• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Marlean

För att de vill ha specialregler för sig själva. För att de är skenheliga. För att de inte tar ansvar. Ska jag fortsätta?

Specialregler: De skäller på andra politikers höga löner men ger sig själva mer än andra partier gör.

Skenhelighet: De vill att man ska skriva ut hårfärg på förbrytare förutom om förbrytaren själv råkar vara Sverigedemokrat. Och brott av SDare ska tonas ner, även om de görs mot andra medlemmar av SD.

Finns inget annat parti med så många tomma stolar i våra kommuner och landsting som SD. De tar inte ansvar utan kommer bara och hämtar den ipad man ska få handlingar via och sedan läser de inte nämda handlingar utan lägger löjliga motioner om saker som redan finns (vilket man lätt kan läsa sig till om man läser handlingarna) och tar upp viktig tid till idiotgrejer.       

• Angie99
    MrsC74 skrev 2013-10-31 18:43:34 följande:
    Angie. Ja personangrepp visst. Men jag tycker du är dum.
    Men jag tackar dig. Du ger svaret till TS bara genom att svara på massa inlägg.
    Usch. Hoppas du inte har barn bara ...

Har inte ett dugg med att göra att argument tryter som du så gärna vill hävda. Jag ids bara inte diskutera med en sån renodlad Sverige Demokrat. Det är under min värdighet.

Men att du ska bra ärlig så menar ja är att du ska erkänna att SD är ett främlingsfientligt parti. Hur kan det komma sig att du inte förstår det ? Jag menar det behöver man inte vara Einstien för att förstå. Många SD are själva erkänner ju detta. Vad är ditt problem ?
    Du är ju tappad bakom en vagn precis...
    Jag tycker du är dum? Är du 12 år? Hoppas inte du har barn? Vad har mina svar på inlägg på ett forum med det att göra? Jag är INTE Sverigedemokrat.
    SD är inte främlingsfientliga. Att jag inte förstår det beror på att det inte stämmer. Det finns inga belägg what so ever för det. Einstein stavas med ei, Einstein. Du är mitt problem.
    Så hejdå.
  • Angie99
    Velouria skrev 2013-10-31 21:10:39 följande:

Men jösses. En sverigedemokrat som saknar grundläggande kunskap om Sverigedemokraterna? :D
    Jag har aldrig röstat på SD. Och några belägg för att de är fascister eller rasister eller främlingsfientliga har ingen här kunnat uppvisa. Så vilken grundläggande kunskap saknar jag? Vad du anser om dem är ju faktiskt ingen grundläggande kunskap, även om du säkert önskar det vore så.

• Angie99
    annatnick skrev 2013-11-01 11:45:44 följande:

Hur mkt kan du om grannländerna vilka tar emot de största flyktingströmmarna?
    Väldigt lite. Hur mycket kan du om hur många människor som faktisk kan/klarar att ta sig nån annanstans än till grannländer?
  • Angie99
    annatnick skrev 2013-11-01 11:55:24 följande:

Det står tydligt i partiprogrammet vilken "demokrati" SD förespråkar. Inte ens ett polerat uttryck för hur de avser att inskränka demokratin - det räcker med läskunnighet för att förstå detta, man behöver inte vara konspiratoriskt lagd. För att inte tala om deras "mänsklig essens". Det luktar mer än unket, det stinker.
    Var lite mer detaljerad. Var i partiprogrammet står detta, och vad sjutton syftar du på?
  • Vandelay

Jag ogillar starkt sverigedemokraterna pga deras syn på kärnkraft och deras bakåtsträvande attityd. Invandringspolitiken är det jag gillar med dem, men det är inte skäl nog att rösta på dem, det är att riskera för mycket. Jag tror att många ser rött ang. invandringen och röstar på sd därav, utan att ha en tanke på deras övriga partiprogram och konsekvenserna det kan få. Vinner SD så flyttar jag till Holland. 

