• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • annatnick
    overdose skrev 2013-11-05 19:14:10 följande:
    Men vi hjälper ju på plats. Somalia har mer än tredubblat sin befolkning på bara 40-50 år. Ur populationssynpunkt har de gått otroligt mycket bättre än Sverige, som i ett liknande fall idag hade haft en population på runt 30 miljoner. Klart att vi har problem med integration, för om 40-50 år till kommer de vara avsevärt fler än oss svenskar om nuvarande trender håller i sig. De vill inte inte bli som vi då, utan istället skapa ett nordsomalia. Bistånden går således inte till daglig överlevnad utan till erövringar. Förövrigt, vad är hemska och knappa förhållanden ifall folk lyckas föröka sig så? Och vilka ord skall man då ta till i andra situationer?

Jag kanske missförstod men är populationsökning i utvecklingsländer en konsekvens av Sveriges bistånd? Och är populationsökning i u-länder ett mått på välstånd?
  • Daniel12
    jaghopparhögt skrev 2013-11-06 20:23:44 följande:
    Jag tror inte att det är så roligt faktiskt, det är väl inte tårtan i sig som är grejen utan att någon galen människa fick chansen att genomföra en sådan sak. Att någon tar sig en sådan frihet och inkräktar på ens liv på det sättet. O jag minns rätt så fick Bosse Ringholm en tårta på sig också en gång och var väldigt skärrad länge efter det och mådde väldigt dåligt.
    Men hallå, en tårta liksom. Vad är det att bli skärrad över? Hade väl varit desto mer allvarligt om det hade varit nån vettvilling som hade gått lös med skjutvapen eller kniv, då hade jag förstått om man blivit skärrad.

Men en tårta, för fan jag som är fattig hade blivit glad över en hel tårta, även om den blev serverad på detta, lite annorlunda sätt.

• Velouria
    jaghopparhögt skrev 2013-11-07 16:18:16 följande:
    Så tanten som kastade var alltså Sverigedemokrat?

Fråga tanten.
    Mother cake
  • jaghopparhögt
    Daniel12 skrev 2013-11-07 16:21:57 följande:
    Men hallå, en tårta liksom. Vad är det att bli skärrad över? Hade väl varit desto mer allvarligt om det hade varit nån vettvilling som hade gått lös med skjutvapen eller kniv, då hade jag förstått om man blivit skärrad.

Men en tårta, för fan jag som är fattig hade blivit glad över en hel tårta, även om den blev serverad på detta, lite annorlunda sätt.

Det får du självklart tycka men de som har utsätts för det verkar tycka att det är jobbigt. Det är väl som med inbrott, människor brukar tycka att det jobbigaste med inbrott är att någon har gått in i deras hem och brutit deras privatliv, inte stölder eller skadegörelse. Och att någon bara har gått in kan an också tycka inte är något att bli skärrad över. Men bevisligen är det en stor grej för dom flesta.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Daniel12 skrev 2013-11-07 16:21:57 följande:

Den här gången var det en tårta som smögs in. Nästa pucko kanske har en kniv eller en pistol som säpo missar?

Och, hemska tanke, nästa pucko kanske har siktet inställt på någon annan partiledare? 
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Rataxes
    Velouria skrev 2013-11-07 16:22:33 följande:

Fråga tanten.

Tanten i fråga är en välkänd kommunistisk vaneförbrytare.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
Svar på tråden Varför hatar folk SD?