Inlägg från: Kunigunda |Visa alla inlägg
  • Kunigunda

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-07 16:43:14 följande:

Ja, det var faktiskt riktigt hemskt. Jag orkade inte ens kommentera det... Jag undrar om Kunigunda också tycker att det är OK att spöa upp tjänstefolk som inte håller måttet..?

Jag pratade om de högutbildade psykologer, kuratorer och lärare som träffar och samtalar med asylsökande inom utbildningens ram utifrån utarbetad metod och sedan återrapporterar inom yrkets ram till rektor, rimligen ger ett bredare, sannare underlag än det lösa skvaller som dåliga anställda (för det är man om man far med illasint skvaller om brukare) sprider till obehöriga.

Om det vidare är klassförakt att anse att högutbildade med yrkesexamen är mer kvalificerade att utreda någons behov och bakgrund än någon helt utan adekvat utbildning och uppdrag, så må jag anklagas för detta. Det förklarar kanske varför kriminella är överrepresenterade bland SD:s folkvalda.
  • Kunigunda
    hezekiel skrev 2014-08-07 20:03:11 följande:

Hej Kunigunda!

Undrar om du vet nån bra sida där man kan få lite information om lagförda politiker inom sverigedemokraterna.

Har hittat en sida om dom övriga partierna i Sveriges riksdag.

docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/edit

Dock saknas sverigedemokraterna på den här listan,så därför hade jag varit tacksam om du kunde berätta vad du hittade att SD är mer straffade än dom övriga partierna.

Med vänlig hälsning Hezekiel

Det finns dömda brottslingar i alla partier. Dock är det SD som grundar sin politik på att man ska ta krafttag mot brottslighet och genom att peka ut invandrare som mer kriminella än andra. Ändå har partiet tvingats aktivt rensa ut kriminella ur partiet, för att gå från 24 % till 10 % förtroendevalda med tidigare domar. Det är ju journalister (för SR, AB, Expressen etc) som sammanställt dessa undersökningar och SD brukar försvara sig med en blandning av att "det där tror jag inte på" och "det är inte Jimmies bord". Om jag lägger upp något här kommer du bara ropa pk-media.
  • Kunigunda
    JTA skrev 2014-08-07 23:07:14 följande:

Kunigunda:

Har det någon gång stått klart för dig att en asylsökandes berättelse är osann?

Ett par gånger. Ytterst sällan. Vad har det med saken att göra?
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-08 04:42:57 följande:

Nä, jag tror tvärtom att det som kommer fram under så kontrollerade former är de politiskt korrekta versionerna. Flyktingarna skulle inte berätta att de tycker att de har rätt att bli uppassade hand and foot på asylboendet, och OM det mot all förmodan skulle komma fram något sådant, skulle den som tog emot det inte våga skriva ner det och föra det vidare. För att han eller hon skulle kunna bli kallad rasist och avförd från utbildningen/arbetet i så fall.

Samma sak som med den uppsats om gruppvåldtäkter som du (eller om det var någon annan) la ut här för några dagar sedan. Studenterna skulle aldrig ha vågat vidröra hederskulturen som en orsak. Det har blivit så nu i Sverige.  

Jag tycker att ditt resonemang har paranoida inslag, och undrar hur mycket erfarenhet av verkligheten du har.
  • Kunigunda
    JTA skrev 2014-08-08 09:26:04 följande:

Jag försöker förstå vad med SD du inte tycker om.

Vad tycker du är det rätt att göra med dessa personer?

Utreda vad den riktiga anledningen är, så klart.
  • Kunigunda
    JTA skrev 2014-08-08 20:10:56 följande:

Ahh, så det gör detsamma för dig om man bedrägligen försöker ta sig in i landet. Det blir ändå vårt ansvar att undersöka om det kanske finns något annat sätt för den som ljuger att få uppehållstillstånd. Var det så du menade?

Jag menade att man måste ha ett korrekt underlag att fatta beslut ifrån, oavsett om beslutet innebär asyl eller avvisning.
  • Kunigunda
    JTA skrev 2014-08-08 20:12:43 följande:

Kunigunda, kan du titta på den här:

Ja det är ju minst sagt pinsamt för dem.

Men i princip då: Vi tar emot flyktingar och står för deras uppehälle tills de kan försörja sig (vilket tar många år). Om de då tackar för den solidaritet och generositet vi visat dem genom att begå brott, har de då inte förverkat vårt förtroende för dem? Vad tycker du?

Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att hela tacksamhetsresonemanget är helt vrickat.
  • Kunigunda
    sverker11 skrev 2014-08-08 21:09:50 följande:

Vem som utreder vad är irrelevant eftersom det är din grundläggande nervärderande attityd som visar ditt klassförakt.

Ah! Vi känner alltså varandra!? Hur?
  • Kunigunda
    JTA skrev 2014-08-08 22:00:04 följande:

Felformulerat, skulle ha varit:

Varför är det vrickat att någon som flytt hit och tagits emot inte inte borde returnera vänligheten genom att skada samhället?

Alla som bor i ett samhälle bör respektera sina medmänniskor och samhällets lagar och därmed inte skada någon eller kränka någons värdighet. Jag anser inte att denna plikt är större för flyktingar, bidragstagare eller någon annan grupp i samhället. Jag utgår också ifrån att en persons benägenhet att begå brott endast kan belasta den aktuella individen och inte någon samhällsgrupp eller etnisk grupp som individen kan räknas tillhöra.
  • Kunigunda
    JTA skrev 2014-08-08 22:39:08 följande:

Det betyder alltså att du vill ha bort möjligheten att döma utländska brottslingar till utvisning?

Nej.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?