• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Litet My
    Angie99 skrev 2013-10-31 09:28:41 följande:
    Haha, det fantastiska med skriven diskussion är ju att det går att gå tillbaka och kolla. Så jo, du skrev så.

Inlägg #28
    För att inte tala om de längre och hårdare straffen de vill införa, vad kommer inte det att kosta. Ser inte heller hur deras budget skulle gå ihop, även om man så kastade ut varenda invandrare.

Ja ett exempel på att budgeten ändå inte skulle hålla om man så slängde ut varenda invandrare, baserat på det SD tror kommer att hålla redan nu.

Står fortfarande inget om att det är det SD vill.
  • Litet My

Appropå mobbning: Vänstervridna, vänsterpack, invandrarkramare, extremvänster, foliehattar, sossepack, kulturberikare är ju några tillmälen som de som propagerar för SD brukar använda och nu tog jag bara upp de minst hårda tillmälena.

Men jösses vilken kräääänkning om någon skulle antyda att de själva skulle vara rasister eller ens invandrarfientliga.

• Litet My
    MrsC74 skrev 2013-10-31 06:38:16 följande:
    Hatar är ett starkt ord som jag inte kan använda. Jag kan dessutom inte dra alla över en kam för jag känner inte alla SD are.
    Däremot så är majoriteten av SD rasister och främlingsfientliga. Det tar jag starkt avstånd från.
    Det går inte att ursäkta sig med att säga att man röstar på SD för man ogillar invandringspolitiken. Tror ni att Sverige skulle blir bättre på det om ett gäng idioter och rasister styrde.
    Titta på vad dom gör. Hur dom agerar. Vad är bra med det ? Vad är bra med att skapa murar mellan människor ?
    För mig är det mest pinsamt. Kanske inte alla som röstar på SD är rasister. Men man röstar på ett rasistiskt parti. Varför undrar jag då ?
    Jag skulle i alla fall få en uns respekt om folk erkände de var rasister som var SD. Nu är det bara bortförklaringar och det blir som sagt bara pinsamt.
    Nu kommer säkert SD gå hyfsat i valet men det spelar ingen större roll för inget parti vill samarbeta. Till nästa val kanske folk har blivit klokare. Vad vet jag.
  • Dominant
    rockaroll skrev 2013-10-31 06:19:08 följande:
    Jag har aldrig, ALDRIG läst om någon sverigedemokrat som tar upp någon annan fråga än invandringen när de vill diskutera politik. Varför? För att de är OBILDADE och har inte satt sig in i vad partiet i övrigt står för. De har ingen aning om vad de röstar på. Man kan inte rösta på ett parti pga att man håller med om EN sak. Skulle SD komma till makten skulle de köra Sverige i botten på dessa fyra år. De är inget seriöst parti.
    Litet My skrev 2013-10-30 20:13:49 följande:
    SD har lämnat in så många vettiga motioner? NOT.
    Ni kanske skulle titta på fakta istället för att "bilda" er utifrån den propaganda ni läser i odemokratiska vänsterextrema tidningar?

Tittar man på vad SD faktiskt gör, såsom de motioner de lagt denna månad så ser man bland annat att de lagt förslag för Alla arbetares rätt till fackligt skydd (), Lagstiftning mot tvångsgifte av barn (), Ökad flexibilitet i föräldraförsäkringen (), Ökade anslag för forskning () samt Förstärkt lärarlegitimation ().
  • Litet My
    Dominant skrev 2013-10-31 11:35:40 följande:
    Ni kanske skulle titta på fakta istället för att "bilda" er utifrån den propaganda ni läser i odemokratiska vänsterextrema tidningar?

Tittar man på vad SD faktiskt gör, såsom de motioner de lagt denna månad så ser man bland annat att de lagt förslag för Alla arbetares rätt till fackligt skydd (Motion 2013/14:A402), Lagstiftning mot tvångsgifte av barn (2013/14:Ju422), Ökad flexibilitet i föräldraförsäkringen ( 2013/14:Sf2), Ökade anslag för forskning (2013/14:Ub469) samt Förstärkt lärarlegitimation ( 2013/14:Ub465).
    Att de lägger in några vettiga innebär inte att de helt tokiga inte finns.
  • Dominant
    Litet My skrev 2013-10-31 11:44:30 följande:
    Att de lägger in några vettiga innebär inte att de helt tokiga inte finns.
    Kan du säga något parti som inte passar in på det du just skrev?
  • Litet My

Och vad vet du dominant vad jag läser, jag har dessutom dubbeltkollat den "odemokratiska vänsterextrema tidningen" och visst var det sant de motionerna som togs upp.Det går liksom att kolla upp sånt.

• MrsC74
    Angie99 skrev 2013-10-31 11:17:20 följande:
    Ingen, vad har du för belägg för att majoriteten av SD är rasister och idioter? Det anser jag vara förtal.
    Och att de är ett rasistiskt parti? Var hittar du något i deras partiprogram som är rasistiskt? Du har hört media och andra politiker säga att de är rasister och främlingsfientliga men har du själv läst partiprogrammet?
    De är ju t.ex. det partiet som vill ge mest i bistånd till andra länder. Är det rasistiskt?
    Angie. Det är min åsikt. Förtal ? Tillåt mig småle ...

Du menar på fullaste allvar att partiet inte är rasistiskt ? Jag skrattar nästan ihjäl

Mig.
  • MrsC74
    Angie99 skrev 2013-10-31 11:17:20 följande:
    Ingen, vad har du för belägg för att majoriteten av SD är rasister och idioter? Det anser jag vara förtal.
    Och att de är ett rasistiskt parti? Var hittar du något i deras partiprogram som är rasistiskt? Du har hört media och andra politiker säga att de är rasister och främlingsfientliga men har du själv läst partiprogrammet?
    De är ju t.ex. det partiet som vill ge mest i bistånd till andra länder. Är det rasistiskt?
    Det där med bistånd handlar ju dessutom om att man vill hjälpa folk i deras länder för att slippa få hit invandrare.

Jag blir helt ärligt förvånad att människor går in och försvarar skiten. Va ärlig i stället.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    MrsC74 skrev 2013-10-31 12:09:03 följande:
    Angie. Det är min åsikt. Förtal ? Tillåt mig småle ...
    Du menar på fullaste allvar att partiet inte är rasistiskt ? Jag skrattar nästan ihjäl
    Mig.
    Det är inte en åsikt, däremot ett antagande. Du antar att de flesta som är SD är "rasister och idioter" för att det passar bäst överens med din världsbild. Men du vet det inte.

Det är lite som att säga att "min åsikt är att alla som bor i Säffle heter Kenneth och är 172 centimeter långa" och sen inte tåla att få mothugg. 
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?