Inlägg från: Karin333 |Visa alla inlägg
  • Karin333

Varför hatar folk SD?

58% av svenskarna vill minska invandringen enligt senaste OECD rapporten. Däremot tycker 95% av de som bestämmer i Sveriges riksdag att denna nivån eller ännu fler bör tas emot. Skandal att folkets vilja inte har någon relevans för den politiska eliten. Den politiska och mediala eliten är alla överens i denna fråga, men folket har en helt annan åsikt och allt görs för att aktivt tysta ner denna åsikt i hopp om att tro att den inte existerar.

• Karin333

Pk media lägger alla resurser de har på att försöka smutskasta SD. Senast var det ett mer än tio år gammalt utalande någon fält om parasiter som gick upp som en toppnyhet över all svensk media. Det e fan patetiskt att de letar skandaler ett decennium bakåt bara för att de inte kan vinna debatten. Vem har inte någon gång sagt något idiotiskt när man var ung och dum. Till och med sossarnas ungdomsförbundsledare kallade en vakt för jävla svartskalle. Alla svenskar i min dåvarande gymnasieklass insinuerade att många blir som parasiter när de kommer hit, inte för att de inte vill jobba utanför att kraven på arbetsmarknaden är allt för stora när även utbildade svenskar går arbtslösa.

• Karin333

En tidigare politiker har sagt att alla journalister och riksdagspolitiker är livrädda för SD. Anledningen är att de vet att deras åsikter speglar opinionen men ligger långt ifrån svenska toppolitikers politik som de förespråkar inom FN. Inom FN har svenskar ett väldigt högt anseende som kan raseras om SD får inflytande. Det är först de senaste åren de tagit debatten om invandring just eftersom de varit tvingade till det iom SD framgångar. Tidigare undvek dem det iom att de visste att de hade opinionen emot sig.

• Karin333
    Ermenegildo skrev 2013-11-26 22:08:42 följande:
    Nej, rasistiska uttalanden från partitoppar hade varit en stor nyhet vilket parti det än hade handlat om. Du kanske har glömt Uppdrag Gransknings valstugereportage för 10 år sedan. Eller så var du inte född då. Snarast kommer SD lindrigare undan för alla vet att det är en samling rasister som för att fiska röster och bli accepterade polerar ytan och talar om noll-tolerans. Så det är ingen stor nyhet när det kommer fram mer om deras bakgrund...
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu

Jo skillnaden är som jag nämnt att valstugereportaget var en aktuell nyhet inte något som en enstaka person sagt som opolerad ungdomspolitiker. Vem har inte någon gång sagt något olämpligt eller rasistiskt i ett samahang där man blir provocerad. Att man tar upp 10 år gamla bandinspelningar är tecken på desperation. Vem sitter o granskar uttalanden som fälts 10 år tidigare och varför var det ingen nyhet för tio år sedan?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?