• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    themia skrev 2013-10-30 18:21:15 följande:
    I vår kommun vill dom ingenting, utom att hoppa av när dom konfronteras med verkligheten. 

Det är även min erfarenhet.
  • Rataxes
    Angie99 skrev 2013-10-30 19:45:57 följande:
    Skulle vara roligt att se en granskning av de övriga partiernas motioner. T.ex. den är S vill tillåta halalslakt. eller den där C förordnar månggifte och slopad arvsrätt. Många partier kommer med korkade motioner.

Vad är det för korkat med slopad arvsrätt?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Enter Sandman
    augustisten skrev 2013-10-30 19:23:50 följande:

Nej, jag likställer dem med homofobi och konservativ familje/kvinnosyn också. Dålig (obefintlig) kulturpolitik och aukroritär skolpolitik. Och oförmåga att räkna.

Det tillsammans med deras onyanserade och ofta rasistiska syn på utomeuropéer (framförallt muslimer) och deras extremt konstiga syn på "svenskhet" (som jag verkligen inte identifierar mig med trots mitt ursvenska ursprung) gör att jag hyser mycket stor ovilja mot dem. Men hat är lite väl starkt.
  • Enter Sandman

Jag hatar inte sd eller människor som röstar på det per se, däremot så skrämmer dom skiten ur mig, inte för egen del.
    Men jag har barn som jag verkligen, verkligen inte vill ska behöva leva och verka i ett samhälle styrt av homofobiska, rasistiska och kvinnofientliga krafter, som är dom värderingar som sd står för.

Sd är inte och kommer aldrig att kunna jämställas med ett vanligt parti.
    Dom står för inhumana värderingar och dom delar upp människor i grupperingar i syfte att behandla människor olika, dom står alltså INTE för lika värde människor emellan och dom bedriver skrämselpropaganda på ett mycket fult sätt för att få med sig andra människor på tåget så att dom får röster och makt att behandla vissa grupperingar sämre än andra. .
    Och dom gör det på bekostnad av dom människor som dom smutskastar.
    Det är fegt och om något så är deras ideologi och politik grundat i hat.

Så ts vad du bör fråga dig är inte varför människor hatar sd.
    Istället bör du fråga varför sd hatar vissa människor?       

• Angie99
    Rataxes skrev 2013-10-30 19:48:49 följande:

Vad är det för korkat med slopad arvsrätt?
    Det var en motion från en Centerpartist.
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-30 19:58:36 följande:
    Jag hatar inte sd eller människor som röstar på det per se, däremot så skrämmer dom skiten ur mig, inte för egen del.
    Men jag har barn som jag verkligen, verkligen inte vill ska behöva leva och verka i ett samhälle styrt av homofobiska, rasistiska och kvinnofientliga krafter, som är dom värderingar som sd står för.

Sd är inte och kommer aldrig att kunna jämställas med ett vanligt parti.
    Dom står för inhumana värderingar och dom delar upp människor i grupperingar i syfte att behandla människor olika, dom står alltså INTE för lika värde människor emellan och dom bedriver skrämselpropaganda på ett mycket fult sätt för att få med sig andra människor på tåget så att dom får röster och makt att behandla vissa grupperingar sämre än andra. .
    Och dom gör det på bekostnad av dom människor som dom smutskastar.
    Det är fegt och om något så är deras ideologi och politik grundat i hat.

Så ts vad du bör fråga dig är inte varför människor hatar sd.
    Istället bör du fråga varför sd hatar vissa människor?       
    Var har du belägg för detta i deras partiprogram?
    Sen är ju människor olika, det bör vi komma ihåg. Därmed inte sagt att de ska behandlas olika i alla situationer.
    Även detta är något som saknar stöd i SD's partiprogram.

Resten är ju dina åsikter, som du naturligtvis har rätt till. Men det är inte fakta.
  • Litet My

Angie99: Jag drog ett exempel för en annan medlem där vi diskuterade kostnader bl.a. Stod ingenting om att SD ville kasta ut alla. Det var enbart något som existerade i din hjärna efter att du misslyckats med att förstå mitt exempel till den andra medlemmen. Löjligt!

• Litet My

Enter Sandman: Klok som vanligt.

• Rataxes
    Angie99 skrev 2013-10-30 20:02:26 följande:
    Det var en motion från en Centerpartist.

Det vet jag, vad består det korkade i?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Litet My

SD har lämnat in så många vettiga motioner? NOT.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?