Inlägg från: Angie99 |Visa alla inlägg
  • Angie99

Varför hatar folk SD?

Daniel12 skrev 2013-11-07 16:21:57 följande:
    Men hallå, en tårta liksom. Vad är det att bli skärrad över? Hade väl varit desto mer allvarligt om det hade varit nån vettvilling som hade gått lös med skjutvapen eller kniv, då hade jag förstått om man blivit skärrad.

Men en tårta, för fan jag som är fattig hade blivit glad över en hel tårta, även om den blev serverad på detta, lite annorlunda sätt.

Fast hela poängen är ju att det kunde varit en kniv eller pistol. Att man fick chansen att komma så nära visar ju att man kunde ha skadat. Det är nog skakande.
  • Angie99
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-07 16:38:55 följande:

Vi har gjort tillräckligt. Nu är det dags att vi tänker på oss själva. Jag kan även upplysa dig om att det finns många, många människor i våra svaga grupper, som INTE har det bra själva. Som vi borde hjälpa i stället, med de medlen som vi nu slösar på utlänningar.

Eller har du MISSAT att gamla, vårdbehövande människor inte får plats på äldreboenden, att hemtjänsten jobbar ihjäl sig och inte ens hinner det mest grundläggande hos varje boende längre, att det är nästan omöjligt att få en psykiskt sjuk person inlagd - vare sig han är farlig för sig själv eller omgivningen? Vet du hur många assistenttimmar som dragits in för funktionshindrade personer bara de sista åren? Vilket gör att de blir bundna till sina hem, och utan meningsfull sysselsättning. Vet du hur svårt det är för en utsliten, ensam mamma med noll avlastning att få en kontaktfamilj? För missbrukare att få hjälp med boendestöd - och ännu mera en plats på behandlingshem? För föräldrar till handikappade barn, att få tillräckligt med timmar på korttidshem?

VET du något om det som jag har räknat upp nu (det finns mycket mer), eller rabblar du bara gamla floskler om hur bra vi har det..?   
    Det här är ju så skadat. Lika så det som Kalla Fakta ikväll handlar om, att vi skickar ut sjuka och de som verkligen behöver stanna. Till förmån för ensamkommande flyktingbarn på 22 bast som sen käkar lite kat och går bärsärkagång och knivhugger alla i sin väg. Till exempel...
  • Angie99
    annatnick skrev 2013-11-07 19:09:30 följande:

De är för mer direktdemokrati på lokalnivå ja. Men du kanske inte förstår att det är utbytbart mot andra konkreta exempel? För det är majoritetsprincipens "suveränitet" jag ifrågasätter. Men det blev kanske för svårt att komma med en konkret invändning mot?
    Du får väl komma med realistiska exempel. Att man röstar för om en skola ska vara kvar, om en bro ska byggas eller om ålderdomshemmet. Sånt som rör alla i kommunen-landet. Det tycker jag är bra och jag rättar mig gärna efter majoriteten. Mindre missnöje om folket har fått vara med och bestämma.
  • Angie99
    annatnick skrev 2013-11-07 19:15:55 följande:

Du förstår fortfarande inte att min invändning handlar om att dessa två sätt att bistå flyktingar ställs mot varandra. Afrika är en kontinent.. men det kan vara svårt att ta in. För det är ju bara att åka nån annanstans i Afrika, de är ju så lika i alla avseenden.
    Ja det ena utesluter ju det andra eftersom det där pengaträdet verkar lysa med sin frånvaro.

Jag har aldrig varit i Afrika men jag skulle nog vilja påstå att alla länder där är mer lika, tja Somalia, än vad Sverige någonsin kommer bli. Och de ligger ju onekligen lite närmre också.
  • Angie99
    annatnick skrev 2013-11-07 21:03:59 följande:

Eftersom du inte orkarde läsa länken i inlägg 163 gjorde jag ett mkt enkelt exempel som även det blev för vanskligt. Liksom att förhålla sig till övrigt innehåll.
    Nej jag orkade inte läsa din länk. Vill du argumentera något får du faktiskt skriva ner det själv och inte hänvisa till andras texter.

Ditt exempel var orealistiskt och saknade verklighetsförankring. Ska du vara emot något så får du ju faktiskt ta reda på vad det är du är emot. Men det är väl för vanskligt? Ha ha.
    Du är emot direktdemokrati. I get it. Men direktdemokrati är inte att rösta om vägbulor. Punkt.
  • Angie99

Och i dagens utspel av Löfven har vi ytterligare ett exempel på hur politikerna saknar anknytning till folket och gör att för att undvika att SD får någon som helst makt. Trots att de spås få nästan 1 miljon röster. Man är alltså villig att arbeta med Fp som man har ytterst lite gemensamt med, eller C, eller M, eller V. Ja vem som helst, bara det inte blir SD! Centern däremot var dumma som inte sa ja.
    Men det roliga är att man får inte veta vilka kompromisser som kommer att göras fören efter valet! Så man vet inte riktigt vad man röstar på om man röstar S. Deras eget valmanifest lär ju knappast gälla om de ska ha med både Mp, C och Fp på sin skuta. V lär ju knappast säga ja till ett samarbete med nått högerparti.
    Ja herregud vilket cirkus. Och allt eftersom de flesta politiker och många andra tyvärr verkar tro att SD är nått form av PK gift.

