• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Litet My
    Angie99 skrev 2013-10-30 14:32:09 följande:
    Litet My: Där har vi det i ett nötskal. Vem har sagt något om att kasta ut någon?? Det är precis den typen av kommentarer som sprider falska rykten om SD.
    Du har inte läsförmåga att kunna tolka ett exempel?
  • dennis02

Så här är det alla ni okunniga och fördomsfulla:

SD vill inte kasta ut folk, de vill att de som redan är här ska kunna integreras och få ett bra liv. Därför MÅSTE vi begränsa invandringen för att det ska kunna bli verklighet. Om vi bara fyller på med nytt folk så stiger arbetslösheten och utanförskapet ännu mer. Vad är det som är så svårt att förstå i den enkla kalkylen, som tillochmed en barnunge kan räkna ut?

Släpper vi bara in fler och fler kommer det inte att finnas bostäder till unga som vill studera eller flytta hemifrån, lika lite som det kommer att finnas bostäder för dem som vill eller behöver (pga arbete på annan ort) flytta.

Ju fler vi släpper in, desto mer måste man skära ner på kostnaderna för skola, vård och omsorg, samt andra viktiga samhällsfunktioner. Situationen är alarmerande redan idag!

Kriminalitet och utanförskap kommer bara att öka, med konsekvensen ökad otrygghet för allt fler medborgare.

Vad är det ni inte förstår i detta?

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • hemligemollgan

SD har inga konkreta förslag för att slippa segregering i storstäderna....

Där jag bor är vi glada (de flesta iallafall) för de flyktingar vi får ta emot så slipper kommunen riva lägenheter och våra barn får fler skolkamrater och de nedläggningshotade skolorna kan få finnas kvar.

jag tycker också att politiken i dessa frågor ska ses över, men SD har inga förslag som kan göra det bättre tycker jag.
    I andra frågor vill SD göra allt som de tycker låter bra, men matematiken håller inte.
    Skulle politiken drivas i enlighet med hur SD röstat i riksdagen de senaste två åren skulle Sverige ha rekordunderskott. 

• Sarakechi

Nä det kan jag inte heller förstå, alla begriper ju att pengarna räcker till alla som kommer hit, bostäder finns det ju gott om också, och jag kan inte tänka mig att det skulle finnas några somhelst problem med okontrollerad massinvandring.

Det är infantila idioter som kör rassekortet gång på gång, svagbegåvade jävlar som inte begriper att människan inte är någon ras....

• maritbinge
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-30 14:18:03 följande:
    Fri invandring? Ja, en jättefin och gullig tanke i teorin, men så länge konsekvenserna skulle bli ett enkelriktat snarare än dubbelriktat människoflöde vore det förödande. Kanske skulle det funka bättre om alla eller åtminstone de flesta länder i världen hade ungefär samma förutsättningar att ta emot och avvara människor.
    Fin och gullig tanke? Kanske det, det är ju trots allt en tanke som stämmer överens med de mänskliga rättigheterna, till skillnad från Sverigedemokraternas politk. Fri invandring är även positivt för landets ekonomi. Flyktingar och andra invandrare kan också arbeta, förstår du. I kombination med bl.a. en bättre arbetsmarknadspolitik skulle Sverige utvecklas i helt rätt riktning. 
  • Vitrysk hockeyhjälte
    maritbinge skrev 2013-10-30 16:04:52 följande:
    Fin och gullig tanke? Kanske det, det är ju trots allt en tanke som stämmer överens med de mänskliga rättigheterna, till skillnad från Sverigedemokraternas politk. Fri invandring är även positivt för landets ekonomi. Flyktingar och andra invandrare kan också arbeta, förstår du. I kombination med bl.a. en bättre arbetsmarknadspolitik skulle Sverige utvecklas i helt rätt riktning. 
    I så fall är alla riksdagspartierna (utom möjligen MP) rasistiska eftersom inget av dem så vitt jag vet förespråkar helt öppna gränser.

Att vara för fri invandring är som jag ser det att vara en verklighetsfrånvänd godhetsknarkare. 
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • kommerintepånåt

Oj hade ingen aning om att så många svarade. 
    Till er som frågade hur jag kan tycka att alla är lika värda men ändå vill minska invandring: Vad i helvete har en människas värde med att bo i sverige och göra? 
    Och självklart vet jag att det finns rasister i SD, skrev ju det i mitt inlägg? När jag såg videon på mannen (som nu är sparkad ifrån SD) skrika "blattelover" och kalla den där tjejen för hora så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. men vet ni vad? Ingen är perfekt. I alla partier finns det riktigt pantade människor, alla partier.

• ZeldinaMina

Ge fan i att kalla mi rasist ?!!! Va ska man kalla dig då ?? Mindre begåvad . Rasist !

• ZeldinaMina

Ni sdare kan försvara er med " vi är inte rasister" hur mycket ni än vill! Men d finns inget annat ord för såna som du !

Svar på tråden Varför hatar folk SD?