Inlägg från: Kunigunda |Visa alla inlägg
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-01 02:19:11 följande:

Nej, han är en svensk med WT-namn. Festivaler av denna typ drar till sig en hel del infött drägg. Händer mer-eller-mindre frivilliga saker i tälten också, på fyllan, vareviga år.

Men det var i alla fall inte en gruppvåldtäkt, vilket var vad jag efterfrågade.

Ah! Så SD har en agenda för alla Jonny, Conny, Sonny och Cewin också? Vilken?
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-01 02:19:11 följande:

Nej, han är en svensk med WT-namn. Festivaler av denna typ drar till sig en hel del infött drägg. Händer mer-eller-mindre frivilliga saker i tälten också, på fyllan, vareviga år.

Men det var i alla fall inte en gruppvåldtäkt, vilket var vad jag efterfrågade.

Jag citerar, s 16 i C-uppsatsen från Socialhögskolan:

Gruppvåldtäktsmännen som intervjupersonerna har träffat har varit mellan ungefär 14 och 30 år. Det har varit gärningsmän med både svensk och utländsk bakgrund. Invandrare är något överrepresenterade vid gruppvåldtäkter, men flera intervjupersoner betonar att den kulturella bakgrunden inte är orsaken till våldtäkten. Samtliga intervjupersoner har sett att gruppvåldtäktsmännen kommer från familjer där de blivit utsatta för försummelse av något slag. Det är inte ovanligt att en eller båda föräldrarna har varit frånvarande. Dessa familjer lever ofta ett marginaliserat liv, där de inte är delaktiga i samhället.

Samtliga intervjupersoner vittnar om att gärningsmännen är både svenskar och invandrare, dock en liten överrepresentation av invandrarkillar. Blomkvist tror inte att det handlar om etnisk tillhörighet, utan snarare om situationen de lever i. Svenskar är överrepresenterade generellt i våldtäkter. Kjellgren och Wassberg tror inte heller att det har något med deras kulturella bakgrund att göra. Lundberg N betonar att ?det finns en övervikt av killar med invandrarbakgrund, men det har inget att göra med deras kultur, inte i första hand, utan det är andra faktorer, som att de är i underläge mot svenska samhället?.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-01 09:45:45 följande:

Du menar att eftersom vi hade detta probelm redan, trots i sådan liten ofattning att vi hade ett lungt och fridfullt land, så gör det inget om vi får detta problem uppförstorat och hamnar tvåa på listan över flest anmälda våldtäkter?

Lite märkligt sätt att tänka isåfall

Men ansvariga för statistiken har flera gånger pekat ut att de inte tror att våldtäkterna ökat utan endast anmälningsfrekvensen och att vi därmed har ett mindre mörkertal än många andra länder.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-01 09:51:56 följande:

Säger inte emot dig i sak nu men undrar bara.

Vad är en stereotyp i din värld?

Är de DU möter som DU bestämmer dig för ska vara representativa,  för att det är en positiv bild?

Medan en person du debatterar här som har en annan bild som är väldigt negativ pga sina möten, då med automatik har en felaktig bild och får ordet sterereotyp efter sig.

Är inte det att förenkla tillvaron lite väl mycket?

Det finns en hyfsat vedertagen nidbild av somalier i Sverige. Jag vill gärna att den som företräder denna bild, som inte på något sätt kan bekräftas av mina erfarenheter av de hundratal somalier jag mött och lärt känna i Sverige under flera år, redogör för hur de byggt dessa erfarenheter.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-01 09:56:03 följande:

Är det så att det per din definition inte FINNS länder där det finns betydligt högre brottslighet än i sverige och där även våldtäkter är vanligare. Kort sagt platser som du inte skulle känna dig så trygg på?

Jag förstår faktiskt inte vad du skriver. Men just nu skulle jag ju helst inte resa till Nigeria, Syrien, Gaza eller Ukraina, t.ex.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-01 10:00:40 följande:

Fast det där är ju snömos. Det är inte sant. Det FINNS INGET rättsfall ifrån modern tid, där fler än två infödda svenska män inom Sveriges gränser, förgripit sig på en kvinna vid samma tillfälle. Jag VET att det är så. Det är du som har bevisbördan nu - en rapport utan några namn och målnummer bevisar ju ingenting! De har ju bara intervjuat andrahandspersoner som har gett sin "uppfattning" (och som inte skulle ha vågat säga sanningen för att de är rädda om sina arbeten). 

Och SJÄLVKLART är det kulturella orsaker. Dels används gruppvåldtäkter som ett sätt att förnedra fienden i krig, och har man en gång deltagit i sådana så är spärren borta. Man har ingen känsla för anständighet längre.

Och dels beror det på, att kvinnor som har sex utanför äktenskapet, eller så mycket som visar håret, i hemlandet anses vara horor utan värde. Vem som helst FÅR förgripa sig på dem, eftersom de ändå inte anses ha någon heder kvar. Det kunde man ha räknat ut med lilltån, att de skulle se likadant på oss när de kom hit...

De har intervjuat gärningsmännen. Men jag märker att du gång efter annan duckar för all typ av kunskap som inte kommer sig av egenhändigt och anekdotiskt belagda teorier. Du uppvisar ett anmärkningsvärt kunskapsförakt.
  • Kunigunda

Jag går och dunkar huvudet i en annan vägg. Detta är tredje tråden där jag läser om din människosyn, J, och det gör mig lika delar mörkrädd och illamående.

• Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-01 10:13:48 följande:

Den källan hade ju inga referenser som gick att kontrollera. Det räcker inte med att några socionomer sitter och diskuterar någonting. Man måste ha namn, målnummer, domstolsutslag om det ska vara bevis för någonting.

BRÅ är inte en tillförlitlig källa? Men dina turer förbi tingsrätten är det? Och du är ett exempel på en förtroendevald för SD. Det ante mig.
  • Kunigunda
    MuppinCowboy skrev 2014-08-02 18:17:34 följande:

Tack för att du påpekar ett beteende som vissa inte vill låtsas om finns

Ja när det framkommer att det är svenskar då är ursprunget inte så viktigt men tvärtom ja då tar det hus i h-e och ska påpekas.

När serievåldtäktsmannen på Kungsholmen togs, och visade sig vara svensk, valde Avpixlat att slå upp en nyhet om ett ofredande (tafsande) på en bensinstation i Danmark i stället för att, som övrig "PK-media" skriva om häktningen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?