Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Tom Araya skrev 2015-05-12 19:18:07 följande:
    Det är inte en åsikt utan en sanning, ja. Bara ett troll kan förneka det.
    Nej då. Jag är inget troll. Jag har en annan åsikt än dig bara och jag tror inte på dina sanningar.

Som igår när du instämde med ett riktigt troll, Suffering, i hens beskrivning av miljöpartiet. Det förvånade mig inte alls att du gjorde det.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-14 12:22:31 följande:
    Då antar jag att du då har någon fakta eller egna teorier att bestrida det jag skrev i inlägg #22986.
    Javisst. Om du scrollar kommer du till att börja med att upptäcka att det inte var du utan jag som skrev inlägg 22986.

Jag har inte för avsikt att ändra åsikt, jag anser att den SD-aktivist som jag nämner där är ointressant relativt hur ni andra som tassar omkring i samma åsiktstrakter förhåller er till hens en smula exalterade uttryck.

Men det var ingen sanning jag presenterade, bara min åsiktSolig
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-14 13:00:06 följande:
    Du förnekar sanningen i det oändliga....
    Tom Araya skrev 2015-05-14 13:02:12 följande:
    Inlägg #22986 var det...
    Tom Araya skrev 2015-05-11 21:41:32 följande:
    Politiker talar ogärna högt om negativa konsekvenser av deras politik, ibland uttalar de t.o.m. rena lögner.
    Jag har slutat tro att de gör detta av okunskap eller dumhet (undantag finns såklart), utan i regel handlar det om att få stöd för sin politik och många röster.

-Politiker som är för en hög invandring och generös invandrings- och integrationspolitik talar sällan om kostnaderna eller andra påföljande problem de har svårt att hantera.

-Politiker mörkade länge med utvecklingen i Ryssland, påstod att de kunde se 10 år fram i tiden och att 10 år är tillräcklig framförsikt för en betydande förändring i försvarsförmåga. Detta är rena lögner för att vilseleda väljare att tro på hållbarheten i deras försvarspolitik när de vill använda pengarna till annat.

-Jag har aldrig hört en politiker erkänna att de straffbeskattar kärnkraft till förmån för fossila bränslen (27% av tillförd energi för 2013).

-Jag har aldrig hört en politiker sanningsenligt förklara varför vi har bostadsbrist och varför det byggs för lite.

-Jag har aldrig hört politiker föra upp kommunaliseringen av skolan och försämrad kvalitet på lärarutbildningen som orsak till sämre skolor, sämre skolresultat och ojämlikhet i resurser till skolor i olika kommuner.

-Jämlikhet, religionsfrihet och andra friheter kan tas upp separat, men sällan eller aldrig som en del av integrationspolitiken eftersom kulturkrockarna i dessa områden är allt för jobbiga att hantera.

-Enström talade om satsning och ökad förmåga när hennes regering godkände en sedan länge planerad och nödvändig renovering av försvarets pansarfordon, fast modifiering uteblev och renoveringsprogrammet begränsades till ca 60% av fordonsparken.

-Löfvén kan inte erkänna hur lågt s prioriterar försvaret i sin budget. Av ett nödvändigt tillskott på 20 miljarder över fem år så ville s släppa till 6,2 miljarder, som dessutom inte var 6,2 utan blev 4,2 efter kostnadsökningar och borträknande av de pengar som var en omfördelning inom totalförsvar.

-Politiker har och kommer aldrig att erkänna att de i många år smygsparat på försvaret genom att hela tiden öka dess kostnader, pengar som kommer tillbaka till statskassan.

....så här kan man fortsätta i all oändlighet...

Du får gärna visa något som säger något annat.

Här nedan har du inlägg 22986. Det verkar finna ett tydligt samband mellan synnerligen uselt siffersinne och SD-åsikter. Det är ingen sanning, utan en åsikt grundad på empiri.Skrattande
     Mån 11 maj 23:43#22986CiteraAnmäl
    themia skrev 2015-05-11 23:24:22 följande:
    Det är ingen mening att argumentera.
    Han kan inget annat än spy galla. Jag har tappat räkningen på hur många gånger han blivit utkastad.
    Fast Suffering i sig är ointressant, det intressanta är hur de andra förhåller sig till kräket. Hen är ju så uppenbart galen med sitt ältande om ondskan eller sina fantasier om hur vissa debattörer borde hängas och andra våldtas.

Suffering blir liksom en värdemätare på statusen hos de andra. Senaste gången var det faktiskt en vad jag tror var sverigedemokrat som sa ifrån, men det är å andra sidan den första SD-aktivist eller SD-kramare jag sett som har gett prov på vanligt folkvett.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-12 19:18:07 följande:
    Det är inte en åsikt utan en sanning, ja. Bara ett troll kan förneka det.
    Tom Araya skrev 2015-05-14 13:00:06 följande:
    Du förnekar sanningen i det oändliga....

