silhuett skrev 2013-10-31 17:16:39 följande:
Jag kanske har helt fel, men det känns som att SD har en större andel röstande rasister än vad andra partier har? Och själv vill jag inte att rasister ska få ett större grepp inom politiken.
Däremot håller jag med om att invandrarpolitiken måste förändras. Tanken att rädda alla från krig är fin, men de (flyktingarna) får det i slutändan inte bra i Sverige om det är omöjligt att få jobb och att komma in i samhället. När de hamnar i utkanten, ihopbuntade i "egna" bostadsområden, och inte har någon vettig sysselsättning - då blir det problem. Då mår man dåligt, oavsett vem man är.
Jag vet, för jag har varit arbetslös i över ett år och levt på socialbidrag. Man mår dåligt utan sysselsättning, och känslan av att inte kunna försörja sig själv eller kunna bidra till samhället. Man blir alltmer passiv och bekväm, men samtidigt isolerad från andra människor.
Sen att man skickar hem flyktingar när kriget är slut 20 år senare, när de rotat sig, fått barn som inte vet av något annat samhälle, det är fruktansvärt. Men personliga åsikt är att man bara tar in så många som man kan tänka sig ge svenskt medborgarskap.
Men nej, jag vet inte alls vilket parti jag ska rösta på. Har inte satt mig in i vad de tycker och tänker än.
Nej du har helt rätt. SD har säkert fler antal rasister röstandes på sig. (Svenskarnas parti undantaget) Men det säger ju mer om vilka idioter rasisterna är än om SD's politik.
Jag håller helt med dig. Att vi skickar hem gamla och sjuka som inte har nått kvar i sitt forna hemland är katastrof! Har man integrerats i samhället och bott här i många år så är det väl självklart att man ska få stanna om man vill. Förutsatt att man skaffat sig ett jobb (försökt i alla fall), lärt sig språket så gott det går och visat en vilja att bli en del av det svenska samhället.
Men om vi snabbade på handläggningstiderna för asyl, såg till att de som fick avslag fick åka direkt och inte hann "bo in sig" och dessutom slopade alla förmåner som de papperslösa har, så borde det finnas plats, pengar, jobb osv till de andra.
Sen är ju arbetskraftsinvandring en annan sak då man där direkt bidrar till samhället.