Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Varför hatar folk SD?

DestinationX skrev 2013-10-31 16:50:07 följande:
    Det här borde säga tillräckligt angående SD miljöpolitik:

kavlinge.sverigedemokraterna.se/2013/05/12/ho.../

Nej alla tycker inte att global warming är ett problem. Skrämmande.

Angående kärnkraft: hört talas om Fukushima?

Nja, miljön är inte så viktig anser väljarna. Tror det kommer på plats 9 eller liknande.

Det där är ju inte representativt för SD's politik utan ett uttalande av en lokal politiker. Sånna kan man nog hitta bland de andra partierna också.

Men det är oväsentligt vad du eller jag tycker om miljö och kärnkraft. SD tycker en sak, Miljöpartiet tycker en sak. Det betyder inte att man har rätt att diskriminera det ena eller andra partiet. Antal % av rösterna visar ju vad människor sympatiserar med, det är det som är demokrati.
  • Angie99
    DestinationX skrev 2013-10-31 16:52:24 följande:
    Nej, vad jag tycker spelar ingen roll i sammanhanget. Däremot har jag tagit mig tiden att försöka förstå hur maktstrukturerena i samhällen är historiskt sett fungerar. Och då är man inte så jävla kaxig längre.
    Fast du påstår ju något som du inte har belägg för så då antar jag att det är din personliga åsikt.
  • Angie99
    MrsC74 skrev 2013-10-31 16:59:54 följande:
    Angie ; är du dum eller spelar du dum ?
    Bättre att hjälpa folk i deras länder.
    Tror du lite pengar från SD stoppar krig och förföljelse ??
    Så var det dags för personangrepp igen då. Som sagt folk utan vettiga argument brukar ta till det... Suck...

Men eftersom jag är på gott humör så ska jag anstränga mig och svara på din fråga.
    Nej. Lite pengar från SD, Sverige eller någon annat land stoppar inte krig och förföljelse. Det har ingen påstått.
    Däremot stoppar ju inte en hög invandring till Sverige några krig heller, eller hur?
    Men eftersom det inte handlar om att stoppa krig utan att hjälpa människor på flykt så frågar jag dig;
    Tror du att det är bättre eller sämre att hjälpa folk direkt på plats?
    Tror du det är bättre eller sämre att folk, som redan har det svårt, måste ta sig ända till Sverige och skiljas från sina familjemedlemmar för att få hjälp?
    Tror du det är bättre eller sämre att de som behöver hjälp kommer till ett grannland där de har liknande kultur och bättre förståelse och samhörighet?
    Skulle du vilja fly till Norge eller Kongo-Kinshasa?

• Angie99
    silhuett skrev 2013-10-31 17:16:39 följande:
    Jag kanske har helt fel, men det känns som att SD har en större andel röstande rasister än vad andra partier har? Och själv vill jag inte att rasister ska få ett större grepp inom politiken.

Däremot håller jag med om att invandrarpolitiken måste förändras. Tanken att rädda alla från krig är fin, men de (flyktingarna) får det i slutändan inte bra i Sverige om det är omöjligt att få jobb och att komma in i samhället. När de hamnar i utkanten, ihopbuntade i "egna" bostadsområden, och inte har någon vettig sysselsättning - då blir det problem. Då mår man dåligt, oavsett vem man är.

Jag vet, för jag har varit arbetslös i över ett år och levt på socialbidrag. Man mår dåligt utan sysselsättning, och känslan av att inte kunna försörja sig själv eller kunna bidra till samhället. Man blir alltmer passiv och bekväm, men samtidigt isolerad från andra människor.

Sen att man skickar hem flyktingar när kriget är slut 20 år senare, när de rotat sig, fått barn som inte vet av något annat samhälle, det är fruktansvärt. Men personliga åsikt är att man bara tar in så många som man kan tänka sig ge svenskt medborgarskap.

Men nej, jag vet inte alls vilket parti jag ska rösta på. Har inte satt mig in i vad de tycker och tänker än.
    Nej du har helt rätt. SD har säkert fler antal rasister röstandes på sig. (Svenskarnas parti undantaget) Men det säger ju mer om vilka idioter rasisterna är än om SD's politik.