• Angie99
    annatnick skrev 2013-11-01 12:42:31 följande:

Vi bekänner oss till den klassiska definitionen av demokrati, där demokratibegreppet inte görs synonymt med de egna politiska uppfattningarna utan primärt vilar på principerna om att beslut skall fattas enligt majoritetsprincipen, att likhet inför lagen och allmän och lika rösträtt för medborgare skall råda, att yttrandefrihet, tryckfrihet, mötesfrihet, föreningsfrihet och rättstrygghet är helt nödvändiga inslag för att medborgarna skall kunna och våga informera sig, engagera sig och fullt ut utnyttja sin rösträtt i fria och hemliga val....

Min tolkning är följande;

*Majoriteten bestämmer
    *Alla ska vara lika inför lagen
    *Fler folkomröstningar
    *Lyssna på vad folket vill
    *Klargöra vilka som räknas till "folket"

Vad är odemokratiskt? Snarare väldigt demokratiskt. Men detta är kanske inte vad de vill, bara vad de utger sig för att vilja...? Eller?
  • Vandelay

Haha! Såg nu vad jag skrev precis, jag är för att reglera invandringen men om SD vinner blir jag själv invandrare. KUL JAG ÄR :)

• Angie99
    Annao8 skrev 2013-11-01 15:40:09 följande:

Det är bra att SD finnes och lyfter upp invandringsfrågorna i ljuset.

Kommer från en kommun som har en stor invandring, vilket ger stora påfrestningar i välfärden.

Eftersom att vi redan har en stor arbetslöshet hamnar den största procenten i ett bidragsberoende, vilket är en stor kostnad för kommunen.

En stor procent av dom som kommer hit, har aldrig en chans i arbetslivet och kommer att bli bidragsberoende hela livet, dom som har en chans att få ett arbete är deras barn.

Det här är en del i att man har fått höja skatten och prioritera om pengarna.

Är inte alls konstigt att folk i kommunen ser allt mera snett på invandringspolitiken och börjar prata om SD. När dom ser hur det blir allt sämre med ekonomin , samtidigt som det fylls på med mer bidragsberoende människor utifrån.

Invandringspolitiken påverkar oss alla i samhället.

Ni som gnäller på SD, ge oss ett  annat alternativ att rösta på då, om vi vill minska invandringen.

Jag håller med! Fler alternativ vore bra. Om de andra partierna ens vågade ta i frågan så kanske de som inte gillar SD men vill minska invandringen "slapp" rösta på dem och då kunde man se vilka som faktiskt var för deras övriga politik. Men jag tror att efter detta valet kommer de övriga vara tvingade att fundera över sin invandringspolitik. Det där som M hotar med, att om folk röstar på SD så kommer de tvingas samarbeta med Mp och på så sätt kommer invandringen öka, det hoppas och tror jag är tomma ord.

• Angie99
    Emoboost skrev 2013-11-03 16:34:07 följande:
    Men fy satans.
    Det handlar om värderingar, att människor ska kunna leva värdiga liv, att vara en medmänniska och inte en jävla motmänniska. Det är därför dolk hatar SD. Rösta inte på SD.

Det där med att "vara trött" på att det finns så många invandrare i sverige handlar ju om integrationspolitik, inte hur många människor per år som får svenskt medborgarskap. Problem skapas inte på grund av att invandrare är just invandrare, utan hur vi som tar emot invandrare förhåller oss till dom. Och det kan vi absolut jobba på. Dock tror jag inte att just SD har den bästa politiska planen när det gäller just detta. 

Fy fan, det vänder sig i magen på mig när jag tänker på SD som parti och deras ruttna människosyn.
    Tänk igen.

emoboost.blogspot.se/ 
    Även på hur de förhåller sig till oss. Om alla som kom hit beslutade sig för att lära sig språket, försöka skaffa ett jobb, lära sig hur vi lever och gör här och försöka anpassa sig till det, då tror jag inte vi skulle ha problem med att ta in massor med folk. Plats har vi ju! Problemet uppstår när många av de som kommer hit inte vill, eller kommer från så olika kulturer och bakgrund att de inte kan, anpassa sig. Då de lever som de är vana vid hemma och förväntar sig att vi ska ändra oss för dem. Då blir det problem. Att komma hit borde inte bara vara en rättighet utan skyldigheter. En motprestation borde vara självklar!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?