dem att ta sin arbetskraft, sina spetskunskaper och sina företag och dra utomlands. Till något land som inte tar emot invandrare i den utsträckning som vi gör, och därför kan låta löntagare och företagare behålla större delen av det de arbetar ihop. 
    Ja, tänk om människor fick för sig att flytta till länder som inte är så pigga på att ta emot invandrare 
  • annatnick
    Angie99 skrev 2013-11-08 11:57:07 följande:
    Nej jag orkade inte läsa din länk. Vill du argumentera något får du faktiskt skriva ner det själv och inte hänvisa till andras texter. Ditt exempel var orealistiskt och saknade verklighetsförankring. Ska du vara emot något så får du ju faktiskt ta reda på vad det är du är emot. Men det är väl för vanskligt? Ha ha. Du är emot direktdemokrati. I get it. Men direktdemokrati är inte att rösta om vägbulor. Punkt.

Argumenterat PLUS hänvisat till demokratiutredningen. Men att kategoriskt vägra läsa är ett effektivt sätt att förbli okunnig i sann Sd-anda. Att läsa ngt annat än Avpixlat kan ju rockera om hela världsbilden i Vimmerbyidyllen där byalaget röstar om allt. Hjälper dig lite på traven eftersom du inte förstår att vägbula är utbytbart mot källarmoské, transitboende, sjalförbud, samkönade adoptioner, lokala skolavslutningars upplägg o dyl. Men det är ju som att kasta en fackla i en bensintank.
  • annatnick
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:39:48 följande:
    I alla fall är de olika afrikanska länderna mer lika varandra, än vad t.ex. Sverige och Somalia är. Både vad gäller klimat, religion, klädedräkt, kultur, kvinnosyn och allting. nbsp;

Vad är din poäng?
  • themia
    Angie99 skrev 2013-11-08 12:09:19 följande:
    Och i dagens utspel av Löfven har vi ytterligare ett exempel på hur politikerna saknar anknytning till folket och gör att för att undvika att SD får någon som helst makt. Trots att de spås få nästan 1 miljon röster. Man är alltså villig att arbeta med Fp som man har ytterst lite gemensamt med, eller C, eller M, eller V. Ja vem som helst, bara det inte blir SD! Centern däremot var dumma som inte sa ja.
    Men det roliga är att man får inte veta vilka kompromisser som kommer att göras fören efter valet! Så man vet inte riktigt vad man röstar på om man röstar S. Deras eget valmanifest lär ju knappast gälla om de ska ha med både Mp, C och Fp på sin skuta. V lär ju knappast säga ja till ett samarbete med nått högerparti.
    Ja herregud vilket cirkus. Och allt eftersom de flesta politiker och många andra tyvärr verkar tro att SD är nått form av PK gift.
    Du har aldrig funderat över varför övriga partier vägrar samarbete med SD?
    Kan det handla om SD:s politik och historiska förankring? (retorisk fråga)

Så länge minnet finns kvar bland väljarna om SD:s förflutna i BSS och annat vit maktskräp, så lär partiet få finna sig i sin ökenvandring och känna sig ständigt missförstådda.

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • dennis02
    themia skrev 2013-11-08 23:24:15 följande:
    Du har aldrig funderat över varför övriga partier vägrar samarbete med SD?
    Kan det handla om SD:s politik och historiska förankring? (retorisk fråga)

Så länge minnet finns kvar bland väljarna om SD:s förflutna i BSS och annat vit maktskräp, så lär partiet få finna sig i sin ökenvandring och känna sig ständigt missförstådda.

Konstigt att de inte vill "skita ner sina händer" genom att samarbeta med SD, men de skiter ner sina händer hur mycket som helst med en totalt ansvarslös invandringspolitik.  Det verkar som våra politiker helt har tappat perspektiven, men så blir det väl om man bor i trygga villaområden och aldrig ha behövt oroa sig över att bli bestulen, rånad, eller nedslagen.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Lejonmamman01

Ja, de ställer upp med reda pengar (som ändå är en piss i Nilen för dem). Men DET är en mycket mer begränsad engångsinsats, än att faktiskt öppna sina gränser för dessa människor som vi gör. Och att garantera deras försörjning och alla välfärdsstatens förmåner resten av livet, samt alla deras barn, barnbarn... som vi också gör.

Jag kan tala om för dig, att det tar flera tiotals år i normalfallet att bli medborgare i Saudiarabien, och innan man är medborgare får man inte del av deras sociala förmåner överhuvudtaget. De använder sig i stället av gästarbetare. Men det hjälper inte om man har jobbat där i 30 år när man går i pension - man får ändå ingen pension av den saudiska staten. De skulle ALDRIG NÅGONSIN släppa in horder av människor bara för att få försörja dem. 
  • Lejonmamman01
    dennis02 skrev 2013-11-09 07:13:29 följande:
    Konstigt att de inte vill "skita ner sina händer" genom att samarbeta med SD, men de skiter ner sina händer hur mycket som helst med en totalt ansvarslös invandringspolitik.  Det verkar som våra politiker helt har tappat perspektiven, men så blir det väl om man bor i trygga villaområden och aldrig ha behövt oroa sig över att bli bestulen, rånad, eller nedslagen.

Ja, det är ju det där som är problemet. De som fattar besluten behöver inte leva med alla nackdelarna, för de kan gömma sig från verkligheten i sina garanterat rasrena villaområde, och åka bil från dörr till dörr...
  • themia
    dennis02 skrev 2013-11-09 07:13:29 följande:

Läs din egen sidfot, och fundera en stund över vad den verkligen innebär!

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • dennis02
    themia skrev 2013-11-09 10:58:30 följande:
    Läs din egen sidfot, och fundera en stund över vad den verkligen innebär!

Förstår inte vad du menar.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?