Inlägg från: Kunigunda |Visa alla inlägg
  • Kunigunda

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-02 19:01:35 följande:

Alltså, om PK-media visade gärningsmannens ansikte och namn, så fanns det ju inget att avpixla. Eller..?

Det gjorde de inte. Flera tidningar gick inte ens ut med etnisk tillhörighet.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-02 19:37:50 följande:

Le Petit Prince är översatt till svenska med titeln "Lille prinsen". Fick du inte lära dig i plugget att adjektiv i svenskan böjs efter referensens kön, när huvudordet har ett sådant?

I vanlig ordning flyr du sakfrågan, att pk-media (och du och andra amatör- pekåister) älskar att använda "mass-", så länge det inte handlar om invandring förstås.

Ja. Som massidioti.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-03 10:25:29 följande:

Exakt, de ska vara ett komplement till PK-media. Skriva ut sådant som PK-media inte skriver ut. Och avpixla foton, där tidningen lagt på ett vitfilter så att man inte ska se att gärningsmannen är svarthårig eller mörkhyad. Det finns ingen anledning för dem att upprepa nyheter och bilder som PK-media faktiskt publicerar.

Men i det aktuella fallet gick pk-media inte ut med uppgifterna. Kul att se er försöka, iaf.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-03 10:27:44 följande:

Jag bor tyvärr i ett område med mycket gängbråk. Särskilt så här veckorna innan skolan börjar igen, är det väldigt oroligt här, när de - samtliga mörkhyade och/eller svarthåriga ungdomar - samlas om nätterna och bråkar och skriker. Man vet aldrig vad de ska ta sig till. Hade vi inte haft invandringen så hade vi sluppit vara rädda...

Även svenska barn som har det stökigt i sin hemmiljö reagerar så inför eller i slutet av lov. Det är ju inte så att det är stökigt överallt i slutet av loven "utomlands" för att "utlänningar gör så", utan det har en direkt koppling till sociala och ekonomiska denominatorer. Bra kommuner förstärker med fältassistenter och aktiviteter i socialt utsatta områden för att stötta barnen och ungdomarna.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-03 10:23:42 följande:

Angående Sd och skolan, så var det ett skolval för fyra år sedan i en gymnasieskola i Stockholm (minns inte vilken). Sd fick 50 procent av rösterna. Då gick skolledningen ut med att de "skulle rätta till det" genom ett intensivt värdegrundsarbete... De erkände alltså inte demokratin. Det tycker jag var rätt skrämmande! Men jag undrar om någon skola vågar göra så i år, när Sd redan sitter i Riksdagen INNAN...

SD:s politik och partiets värdegrund går emot skolans. Skolan har i uppdrag från staten att fostra eleverna i enlighet med skolans värdegrund. Att säga något annat än vad aktuella rektor sa vore tjänstefel.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-03 13:46:37 följande:

På vilket sätt då?

Läroplanen ligger på Skolverkets hemsida. Dn aktuella i sammanhanget är den för gymnasieskolan. Du kan läsa. Det är bara ett par sidor.
  • Kunigunda
    Philipsson skrev 2014-08-03 14:04:38 följande:

Men det är ju DU som kommer med påståenden. Då måste DU ju visa varför det skulle vara som du säger.

Det håller liksom inte med att slänga ur sig ogrundade påståenden...gör om, gör rätt!

Jag har ingen bevisbörda. Jag påstår att SD:s program och läroplanen är oförenliga. Om du vill bestrida det påståendet får du väl läsa på så att du vet om du har skäl att ifrågasätta. Jag håller med om att SD-sympatisörer ofta framstår som okunniga och med bristande informationskompetens, men detta ger fortfarande inte mig en informationsskyldighet gentemot er.
  • Kunigunda
    Politisk härdsmälta skrev 2014-08-03 17:38:55 följande:

Ja, att du på ett diskussionsforum faktiskt skulle förklare vad du menar framstår ju som helt vansinnigt. Bättre, och inte minst enklare, att slänga ur sig lite snabba floskler uppsnappade från Aftonbladet.

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-03 17:39:54 följande:

Du kan fan inte argumentera överhuvudtaget. Att "du påstår" något betyder nada. Niente. Nichts.

Jag upplyste bara den som påstod att det var skandal att en rektor uttryckte sig negativt om SD:s höga röstantal om att denne gjorde sitt jobb. Förslagsvis skulle alltså Jeaninne göra sig besväret att förankra sina påståenden, innan hon häver ur sig grundlöst förtal. Hur hennes brist blir min skyldighet förstår man nog bara om man röstar på SD.
  • Kunigunda
    FDFMGA skrev 2014-08-03 19:55:24 följande:

En länt till den debatt som uppstod i samband med SD:s höga röstetal i skolvalen.

www.lararnasnyheter.se/alfa/2010/10/29/mangkulturell-krock-tvingar-larare-ta-stallning

Låt mig citera ur artikeln - eftersom det tydligen är min plikt om jag vill diskutera här:

Richard Jomshof (SD:s skolpolitiske talesman) håller med om att Sverige­demo­kraternas värdegrund skiljer sig från läro­planens. Han menar att skolan har fel syn på demokrati. Partiets idéprogram för skola och utbildning betonar att eleverna ska lära sig ?den verkliga inne­börden av demokrati? i stället.
  • Kunigunda
    FDFMGA skrev 2014-08-03 20:35:26 följande:

Se det för vad det är - att inte ens sverigedemokrater förväntar sig att sverigedemokrater ska kunna belägga ett påstående.

Så när Jeaninne anser att det var odemokratiskt av en skola hon snutit fram ur minnet att diskutera värdegrunder relativt framgångar för SD ligger bevisbördan på dig.

Se det som en komplimang - man förväntar sig att du ska kunna utveckla dina resonemang.till skillnad från vissa andra

Vem bättre då att bekräfta mitt påstående än SD:s skolpolitiske talesman? Nu kan det väl orimligen pekas ut som snedvridna pk-ismer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?