Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Varför hatar folk SD?

Undrar det samma. Oas vad man tycker om SD eller vad man röstar på så ska man bli respekterad. Ingen går väl ut och skriver att röstar du på Miljöpartiet (eller vad som) så kan du ta bort mig från din vännerlista osv... Det är vuxenmobbing och folk borde acceptera att alla röstar på vad de vill. Länge leve demokratin!

• Angie99

Och så detta otroliga fokus på SD's invandringspolitik! Ni som är emot SD, har ni ens koll på vad mer partiet vill? Eller likställer ni ett parti som vill begränsa invandringen med rasister och vägrar lyssna på resten?

• Angie99

AlexO: Ja det kan man väl göra, det skulle jag nog också tycka var lite jobbigt.
    Men när media, andra politiker och högt uppsatta vägrar att sammarbeta, mobbar och visar brist på respekt så blir det ok för gemene man att göra likadant. I vår kommun vågar ingen ställa upp för SD pga rädsla för hot osv. Det är inte ok!
    Personligen tror jag SD kommer få över 10% i nästa val och då blir det svårt att fortsätta med detta mobbande. Hoppas jag.

• Angie99

Invandring är bra så länge den tillför något. Om personer flyttar hit och integrerar, skaffar jobb, öppnar företag (invandrare är bättre på det tror jag) lär sig språket osv så är de en tillgång.
    Folk på flykt ska naturligtvis räddas så gott det går. På plats helst, annars får de gärna stanna här tills kriget eller vad det är är över. Sen kan vi hjälpa till att bygga upp deras land så de kan flytta hem. Det är solidaritet.

Människor som kommer hit och utnyttjar vår välfärd, beteer sig illa och inte anstränger sig för att komma in i samhället kan åka nån annanstans. Precis som jag hade gjort med besökare i mitt hem eller uppfostran av mina barn så är det viktigt att visa vad som är ok och inte. Svenskar borde inte vara ett folk man kan köra över!

• Angie99

Litet My: Där har vi det i ett nötskal. Vem har sagt något om att kasta ut någon?? Det är precis den typen av kommentarer som sprider falska rykten om SD.

• Angie99
    Litet My skrev 2013-10-30 14:39:02 följande:
    Du har inte läsförmåga att kunna tolka ett exempel?
    Men det är inget exempel på SD politik.
    Och tack för den fina personanklagelsen. Sånt brukar folk hålla på med som har dåliga argument.
  • Angie99
    dennis02 skrev 2013-10-30 14:44:55 följande:
    Så här är det alla ni okunniga och fördomsfulla:

SD vill inte kasta ut folk, de vill att de som redan är här ska kunna integreras och få ett bra liv. Därför MÅSTE vi begränsa invandringen för att det ska kunna bli verklighet. Om vi bara fyller på med nytt folk så stiger arbetslösheten och utanförskapet ännu mer. Vad är det som är så svårt att förstå i den enkla kalkylen, som tillochmed en barnunge kan räkna ut?

Släpper vi bara in fler och fler kommer det inte att finnas bostäder till unga som vill studera eller flytta hemifrån, lika lite som det kommer att finnas bostäder för dem som vill eller behöver (pga arbete på annan ort) flytta.

Ju fler vi släpper in, desto mer måste man skära ner på kostnaderna för skola, vård och omsorg, samt andra viktiga samhällsfunktioner. Situationen är alarmerande redan idag!

Kriminalitet och utanförskap kommer bara att öka, med konsekvensen ökad otrygghet för allt fler medborgare.

Vad är det ni inte förstår i detta?
  • Angie99
    hemligemollgan skrev 2013-10-30 15:25:53 följande:
    SD har inga konkreta förslag för att slippa segregering i storstäderna....

Där jag bor är vi glada (de flesta iallafall) för de flyktingar vi får ta emot så slipper kommunen riva lägenheter och våra barn får fler skolkamrater och de nedläggningshotade skolorna kan få finnas kvar.

jag tycker också att politiken i dessa frågor ska ses över, men SD har inga förslag som kan göra det bättre tycker jag.
    I andra frågor vill SD göra allt som de tycker låter bra, men matematiken håller inte.
    Skulle politiken drivas i enlighet med hur SD röstat i riksdagen de senaste två åren skulle Sverige ha rekordunderskott. 
    Fast det där låter som kommunal politik och inte riksdagsnivå. Jag menar hur problem på olika lokala orter ska lösas måste ju ske kommunalt. Det är ju kanonbra att ni har plats! Hoppas de som kommer till er kan integreras på ett bra sätt också. Det är ju sånt som är vinsterna med invandring.
  • Angie99
    themia skrev 2013-10-30 18:21:15 följande:
    I vår kommun vill dom ingenting, utom att hoppa av när dom konfronteras med verkligheten. 

Tråkigt. I vår kommun vill de styrande partierna, M, KD, C och FP, i minoritet, ingenting. Så inkompetenta kommunalpolitiker finns det gott om. Och just i SD är de säkert fler eftersom partiet fick mer röster än man räknat med och har vuxit så snabbt att de har svårt att fylla platserna. Det finns ju också en rädsla i att ställa upp för SD så många som kanske är kompetenta vågar inte.
  • Angie99
    augustisten skrev 2013-10-30 19:23:50 följande:

Nej, jag likställer dem med homofobi och konservativ familje/kvinnosyn också. Dålig (obefintlig) kulturpolitik och aukroritär skolpolitik. Och oförmåga att räkna.

Det tillsammans med deras onyanserade och ofta rasistiska syn på utomeuropéer (framförallt muslimer) och deras extremt konstiga syn på "svenskhet" (som jag verkligen inte identifierar mig med trots mitt ursvenska ursprung) gör att jag hyser mycket stor ovilja mot dem. Men hat är lite väl starkt.
    Jag antar att du är för höjd bensinskatt, sänkt eller bibehållet tak på A-kassan, fri alkoholförsäljning, att föräldraförsäkringen ska vara delad trots att 84% av föräldrarna vill bestämma över den själva, och andra saker som är emot SD?

Eller att du helt sympatiserar med något av de andra partierna?

Fast det är vettiga argument. Ungefär samma som jag känner inför t.ex. miljöpartiet. Skulle dock aldrig kalla folk som röstar på dem för elakheter, blockera dem från min vänlista på fb, eller allmänt mobba dem och partiet i media. Det är skillnaden.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?