• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    Angie99 skrev 2013-10-31 18:10:12 följande:
    Så var det dags för personangrepp igen då. Som sagt folk utan vettiga argument brukar ta till det... Suck...

Men eftersom jag är på gott humör så ska jag anstränga mig och svara på din fråga.
    Nej. Lite pengar från SD, Sverige eller någon annat land stoppar inte krig och förföljelse. Det har ingen påstått.
    Däremot stoppar ju inte en hög invandring till Sverige några krig heller, eller hur?
    Men eftersom det inte handlar om att stoppa krig utan att hjälpa människor på flykt så frågar jag dig;
    Tror du att det är bättre eller sämre att hjälpa folk direkt på plats?
    Tror du det är bättre eller sämre att folk, som redan har det svårt, måste ta sig ända till Sverige och skiljas från sina familjemedlemmar för att få hjälp?
    Tror du det är bättre eller sämre att de som behöver hjälp kommer till ett grannland där de har liknande kultur och bättre förståelse och samhörighet?
    Skulle du vilja fly till Norge eller Kongo-Kinshasa?

Nej, det gör det inte, men det kan ge en fristad från terror och våld och sjukdom och död att komma till Sverige.
    Nu vet jag att det inte var mig du frågade men jag vill svara ändå.
    Om jag var tvungen att fly så skulle jag vilja fly till ett land där jag kunde få leva drägligt utan att vara rädd, utan att behöva leva i misär i ett flyktingläger, där det knappt finns mat eller skydd, där det inte finns sanitära möjligheter och smittor gror, nu senast jag hörde var att polio börjar dyka upp i flyktinglägren runt Syrien.
    Inte heller vill jag fly till ett ställe där kriminalitet gror vilket händer när människor blir desperata, jag vill inte behöva vara rädd där jag hamnar när jag flyr. 
    Ett sånt ställe vill jag inte fly till, får jag välja så väljer jag ett ställe utan all den misären. 
    Sen om det ställe benämns Norge eller Kongo-Kinshasa, eller vad som saknar betydelse för mig.
    Det är inte namnet det handlar om.     
  • Enter Sandman
    Angie99 skrev 2013-10-31 18:22:40 följande:
    BELÄGG???

Skrik inte.
    Du har fått belägg i tråden redan, läs tillbaka.  
  • MrsC74

Angie. Ja personangrepp visst. Men jag tycker du är dum.
    Men jag tackar dig. Du ger svaret till TS bara genom att svara på massa inlägg.
    Usch. Hoppas du inte har barn bara ...

Har inte ett dugg med att göra att argument tryter som du så gärna vill hävda. Jag ids bara inte diskutera med en sån renodlad Sverige Demokrat. Det är under min värdighet.

Men att du ska bra ärlig så menar ja är att du ska erkänna att SD är ett främlingsfientligt parti. Hur kan det komma sig att du inte förstår det ? Jag menar det behöver man inte vara Einstien för att förstå. Många SD are själva erkänner ju detta. Vad är ditt problem ?

• MrsC74

Hur man än får leva när man kommer till Sverige så är det 100 ggr bättre än skräcken i en del länder som många människor behöver uppleva. Men det verkar en del ha otroligt svårt att förstå. Skrämmande.

• nihka

En orsak är deras patetiska förvanskningar av uppgifter. Se bara på klippet i den här tråden hur Ekeroth "blandar ihop" invandrare och flyktingar och tror att ingen kommer att märka, ungefär som han kanske trodde att ingen skulle märka när han knallade runt med järnrör för att ge sig på "blattelovers":

www.familjeliv.se/Forum-26-65/m71486819.html

• Politisk härdsmälta

Responsen blir ungefär som vanligt i den här sortens trådar:

SD har en bakgrund i BSS-rörelsen SD-politiker säger konstiga saker Människor som sympatiserar med SD är dumma och förstår inte bättre Partiprogrammet kan man inte lita på, det dom vill egentligen beskrivs av Aftonbladet Men frågan är ju vad som har fungerat så bra med de senaste 30-årens invandringspolitik? Vad vill vi se mer av?
    Är det de lågintensiva inbördeskrigen i våra storstäders ytterområden?  Är det den allt mer ökande segregationen påeldad av 7-klöverväljare som bosätter sig i homogena, välmående medelklassområden för att undgå varje uttryck av den mångkultur dom talar sig varma för? Är det den ökade rapporteringen av svenska terrorister i olika muslimska oroshärdar runt om i världen? Är det de skenande kostnaderna? Är det judeförföljelsen som seglat upp som populärt fenomen?
    7 av 8 riksdagspartier tycker att svaret är mer av samma. 1 parti vill anpassa svensk invandringspolitik till nordiska och europeiska nivåer. Att kalla dom rasister och faschister avslöjar en osmaklig okunskap, historielöshet och brist på känsla för proportioner.
  • MiaLo1

Det är beklagligt att det finnes vissa partier, och personer som börjar skrika rasism och främlingsfientlighet, så fort någon diskuterar invandringspolitik och mängd i den här frågan.

Trodde att debatten hade kommit längre än så.

Rasism, främlingsfientlighet har inget att göra med att många tycker att vi ska ta emot färre invandrare i det här landet.

Jag tycker att det är för många elever per klass i skolan, och det betyder inte via automatik att jag hatar barn. Lika lite som jag hatar invandrare i sig, för att jag tycker vi har en invandringspolitik som  har spårat ur.

Sverige med nio miljoner invånare kan inte ha fri invandring, eller ta emot den mängd som vi nu gör, vi måste ha en restriktiv sådan för att skydda löner och välfärdssystem.  Den svenska arbetsmarknaden är inte anpassad efter den typ av invandring vi har idag.

Politik handlar om prioritera, och får man lägga extra pengar på invandringen, måste man i kommunerna ta pengar från någon annanstans, inte konstigare en så.
  • Velouria
    Angie99 skrev 2013-10-31 18:22:40 följande:
    BELÄGG???

Men jösses. En sverigedemokrat som saknar grundläggande kunskap om Sverigedemokraterna? :D
    Mother cake
  • Velouria
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 18:19:43 följande:
    Talande länkar, tack för att du la upp dom.

Vassego'. And there's more where these come from
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?