• Angie99
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-08 12:39:48 följande:
    I alla fall är de olika afrikanska länderna mer lika varandra, än vad t.ex. Sverige och Somalia är. Både vad gäller klimat, religion, klädedräkt, kultur, kvinnosyn och allting.

För övrigt anser jag, att de snorrika arabländerna i Emiraten - Saudiarabien bland annat - borde ställa upp för sina trosbröder och -systrar i nöd. Är det någon som kan förklara, varför de inte gör det, och varför i stället ett litet, kargt och numera fattigt land uppe vid Polcirkeln måste göra det..?

I Emiraten gäller ju dessutom samma regler för kvinnans klädedräkt och frihet (eller brist på sådant) och mycket annat, så det skulle inte behöva bli de kulturkrockar som blir här i Sverige. Jag menar, när muslimska flickor vill ta över de svenska flickornas sätt att leva - vilket ofta slutar i tidigt tvångsgifte och i de värsta fallen i hedersmord. Och när muslimska pojkar inte tycker att svenska flickor har något människovärde, vilket resulterar i allt från öknamn i skolan, till gruppvåldtäkter... 
    Mycket bra sagt.
  • Angie99
    themia skrev 2013-11-08 23:24:15 följande:
    Du har aldrig funderat över varför övriga partier vägrar samarbete med SD?
    Kan det handla om SD:s politik och historiska förankring? (retorisk fråga)

Så länge minnet finns kvar bland väljarna om SD:s förflutna i BSS och annat vit maktskräp, så lär partiet få finna sig i sin ökenvandring och känna sig ständigt missförstådda.

Konstigt då att nästan 12% av väljarna spås rösta på dem. Har de då kort minne eller förmågan att se nuet istället för forna värderingar.  V=kommunister? moderaterna=kvinnoförtryckare? Hur långt minne ska vi ha?
  • Angie99
    nihka skrev 2013-11-09 15:02:17 följande:
    Jepp, melting pot. NZ har en inhemsk befolkning, en befolkning med europeisk bakgrund, en asiatisk befolkning...och de satsar på invandring. Målet är att öka sin befolkning med 1% per år.

Jag har aldrig påstått att det inte finns några problem utom i västvärlden, bara läst samma underlag som du och kompletterat bilden du gav något, aningen, jättemycket och tänk vad mycket som inte stämde med din bild som också kom fram. Flört

Jag har aldrig påstått att Saudiarabien är i konflik. Jag sa att "generellt är länder i konflikt och krig mindre pigga på att omge sig med andra folkslag än länder som inte är i konfilikt eller krig." Det finns fler länder som det stämmer på än undantag om du studerar kartan i artikeln du själv länkade till. Försök att prata inte alls om mig och bara fokusera på ämnet.

Givetvis finns rasister från alla länder. Om du behöver ett vittnesmål om svenskars rasisim i Sverige kanske den här omtalade tråden kan hjälpa:

www.familjeliv.se/Forum-26-65/m71525932-30.ht...#replyformanchor   
    Australien är ju knappast något tolerant land på så sätt som Sverige. Där får man minsann ta seden dit man kommer och det tolereras inte att man t.ex. pratar sitt hemspråk ute bland folk. Man får göra ett engelska test och ett test om den Australienska kulturen innan man kan bli medborgare. Skulle någon invandrare ställa till trubbel så finns där genast ett gäng Australiensare som förklarar hur det går till här, hur man får behandla kvinnor, vad som är rätt och fel. "Passar det inte, åk hem" är den allmänna uppfattningen.
  • Angie99
    emsapemsa skrev 2013-11-09 23:48:41 följande:

"- Vi ska bränna dig, ditt jävla judesvin. Fy fan, ditt äckliga ­lilla judesvin. Passa dig! Vi ska komma och döda dig!" sa SD:s förre ordförande Anders Klarström i ett anonymt telefonsamtal till tv-profilen Hagge Geigert. Klarströms efterträdare, ­Mikael Jansson, sitter fortfarande i riksdagen. Han använde en mer allmän rasbiologisk ­retorik, snarare än att specifikt hetsa mot judar. Du tycker fortfarande inte att det är ett rasistiskt parti?
    Anonymt samtal, med du vet vem det var? Fd ordförande, alltså finns han inte kvar så hans åsikter var kanske inte välkomna? SD är det parti som rensar flitigast bland sina medlemmar medan jag fick höra på ett Centermöte för ett tag sen att det hade funnit en person med otroligt rasistiska åsikter vilket var besvärande. Man kunde ju inte utesluta personen från partiet, för det var inte så man gjorde. SD gör alltså det.

