Varför hatar folk SD?
Fast jag menade inte att det var fel, tvärtom. Jag menade att det blev fel när det blev samma visa omvänt, dvs i det egna landet.
Fast jag menade inte att det var fel, tvärtom. Jag menade att det blev fel när det blev samma visa omvänt, dvs i det egna landet.
Inget fel på gästerna, menade att svenskar ofta har lättare att anpassa sig till andra, men fortsätter med det även här, inte så att de förväntar sig att nästa mäte ska bli mer svenskt än det första, bara för att man bytt värdland.
Har inget med de som kommer att göra.
Det som vädras den offentliga debatten är inte kvinnohat, utan manshat, av Mp, Fi, V, och även från representanter från de andra partierna, bortsett från Sd.
Sd är för jämställdhet, inte feminism, eftersom denna ju handlar om att gynna kvinnor och missgynna män.
Staffan Heimersson säger det rätt bra: "Jag tar bestämt avstånd från att en hel generation välutbildade kvinnor i det hyggliga Sverige talar om sina pojkvänner och pappor, sina söner och arbetskamrater i ett infamt ordval och i den ton Hitler använde, när han talade om judar."
Gällande detta med "vita heterosexuella män" då; har du missat att feministerna gastar om det?
www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article19337323.ab
Om du är kvinna borde du vara lite orolig iallafall, snarare än att det med alla medel ska försvaras?
Nej jag vet inte hur kontrollen ska se ut eller hur man ska göra, så här på rak arm, men att släppa dem fria att gå på gatorna här tills dess att man VET verkar vara en j-igt dålig ide, iallafall i min värld. Men du kanske inte bryr dig för egen del eller vännernas? Lite svinn får man räkna med typ, huvudsaken man inte ställer kraaav på de som kommer?
Va? Det kan man väl, om vissa uppenbarligen anslutit sig till etablissemangets åsiktspaket..?
Men du - varför tror du att antalet kvinnor i Sd bara växer..? Om partiet inte skulle vara bra för oss kvinnor. Och VAD - närmare bestämt - är det du inte tror skulle vara bra..?
Nej nu pratade vi om män-iskor som kommer från de områden där sådant är väldigt utbrett. Där man kan anta att det finns en stor risk. De som har varit soldater, inte fredliga bönder och/eller arbetare. och givetvis inte flyktingar generellt. Hur fick du det till något sådant? Nu tappade du tråden.
Det är inte orimligt att tänka sig att samhället har lite koll där, och inte bara utgår från att alla som kommer är små fredliga lamm som inte gör någon förnär.
Fast saken är den att feminism inte strävar efter "jämställdhet" utan blott efter att gynna kvinnor. Så enkelt är det ju.
...fast det där håller jag inte med om (och jag ÄR kvinna). Feminismen strävar efter att gynna EN VISS TYP av kvinna. En kvinna som är manhaftig och inte särskilt barnkär, aggressiv och karriärinriktad på mäns vis... samt uppfödd i medelklassen, där hon fått både finansiella möjligheter, stöd och peppning att skaffa sig en prestigeutbildning och göra karriär.
Feminismen gynnar DEFINITIVT inte en kvinna från arbetarklassen som inte kan göra karriär, eller en kvinna från medelklassen som inte VILL göra karriär... En feminin kvinna som hellre vill vara hemma och ta hand om sina barn och skapa hemtrevnad, än kämpa om styrelseposter...