• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    Litet My skrev 2013-10-30 20:06:11 följande:
    Enter Sandman: Klok som vanligt.

Tack och detsamma. Glad
  • augustisten
    Angie99 skrev 2013-10-30 19:42:37 följande:
    Jag antar att du är för höjd bensinskatt, sänkt eller bibehållet tak på A-kassan, fri alkoholförsäljning, att föräldraförsäkringen ska vara delad trots att 84% av föräldrarna vill bestämma över den själva, och andra saker som är emot SD?

Eller att du helt sympatiserar med något av de andra partierna?

Fast det är vettiga argument. Ungefär samma som jag känner inför t.ex. miljöpartiet. Skulle dock aldrig kalla folk som röstar på dem för elakheter, blockera dem från min vänlista på fb, eller allmänt mobba dem och partiet i media. Det är skillnaden.

Jag är för några och mot några av de saker du nämner. Men det är bara delad föräldraförsäkring jag hyser något som kan kallas engagemang för och där tycker jag inte som sd.

För mig är skillnaden gentemot andra partier jag ogillar att de inte har så - enligt mig - dålig människosyn. Men Kd ligger nära samma grad av ogillande. Det gör de. Och jag vet gott om sd-anhängare som uttalar sig hatiskt mot andra partiers medlemmar med. Både Fi, V och i viss mån S brukar både blockas och smädas friskt.

Jag har aldrig betett mig på det vis du beskriver (men skulle absolut om någon tex uttryckte sig homofobiskt eller rasistiskt). Jag ser faktiskt ingen större skillnad mellan hur Sd-are och andra beter sig mer än att Sd gärna tar på offerkoftan.
  • rockaroll

Jag har aldrig, ALDRIG läst om någon sverigedemokrat som tar upp någon annan fråga än invandringen när de vill diskutera politik. Varför? För att de är OBILDADE och har inte satt sig in i vad partiet i övrigt står för. De har ingen aning om vad de röstar på. Man kan inte rösta på ett parti pga att man håller med om EN sak. Skulle SD komma till makten skulle de köra Sverige i botten på dessa fyra år. De är inget seriöst parti.

• MrsC74

Hatar är ett starkt ord som jag inte kan använda. Jag kan dessutom inte dra alla över en kam för jag känner inte alla SD are.
    Däremot så är majoriteten av SD rasister och främlingsfientliga. Det tar jag starkt avstånd från.
    Det går inte att ursäkta sig med att säga att man röstar på SD för man ogillar invandringspolitiken. Tror ni att Sverige skulle blir bättre på det om ett gäng idioter och rasister styrde.
    Titta på vad dom gör. Hur dom agerar. Vad är bra med det ? Vad är bra med att skapa murar mellan människor ?
    För mig är det mest pinsamt. Kanske inte alla som röstar på SD är rasister. Men man röstar på ett rasistiskt parti. Varför undrar jag då ?
    Jag skulle i alla fall få en uns respekt om folk erkände de var rasister som var SD. Nu är det bara bortförklaringar och det blir som sagt bara pinsamt.
    Nu kommer säkert SD gå hyfsat i valet men det spelar ingen större roll för inget parti vill samarbeta. Till nästa val kanske folk har blivit klokare. Vad vet jag.

• Angie99
    Rataxes skrev 2013-10-30 20:12:35 följande:

Det vet jag, vad består det korkade i?
    Det är otroligt korkat i mina öron men ok, det kanske var ett dåligt exempel om det nu finns folk som inte tycker att ens barn har rätt att ärva. Meningen med inlägget var bara att det är mycket korkade motioner från alla partier.
  • Angie99
    Litet My skrev 2013-10-30 20:05:08 följande:
    Angie99: Jag drog ett exempel för en annan medlem där vi diskuterade kostnader bl.a. Stod ingenting om att SD ville kasta ut alla. Det var enbart något som existerade i din hjärna efter att du misslyckats med att förstå mitt exempel till den andra medlemmen. Löjligt!
    Haha, det fantastiska med skriven diskussion är ju att det går att gå tillbaka och kolla. Så jo, du skrev så.

Inlägg #28
    För att inte tala om de längre och hårdare straffen de vill införa, vad kommer inte det att kosta. Ser inte heller hur deras budget skulle gå ihop, även om man så kastade ut varenda invandrare.

• Rataxes
    Angie99 skrev 2013-10-31 09:25:00 följande:
    Det är otroligt korkat i mina öron men ok, det kanske var ett dåligt exempel om det nu finns folk som inte tycker att ens barn har rätt att ärva. Meningen med inlägget var bara att det är mycket korkade motioner från alla partier.

Varför ska man automatiskt ha rätt till att ärva sina föräldrar? Man kan ha varit en riktig jävla benmärgssugare till ungdjävel.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Angie99
    rockaroll skrev 2013-10-31 06:19:08 följande:
    Jag har aldrig, ALDRIG läst om någon sverigedemokrat som tar upp någon annan fråga än invandringen när de vill diskutera politik. Varför? För att de är OBILDADE och har inte satt sig in i vad partiet i övrigt står för. De har ingen aning om vad de röstar på. Man kan inte rösta på ett parti pga att man håller med om EN sak. Skulle SD komma till makten skulle de köra Sverige i botten på dessa fyra år. De är inget seriöst parti.
    Då har du inte läst mycket. Jag ser ofta SD inlägg/artiklar om äldrevård, försvar, skola och föräldraförsäkring.

De skulle ju inte själva komma till makten, så stora blir de inte. Och med tanke på mobbningen som pågår i riksdagen och kommunerna så spelar det nog ingen roll att de troligtvis blir 3:e största parti. De andra kommer gå över gränserna för att undvika att få in SD, för att de tror att det är det som är mest PK. Trots att flera hundratusen människor kommer rösta på dem. Det är det jag tycker är så fel. Oavsett vad man tycker om ett parti så ska det väl inte mobbas om det har anhängare på 10%?
  • Angie99
    MrsC74 skrev 2013-10-31 06:38:16 följande:
    Hatar är ett starkt ord som jag inte kan använda. Jag kan dessutom inte dra alla över en kam för jag känner inte alla SD are.
    Däremot så är majoriteten av SD rasister och främlingsfientliga. Det tar jag starkt avstånd från.
    Det går inte att ursäkta sig med att säga att man röstar på SD för man ogillar invandringspolitiken. Tror ni att Sverige skulle blir bättre på det om ett gäng idioter och rasister styrde.
    Titta på vad dom gör. Hur dom agerar. Vad är bra med det ? Vad är bra med att skapa murar mellan människor ?
    För mig är det mest pinsamt. Kanske inte alla som röstar på SD är rasister. Men man röstar på ett rasistiskt parti. Varför undrar jag då ?
    Jag skulle i alla fall få en uns respekt om folk erkände de var rasister som var SD. Nu är det bara bortförklaringar och det blir som sagt bara pinsamt.
    Nu kommer säkert SD gå hyfsat i valet men det spelar ingen större roll för inget parti vill samarbeta. Till nästa val kanske folk har blivit klokare. Vad vet jag.
    Ingen, vad har du för belägg för att majoriteten av SD är rasister och idioter? Det anser jag vara förtal.
    Och att de är ett rasistiskt parti? Var hittar du något i deras partiprogram som är rasistiskt? Du har hört media och andra politiker säga att de är rasister och främlingsfientliga men har du själv läst partiprogrammet?
    De är ju t.ex. det partiet som vill ge mest i bistånd till andra länder. Är det rasistiskt?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?