• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Angie99

Och så detta otroliga fokus på SD's invandringspolitik! Ni som är emot SD, har ni ens koll på vad mer partiet vill? Eller likställer ni ett parti som vill begränsa invandringen med rasister och vägrar lyssna på resten?

• Vitrysk hockeyhjälte
    maritbinge skrev 2013-10-30 14:07:00 följande:
    +1 !

Det brukar låta så när man talar med människor som inte läst någonting om nationalekonomi (makroekonomi) eller handelsteori. Testa att ta avstånd från din egen magkänsla en gång och ta reda på varför det finns människor som förespråkar fri invandring och vad det är vi vill.

Fri invandring? Ja, en jättefin och gullig tanke i teorin, men så länge konsekvenserna skulle bli ett enkelriktat snarare än dubbelriktat människoflöde vore det förödande. Kanske skulle det funka bättre om alla eller åtminstone de flesta länder i världen hade ungefär samma förutsättningar att ta emot och avvara människor.
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • dennis02
    Angie99 skrev 2013-10-30 14:17:00 följande:
    Och så detta otroliga fokus på SD's invandringspolitik! Ni som är emot SD, har ni ens koll på vad mer partiet vill? Eller likställer ni ett parti som vill begränsa invandringen med rasister och vägrar lyssna på resten?
    De vill inte lyssna, för att de har sin bestämda uppfattning om partiet. Och för att de under decennier blivit matade med solidaritetstänk och att Sverige självklart ska ställa upp för precis alla som behöver det.

Har du aldrig tänkt på att de nästan aldrig har några argument emot faktumet att Sverige ser ut som det gör? Men bara lugn. Den dag det brinner i deras egen knut kommer de att reagera, men då kanske det är försent (det är det för övrigt redan).

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    dennis02 skrev 2013-10-30 14:21:12 följande:
    Har du aldrig tänkt på att de nästan aldrig har några argument emot faktumet att Sverige ser ut som det gör? Men bara lugn. Den dag det brinner i deras egen knut kommer de att reagera, men då kanske det är försent (det är det för övrigt redan).

Jodå, det har de. Men det argumentet bottnar oftast i någon sorts syn på att det uteslutande är svenskarnas fel att vissa invandrare inte vill integrera sig i sitt nya land.
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Litet My
    Erizajo skrev 2013-10-30 09:13:16 följande:
    Jag håller med dig ts! När vi svenskar inte ska få fira lucia eller se på Kalle anka som vanligt på julen då har det gått för långt!
    Vad skall Sverigedemokraterna göra åt det?

Stämma Walt disney och införa obligatorisk Lucia? Var får man inte fira Lucia föresten?
  • Angie99

AlexO: Ja det kan man väl göra, det skulle jag nog också tycka var lite jobbigt.
    Men när media, andra politiker och högt uppsatta vägrar att sammarbeta, mobbar och visar brist på respekt så blir det ok för gemene man att göra likadant. I vår kommun vågar ingen ställa upp för SD pga rädsla för hot osv. Det är inte ok!
    Personligen tror jag SD kommer få över 10% i nästa val och då blir det svårt att fortsätta med detta mobbande. Hoppas jag.

• Litet My

Jag röstar inte på SD, däremot tycker jag invandringspolitiken har en hel del i övrigt att önska, men jag tror inte SD är lösningen på det problemet.

• Litet My
    AlexO skrev 2013-10-30 12:32:17 följande:
    Bla så har de stora problem med sina medlemmar.
    Högt uppsatta medlemmar som bla har uppdrag inom domstolen blir varnade om och om igen pga rasistiska uttalanden.
    Senaste var den en invandrarkvinna som blev påkörd. I förhandlingarna sa SD medlemmen att "Det var rätt åt henne" eftersom hon hade slöja.

Sen har de en väldigt konstig ekonomisk politik som inte är förankrad i verkligheten. Det ser ju jättebra ut i ett partiprogram att "Satsa på skolan, satsa på polisen, satsa på äldrevården, satsa på djurskydd"
    Men de får aldrig en budget att gå ihop.

Det är helt enkelt ett ostabilt och illa genomfört parti som inte kommer hålla i lång loppet. 
    Partimedlemmar går runt och är nassister och homofoba och ledningen sopar spåren för glatta livet för att verka "anständigt"

Läs igenom alla de andras partiprogram och bilda dig en egen uppfattning först efter det, jag har skiftat många gånger och vet idag inte alls vad jag ska rösta på. Men jag kan ju lova att det inte blir SD i alla fall.
    För att inte tala om de längre och hårdare straffen de vill införa, vad kommer inte det att kosta. Ser inte heller hur deras budget skulle gå ihop, även om man så kastade ut varenda invandrare.
  • Angie99

Invandring är bra så länge den tillför något. Om personer flyttar hit och integrerar, skaffar jobb, öppnar företag (invandrare är bättre på det tror jag) lär sig språket osv så är de en tillgång.
    Folk på flykt ska naturligtvis räddas så gott det går. På plats helst, annars får de gärna stanna här tills kriget eller vad det är är över. Sen kan vi hjälpa till att bygga upp deras land så de kan flytta hem. Det är solidaritet.

Människor som kommer hit och utnyttjar vår välfärd, beteer sig illa och inte anstränger sig för att komma in i samhället kan åka nån annanstans. Precis som jag hade gjort med besökare i mitt hem eller uppfostran av mina barn så är det viktigt att visa vad som är ok och inte. Svenskar borde inte vara ett folk man kan köra över!

• Angie99

Litet My: Där har vi det i ett nötskal. Vem har sagt något om att kasta ut någon?? Det är precis den typen av kommentarer som sprider falska rykten om SD.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?