• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • rockaroll

Angie, okej jag uttryckte mig klumpigt. Jag har aldrig läst om någon som RÖSTAR på SD diskutera annat än invandringspolitik. Det verkar vara det enda som spelar nån roll.

• Velouria
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:
    Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.
    Vad motsägelsefull du är  
    Mother cake
  • Mentat

Det är väl rätt naturligt att folk är högst misstänksamma mot (sd) och helst inte vill ta i dem med tång: De kommer ur en direkt odemokratisk rörelse och har först sedan 90-talet någon gång försökt putsa på fasaden och bli rumsrena, med rätt blandad framgång då det finns en hel del skumma element kvar i partiet.

Eller vänta, det där beskriver ju vänsterpartiet också! Jaja, så länge vi behandlar dem på samma sätt så blir det konsekvent åtminstone.

• MrsC74
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-31 12:16:23 följande:
    Det är inte en åsikt, däremot ett antagande. Du antar att de flesta som är SD är "rasister och idioter" för att det passar bäst överens med din världsbild. Men du vet det inte.

Det är lite som att säga att "min åsikt är att alla som bor i Säffle heter Kenneth och är 172 centimeter långa" och sen inte tåla att få mothugg. 
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
    Nej och just därför skriver jag att alla inte är det. Men att majoriteten är det. Det vet nog t o m du.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    MrsC74 skrev 2013-10-31 12:43:13 följande:
    Nej och just därför skriver jag att alla inte är det. Men att majoriteten är det. Det vet nog t o m du.
    Nej, eftersom jag inte har träffat majoriteten av alla som röstar på SD.

Bland folk jag vet som röstar SD vill jag påstå att de flesta överhuvudtaget inte stämmer in på nidbilden av den "typiske SD-röstaren" som en arg ung lågutbildad man med vardagsrasistiska tendenser. 
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Angie99
    Litet My skrev 2013-10-31 11:32:04 följande:
    Appropå mobbning: Vänstervridna, vänsterpack, invandrarkramare, extremvänster, foliehattar, sossepack, kulturberikare är ju några tillmälen som de som propagerar för SD brukar använda och nu tog jag bara upp de minst hårda tillmälena.

Men jösses vilken kräääänkning om någon skulle antyda att de själva skulle vara rasister eller ens invandrarfientliga.
    Nu pratar vi ju inte om vad motsatt sida använder för slagord mot varandra utan att SD i media och bland övriga politiker mobbas och kallas rasister. I vilken vanlig svensk tidning kan du läsa om vänsterpacket i V, eller kulturberikarna i S??? När har du hört en politiker i regeringen kalla någon invandrarkramare?
  • Angie99
    MrsC74 skrev 2013-10-31 12:09:03 följande:
    Angie. Det är min åsikt. Förtal ? Tillåt mig småle ...
    Du menar på fullaste allvar att partiet inte är rasistiskt ? Jag skrattar nästan ihjäl
    Mig.
    Skatta bäst du vill men om du ska komma med påståenden som är så kraftfulla bör du nog ha nått på fötterna.
    Ja jag menar att jag ingenstans i deras partiprogram hittar något som är det minsta rasistiskt.
    Finns det rasister i SD? Ja. Röstar de flesta rasister på SD. Antagligen.
    Finns det kommunister i V? Ja. Röstar de flesta kommunister på V. Antagligen.
    Inget av partierna är ju för det rasistiska/kommunistiska.
    Men leta du fram motsatsen om du är så säker på din sak och prove me wrong.
  • Angie99
    MrsC74 skrev 2013-10-31 12:10:51 följande:
    Det där med bistånd handlar ju dessutom om att man vill hjälpa folk i deras länder för att slippa få hit invandrare.
    Jag blir helt ärligt förvånad att människor går in och försvarar skiten. Va ärlig i stället.
    Slippa och slippa. För att det är bättre för alla inblandade.
    När har jag varit oärlig?
    Jag tycker vi tar in för många invandrare som saknar försörjning och låter flyktingar få stanna länge än nödvändigt. Men det är inte därför jag skulle rösta på SD om jag nu gör det.
  • Angie99
    MrsC74 skrev 2013-10-31 12:43:13 följande:
    Känner du majoriteten av SDs väljare? Jag kan garantera dig att det inte finns mellan 400-800 000 rasister i Sverige. Du kan vara lugn.
    Däremot kanske den lilla lilla procentenhet som är rasister röstar på SD, precis som kristna röstar på KD, bönder på C och kommunister på V. Men mer troligt är nog att de allra flesta rasister antingen inte röstar (för unga), eller röstar på Svenskarnas parti eller vad det heter.
  • Angie99
    rockaroll skrev 2013-10-31 12:22:32 följande:
    Angie, okej jag uttryckte mig klumpigt. Jag har aldrig läst om någon som RÖSTAR på SD diskutera annat än invandringspolitik. Det verkar vara det enda som spelar nån roll.
    Ja och det beror ju till stor del på att de aldrig får frågor om nått annat. Jag läser som sagt insändare och facebook inlägg ganska ofta som handlar om bensinskatten, brott och straff eller andra frågor där SD har en bestämd uppfattning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?