Inlägg från: hemligemollgan |Visa alla inlägg
  • hemligemollgan

Varför hatar folk SD?

Lucia är ett Italienskt helgon, om det inte varit för tidigare mångkultur hade vi inte kunnat fira lucia.

Erizajo skrev 2013-10-30 09:13:16 följande:
    Jag håller med dig ts! När vi svenskar inte ska få fira lucia eller se på Kalle anka som vanligt på julen då har det gått för långt!
  • hemligemollgan
    Petra6 skrev 2013-10-30 11:37:25 följande:
    Håller med TS.

Motargumenten här är ju skrattretande, maritbing som hävdar att allas lika värde ska likställas med allas rätt att bo i Sverige. Med den världsordning vi har med nationalstater så känns det ganska avlägset, särskilt för en välfärdsstat som Sverige. Det är ett faktum att ett land som Sverige som byggt upp en välfärd under 100 år måste ha en restriktiv invandring för att försvara välfärden.

Lucia är inte en produkt av mångkultur i Sverige utan kulturutbyte mellan länder. Vad har det ens med ts frågeställning att göra?
    SD är även emot kulturutbyte, de yrar alltid om den svenska kulturen (vad det nu är för något).

Hur avgör man vem som har rätt att bo Sverige? Vilka krav ska ställas?
    Om nu alla som vill det inte ska få det.
    Hur ska man definiera en svensk? 
  • hemligemollgan
    Hunbun skrev 2013-10-30 13:35:50 följande:
    Frågan man bör ställa sig är, varför fick SD så många röster som dom fick i senaste valet? Jo, för att det gror ett missnöje gällande  invandringspolitiken i Sverige. Jag har svårt att tro att det finns så många som är 100% rasister i Sverige, vilket alla verka tro, utan det handlar mer om att skapa debatt kring ett ämne som ingen vågar diskutera. Det värsta är ju alla de andra partiledarna som väljer att stoppa huvudet i sanden och vägra bemöta SD och faktiskt gå till botten med varför de fick så mycket röster. Tror enbart att denna "sopa-problemen-under-mattan" politiken tyvärr kommer leda till att SD får ännu fler röster i kommande val.

Har inget emot invandring, men lilla Sverige kan inte rädda hela världen. Och när vi inte ens kan ta hand om de som redan lever i Sverige på ett värdigt sätt eller ens ta hand om våra egna äldre/sjuka/barn m.m så är det ju nått som är helt galet.
    SD får många röster för att vi Svenskar blir alltmer egoistiska lata och trångsynta (amerikaniserade).
    Folk orkar inte ens tänka hela vägen, som tex. varför människor måste fly.
    Amerikaniseringen kommer ta kol på det sverige vi haft.
    Detta bevisar att SD är emot sverige tycker jag! 
  • hemligemollgan

SD har inga konkreta förslag för att slippa segregering i storstäderna....

Där jag bor är vi glada (de flesta iallafall) för de flyktingar vi får ta emot så slipper kommunen riva lägenheter och våra barn får fler skolkamrater och de nedläggningshotade skolorna kan få finnas kvar.

jag tycker också att politiken i dessa frågor ska ses över, men SD har inga förslag som kan göra det bättre tycker jag.
    I andra frågor vill SD göra allt som de tycker låter bra, men matematiken håller inte.
    Skulle politiken drivas i enlighet med hur SD röstat i riksdagen de senaste två åren skulle Sverige ha rekordunderskott. 

• hemligemollgan

SD:s Erik Almqvist flydde Sverige när det blev lite hett om öronen i samband med "järnrörskandalen".
    Det blir lite komiskt.
    De flyktingar som kommer till Sverige har nog haft det lite tuffare än han hade efter sin festkväll då han betedde sig som en idiot och förtjänar lite mediedrev. 

Svar på tråden Varför hatar folk SD?