Inlägg från: Kunigunda |Visa alla inlägg
  • Kunigunda

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-07-31 23:01:21 följande:

Stereotyper..? Jag citerade ju BRÅ! Det kan vara som du säger, men det är ingen ursäkt för att gå med i våldsbejakande gäng som Black Cobra eller att gruppvåldta kvinnor i parker...

Är detta ett citat fråb BRÅ: "Situationen i hemlandet borde inte spela roll längre när de väl kommit hit. Och attityderna - de är ju inte påhittade, utan beror på människors erfarenheter. Ju fler brott somalier begår, och ju fler somaliska kvinnor som drar runt med stora barnaskaror... desto mer negativa blir ju attityderna. It goes both ways."?
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-07-31 22:57:26 följande:

Svenska män våldtar inte i grupp. Och väldigt, väldigt sällan våldtar de främmande kvinnor överhuvudtaget. 

Jodå. Nu är ju gruppvåldtäkter mycket ovanliga, men även svenska män är förövare. Dock är utrikes födda eller svenskar med någon utrikes född förälder överrepresenterade sett till andel av befolkningen. En betydande del av förövarna är fortfarande svenskar.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-07-31 23:17:05 följande:

Tuffare utgångsläge än vem eller vilka? Jag fattar fortfarande inte varför vi inte har horder med asiatiska gäng som stryker omkring, gängvåldtar, rånar och misshandlar.

Varför skulle vi ha det? Vi har ju inga horder av något slag som gör det. Det finns en minoritet sv folkslaget män som i olika kontexter misshandlar, rånar och våldtar, men några horder är det ju inte frågan om.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-07-31 23:14:56 följande:

Snömos. Varför skulle det vara skillnad på två 15-åriga manliga kompisar och det fallet med två särbos med 3 år på nacken?

Är det mest synd om kvinnorna?

Det är mest synd om offren. Om offren i kompisrelationen är omyndiga, tycker jag att vi ska diskutera deras föräldrar.

Jag skrev äktenskap/sambo - inte särbo. Det är du som förvanskar vad jag skriver. Om man lever i äktenskap/samboskap är man per definition ekonomiskt beroende av den andra eftersom exv bostad räknas som gemensam ägodel. Det försvårar också uppbrottet.

Innan vi fortsätter denna diskussion vill jag att du läser in dig på normaliseringsprocessen. Utan en grundläggande förståelse för hur människor reagerar i svåra situationer, kan vi omöjligt föra en meningsfull diskussion om detta.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-07-31 23:22:42 följande:

Fast GE dig nu. Det finns en oerhörd dubbelmoral i USA. På ytan är de väldigt pryda. Ingen högt uppsatt chef eller politiker skulle våga ta med nya affärskontakter på något sådant, och riskera att de gick till media. 

Jodå. Min kompis, som är chef på Volvo, har flera gånger fått problem i USA för att amerikanska kollegor vill ta med honom på strippklubb och han har vägrat. Jag har själv bott i USA och har gott om vänner kvar som vittnar om samma bild.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-07-31 23:20:41 följande:

Jo, men det här är liksom pudelns kärna. De flesta kvinnor som blir misshandlade har inte barn och knappt någon relation att tala om. Att det är en utopisk bild man målat upp för att svartmåla den svenska mannen.

Men statistiken fokuserar ju på våld mot kvinnor i nära relationer - då är det liksom givet att det finns en etablerad relation.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-07-31 23:28:02 följande:

Det finns tusentals kriminella araber, somalier och av andra folkslag. Det kallar jag horder. Oftast stryker de runt i gäng och sprider mayhem.

När såg du senast ett gäng av 11 svenska tonårskillar som stod och var hotliga vid tunnelbanan?

Ofta. Vid typ Slussen och T-centralen. Det finns många tusen kriminella svenskar också. Det är liksom inte poängen.
  • Kunigunda
    StackarsMia skrev 2014-07-31 23:30:57 följande:

Okej, poängen var och är att majoriteten av misshandlade kvinnor inte blir det efter långvariga relationer. Det mesta av våldet mot kvinnor från män står antingen okända eller nybörjade relationer för. Det är inte Stafn 44 med 4 barn, som plötsligt börjar slå sin fru.

Jo. Det är det. Läs BRÅs rapport.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-07-31 23:43:49 följande:

Kan du leta fram ett enda rättsfall, där fler än två etniska svenskar deltagit i en våldtäkt..? Domstol och domnummer, tack! Jag VET nämligen att det i alla fall inte har hänt i modern tid.

Nej. Jag letar inte domstolsfall. Däremot ger dessa en utgångspunkt.

fof.se/tidning/2013/10/artikel/dramatisk-okning-av-antalet-anmalda-gruppvaldtakter

www.diva-portal.org/smash/get/diva2:194784/FULLTEXT01.pdf%20
Svar på tråden Varför hatar folk SD?