• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • kommerintepånåt

Alltså kan folk lugna sig lite? Inte orkat läsa alla nya inlägg sedan sida 6 typ, om ni vill bråka så kan ni väl göra det via pm (om sånt nu finns på familjeliv). ?

• Velouria
    Erizajo skrev 2013-10-30 09:13:16 följande:
    Jag håller med dig ts! När vi svenskar inte ska få fira lucia eller se på Kalle anka som vanligt på julen då har det gått för långt!

Hahaha! Fyndigt sätt att förlöjliga sverigedemokrater
    Mother cake
  • Karin333

58% av svenskarna vill minska invandringen enligt senaste OECD rapporten. Däremot tycker 95% av de som bestämmer i Sveriges riksdag att denna nivån eller ännu fler bör tas emot. Skandal att folkets vilja inte har någon relevans för den politiska eliten. Den politiska och mediala eliten är alla överens i denna fråga, men folket har en helt annan åsikt och allt görs för att aktivt tysta ner denna åsikt i hopp om att tro att den inte existerar.

• Petrol

En demokrati kommer alltid att förtrycka en minoritet, det tycker jag får stå som ganska självskrivet, och är en god anledning till att fundera över demokrati som sådant.

I övrigt har jag mest emot SDs fanclub, har sett en skaplig massa propagandamakande sprunget ur helgens tragedi (dubbelmordet utanför linköping) exempelvis som är rent vedervärdigt, och i övrigt är jag så pass kontroversiell att jag tycker att omtanke om människor i nöd går före allt annat, och att jag mer än gärna ser samhället, eller världen för den delen gå under så länge det sker pga att man väljer att ta hand om varandra villkorslöst.

Naiv, ja!
    Politiskt insatt, nej!
    Övertygad, Oja!

Det var väl det hela på ett ungefär.

• Jan Banan01
    kommerintepånåt skrev 2013-10-30 00:19:46 följande:
    Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.
    SD talar klarspråk. Inte bara om invandringen utan även om andra saker. 7-klövern häver bara en massa floskler ur sig utan att egentligen säga så mycket. Man får aldrig några klara besked av dem. SD däremot är tydliga i sitt budskap och det tilltalar allt fler. De är kanske därför 7-klöveranhängarna "hatar" SD. SD kör ju över dem i alla debatter. De ligger kanske lite frustration bakom deras hat till SD. De får allt svårare att försvara massinvandringen. Jag håller inte med SD i allt, men ett starkt SD är vad Sverige behöver nu. För övrigt. Vem tar Thomas di Leva på allvar?
  • Flashbulb

Kvinnor tänker med sina känslor: Klart vi ska rädda alla negerbarn där ute i vår värld. Det är så synd om dem. De flyr från krig och elände.
    Män tänker logiskt: Vi behöver inte rädda hela världen. Vi behöver inte importera en massa invandrare som leder till väldtäkt, gäng, kriminalitet, hot och förstörelse, färre bostäder, jobb, försämrad ekonomi och välfärd.  Gärningsmannen i Ljungsbro var nu en afrikansk man. Härligt med dessa människor i Sverige..

Det är anledningen till att många kvinnor inte väljer att rösta på SD förrän de själva blir drabbade av mångkulturen, det är då de tyvärr får upp ögonen.

• MrsC74

Flasbulb: drabbade av mångkulturen ? Hur tänker du nu? Om en eller två invandrare gör mig eller någon annan gnor ska all drabbas då ?
    Det är samma sak som att säga att bara för att Hagamannen hette Niklas så är alla Niklas serievåldtäktmän.

Drabbad av mångkultur ??? Jag älskar mångkultur. Men avskyr våldtäktsmän och mördare oavsett nationalitet !!

• Jan Banan01
    Flashbulb skrev 2013-11-03 13:23:08 följande:
    Kvinnor tänker med sina känslor: Klart vi ska rädda alla negerbarn där ute i vår värld. Det är så synd om dem. De flyr från krig och elände.
    Män tänker logiskt: Vi behöver inte rädda hela världen. Vi behöver inte importera en massa invandrare som leder till väldtäkt, gäng, kriminalitet, hot och förstörelse, färre bostäder, jobb, försämrad ekonomi och välfärd.  Gärningsmannen i Ljungsbro var nu en afrikansk man. Härligt med dessa människor i Sverige..

Det är anledningen till att många kvinnor inte väljer att rösta på SD förrän de själva blir drabbade av mångkulturen, det är då de tyvärr får upp ögonen.
    Det kallas kulturberikning
  • camus

Det finns inget rasistiskt i att vilja minska invandringen till Sverige. Däremot har jag svårt för SD:s nationalism, förespråkande för skolavslutningar i kyrkan och deras negativa inställning till homosexuella. Sedan tycks andelen ruttna ägg vara betydligt större i SD än i andra partier. Det är lite för mycket järnrör på stan och obehaglig retorik här och var.

• MrsC74

Alshabab: eftersom du inte läser vad jag skriver så upprepar jag. Ogillar våldtäktsmän och mördades oavsett nationalitet.

Tror du att problemet blir löst om vi stoppar invandringen ? Du vet att de våldtäktsmän som begått först våldtäkter är svenska va ? Talar om serievåldtäktmän. Vad ska du göra med dessa ? Bannlysa alla från ex Västerås och Umeå ?

Så dumt att jag inte äns fattar varför jag argumenterar?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?