Jag håller helt med dig. Att vi skickar hem gamla och sjuka som inte har nått kvar i sitt forna hemland är katastrof! Har man integrerats i samhället och bott här i många år så är det väl självklart att man ska få stanna om man vill. Förutsatt att man skaffat sig ett jobb (försökt i alla fall), lärt sig språket så gott det går och visat en vilja att bli en del av det svenska samhället.
    Men om vi snabbade på handläggningstiderna för asyl, såg till att de som fick avslag fick åka direkt och inte hann "bo in sig" och dessutom slopade alla förmåner som de papperslösa har, så borde det finnas plats, pengar, jobb osv till de andra.
    Sen är ju arbetskraftsinvandring en annan sak då man där direkt bidrar till samhället.

• Angie99
    DestinationX skrev 2013-10-31 17:10:14 följande:
    Exakt.

Och jag vill även tillägga detta: Sverige bygger vapenfabrik i Saudi Arabien (därför att här i Sverige får man inte *hypokrit värre*) och sedan säljer de vapen till konfliktområden, vinsten går till Sverige. Och SD säger att de ska "hjälpa människor på plats". Detta måste vara värsta skämt! Och sedan när folk flyr ifrån dessa konfliktområden och kommer till Sverige är man förvånad och vill skicka dem tillbaka. T.o.m. mitt barn på 7 år förstår idiotin i detta.

Så Sverige (så som många andra länder i västvärlden) tjänar pengar på krig, men när dessa människor söker skydd här, får de packa och dra.

Om Sverige vill minska invandring, då kanske det kan börja med att bidra till ett mer jämnlikt globalt samhälle (och då menar jag inte genom bistånd).

Jaha så att Sverige tjänar pengar på att vapen används har ju inget med SD att göra. De är ju inte med och bestämmer!
    Vad har det med att göra att hjälpa människor på plats? Jag tycker du uttrycker dig konstigt och förklarar illa vad du egentligen menar.
    Vadå jämlikt globalt samhälle? Ska Sverige ta det på sina axlar att rädda världen? Världen kan inte räddas vill jag meddela.
  • Angie99
    Missermajser skrev 2013-10-31 18:00:31 följande:
    Hatar inte SD men jag tycker de för en obegåvad och dum politik. Det enda jag anser positivt med SD är väl att de är något ärligare med sina avsikter än många andra partier.

Tyvärr har de även förstört möjligheten att kritisera dagens invandringspolitik på en sansad nivå. 
    Men det är väl helt ok att tycka så. Vore ju konstigt om alla tyckte lika.
  • Angie99
    Enter Sandman skrev 2013-10-31 18:18:30 följande:

Sd är i grund och botten ett fascistiskt parti ja.
    BELÄGG???
  • Angie99
    MrsC74 skrev 2013-10-31 18:43:34 följande:
    Angie. Ja personangrepp visst. Men jag tycker du är dum.
    Men jag tackar dig. Du ger svaret till TS bara genom att svara på massa inlägg.
    Usch. Hoppas du inte har barn bara ...

Har inte ett dugg med att göra att argument tryter som du så gärna vill hävda. Jag ids bara inte diskutera med en sån renodlad Sverige Demokrat. Det är under min värdighet.

Men att du ska bra ärlig så menar ja är att du ska erkänna att SD är ett främlingsfientligt parti. Hur kan det komma sig att du inte förstår det ? Jag menar det behöver man inte vara Einstien för att förstå. Många SD are själva erkänner ju detta. Vad är ditt problem ?
    Du är ju tappad bakom en vagn precis...
    Jag tycker du är dum? Är du 12 år? Hoppas inte du har barn? Vad har mina svar på inlägg på ett forum med det att göra? Jag är INTE Sverigedemokrat.
    SD är inte främlingsfientliga. Att jag inte förstår det beror på att det inte stämmer. Det finns inga belägg what so ever för det. Einstein stavas med ei, Einstein. Du är mitt problem.
    Så hejdå.
  • Angie99
    Velouria skrev 2013-10-31 21:10:39 följande:

Men jösses. En sverigedemokrat som saknar grundläggande kunskap om Sverigedemokraterna? :D
    Jag har aldrig röstat på SD. Och några belägg för att de är fascister eller rasister eller främlingsfientliga har ingen här kunnat uppvisa. Så vilken grundläggande kunskap saknar jag? Vad du anser om dem är ju faktiskt ingen grundläggande kunskap, även om du säkert önskar det vore så.

• Angie99
    annatnick skrev 2013-11-01 11:45:44 följande:

Hur mkt kan du om grannländerna vilka tar emot de största flyktingströmmarna?
    Väldigt lite. Hur mycket kan du om hur många människor som faktisk kan/klarar att ta sig nån annanstans än till grannländer?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?