Sen att många rasister dras till SD är vi nog överens om, därmed inte sagt att partiet i sig är rasistiskt. Vilket det inte dessutom inte finns något belägg för någonstans i nuvarande partiprogram. Ordet rasist har som många antytt fått en helt ny betydelse de senaste åren...
  • Angie99
    themia skrev 2013-11-10 15:25:40 följande:
    Vad som spås, lämnar mig oberörd, det är valet som gäller.
    Värt att notera är dock att ca 90% av Sveriges befolkning inte vill att SD ska ha något inflytande

Det lär väl bli nånstans mellan 85-90% av de röstande, inte befolkningen.
    Fast bara för att man röstar på ett parti betyder det ju inte att man inte vill de andra ska frysas ut.
    Då skulle man ju likväl kunna säga att 90% inte vill att Miljöpartiet ska få nått inflytande, det är ju inte sant.
    Det är detta som är mitt problem med hela den här debatten, att man inte bara kan acceptera ett valresultat som en produkt av vad folket vill, utan att "vuxenmobba" för att man tror att det är PK. Jag pratade med en riksdagspolitiker häromdagen som sa att i riksdagen tappar politikerna lätt kontakten med folket eftersom de inte längre träffar dem på nära håll som i kommunalpolitiken. Det är just detta som har hänt och är en av anledningarna till att man vuxenmobbar Sveriges kanske 3:e största parti, utan befogade grunder.

• Angie99
    nihka skrev 2013-11-10 16:32:48 följande:

Jag har inte uttryckt någon åsikt i saken, men jag har presenterat mina tankar om undersökningens validitet. I undersökningen som JTA presenterade och länkade till här var nämligen slutsatsen man kom fram till att Australien är ett tolerant land.
    Ja men det stämmer inte enligt mig.
    Där får man som invandrare (inte flykting) visa att man kan försörja sig och har nånstans att bo innan man ens blir insläppt i landet. Man får skaffa sig en sponsor om man vill jobba, och som någon skrev, de tar bara emot arbetskraftsinvandring till yrken där det saknas Australiensare. Det borde vi ta efter.

Då skulle vi ha råd att ta hand om det antal flyktingar som kommer hit och ge dem de uppehälle de behöver tills de kan återvända. Om kriget pågår så länge att de efter dess slut är integrerade i Sverige och vill bo kvar här, då borde kravet om att ha lärt sig språket och försökt skaffa egen försörjning inträda.
  • Angie99
    annatnick skrev 2013-11-10 17:13:16 följande:
    SD-tjejen som finns är SD-tjejen som som hört av en kompis att hon läst på fb att "nästa år får vi inte ens ha julgran för det har muslimerna bestämt". En sann anekdot ;)
    De andra som har gått ut skolan hittar man här. 
    Man är nog ganska naiv om man tror att alla som röstar på SD är korkade wt som vill att vi ska få fira Lucia och äta pepparkakor och säga negerboll.
    nihka skrev 2013-11-10 17:17:03 följande:

Jepp. SD - Sveriges mest hatade parti.
    Det är ju hemskt att någon ska känna sig så orolig för ens egen säkerhet att man väljer att inte kandidera för ett parti. Då har vi ju tappat allt vad demokrati och yttrandefrihet att göra. DET är skrämmande!

• Angie99
    themia skrev 2013-11-11 10:45:56 följande:
    Löjligt! Vi flyttade nyligen in i en 3:a i en av Stockholms grannstäder och betalar lite drygt 3000:- i månaden.
    Måste du prompt bo i Stockholm när det finns goda pendeltågsförbindelser?

Hahaha! Det måste vara ett drömboende? Jag har aldrig hört talas om så billiga hyresrätter. Jag bor i en kommun med 7000 invånare och här kostar en 3:a minst 4500:-. Och vår närmsta största stad är en med ca 160000 invånare. Inte Sthlm.
  • Angie99
    nihka skrev 2013-11-11 20:57:05 följande:
    Den bilden har väl ett urval av sympatisörerna själva hjälpt till att skapa.

Det verkar fungera i de allra flesta fall för de andra riksdagpartierna. Det är bara SD som hatas på det sättet. Det känns inte som ett samhällsfenomen utan mer som ett SD-fenomen, även om det politiska klimatet blivit generellt tuffare på senare år.
    Möjligtvis. Men jag tror att det skett en stor förändring sett till de som röstade på SD för 3 år sen och de som kommer göra det i nästa val. Även politiken har ju ändrats en del, vilket verkar vara svårt för många att ta i. "Ränderna går aldrig ur..." Osv...

Ja just därför det är skrämmande. Det har liksom blivit ok att trycka ner eller bruka våld mot någon bara för att denne röstar på ett parti som man tror är på ett visst sätt. För att alla säger att de är så. Media och de andra politikerna säger det, de vet ju!

De flesta har nog inte läst partiprogrammet. Men Aftonbladet läser de dagligen.
  • Angie99
    annatnick skrev 2013-11-11 21:12:53 följande:

Nja det var nog du som ville försvara dig mot "wt" som aldrig uttalats :)
    Jag skrev wt. Skulle jag försvara mig mot mitt eget inlägg?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?