Jag tog fram dina åsikter. Det som tycks vara sant är att du tror att dina åsikter är sanningen, du är liksom den allvetande berättaren i din Familjelivsnovell

Politiker talar ogärna högt om negativa konsekvenser av deras politik, ibland uttalar de t.o.m. rena lögner.  Åsikt

Jag har slutat tro att de gör detta av okunskap eller dumhet (undantag finns såklart), utan i regel handlar det om att få stöd för sin politik och många röster.

Vad du har slutat tro är säker sant - men du kan inte utgå från att din trosuppfattning är en sanning för andra

-Politiker som är för en hög invandring och generös invandrings- och integrationspolitik talar sällan om kostnaderna eller andra påföljande problem de har svårt att hantera. Åsikt

-Politiker mörkade länge med utvecklingen i Ryssland, påstod att de kunde se 10 år fram i tiden och att 10 år är tillräcklig framförsikt för en betydande förändring i försvarsförmåga. Detta är rena lögner för att vilseleda väljare att tro på hållbarheten i deras försvarspolitik när de vill använda pengarna till annat. Åsikt

-Jag har aldrig hört en politiker erkänna att de straffbeskattar kärnkraft till förmån för fossila bränslen (27% av tillförd energi för 2013). Ointressant vad du har hört eller inte

-Jag har aldrig hört en politiker sanningsenligt förklara varför vi har bostadsbrist och varför det byggs för lite.  Ointressant vad du har hört eller inte

-Jag har aldrig hört politiker föra upp kommunaliseringen av skolan och försämrad kvalitet på lärarutbildningen som orsak till sämre skolor, sämre skolresultat och ojämlikhet i resurser till skolor i olika kommuner.  Ointressant vad du har hört eller inte

-Jämlikhet, religionsfrihet och andra friheter kan tas upp separat, men sällan eller aldrig som en del av integrationspolitiken eftersom kulturkrockarna i dessa områden är allt för jobbiga att hantera. Åsikt

-Enström talade om satsning och ökad förmåga när hennes regering godkände en sedan länge planerad och nödvändig renovering av försvarets pansarfordon, fast modifiering uteblev och renoveringsprogrammet begränsades till ca 60% av fordonsparken. Jaha

-Löfvén kan inte erkänna hur lågt s prioriterar försvaret i sin budget. Av ett nödvändigt tillskott på 20 miljarder över fem år så ville s släppa till 6,2 miljarder, som dessutom inte var 6,2 utan blev 4,2 efter kostnadsökningar och borträknande av de pengar som var en omfördelning inom totalförsvar. Löfven är förmodligen helt omedveten om att FL har ett försvarspolitiskt orakel som sitter inne med sanningen om försvaret. Löfven anser förmodlitgen att det satsas fullt tillräckligt på försvaret. Och skulle strunta i dina åsikter om han var medveten om dem.

-Politiker har och kommer aldrig att erkänna att de i många år smygsparat på försvaret genom att hela tiden öka dess kostnader, pengar som kommer tillbaka till statskassan. Åsikt

....så här kan man fortsätta i all oändlighet... Tja, nog kan man påstå att du åtminstone försöker presentera dina åsikter som sanningen och att du gör ditt bästa för att upprepa åsikterna i oändlighet. Närmare sanningen än så tycks du inte komma

.
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 18:31:08 följande:

Rent av komiskt att läsa era inlägg och nu chattar ni med varandra. FDFMGA och nihka skapa ett forum där bara ni kan chatta hehe, ni kan bjuda in Romson så ni får lära er hur man diskuterar i en debatt.

Romsons jämförelse mellan flyktingströmmen på Medelhavet och nazisternas förintelseläger Auschwitz under andra världskriget efter SVT-sändningen i söndags kväl

Men Anders då.

Tänk att ni sverigedemokrater har så svårt att argumentera att ni alltid går på person i stället för åsikt.

Man kan ju tycka att SD borde organisera argumentationsskolor för sina nätkrigare.

Du känner väl till talesättet att alla är barn i början och att man måste lära sig att krypa innan man kan börja gåSolig
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 18:57:58 följande:
    FDFMGA och nhika är ett radar par som sitter i denna tråd dagligen, dem vaktar vissa trådar som hökar så av dem får du inte ut nått vettig Sedan har dem en spå kula dem ser vilket parti man röstar på, men måste säga att deras spå kula är rätt dålig. 
    Dem är nog inte rika på kunskap utan rika på hat och misslyckanden och det går ut över alla som motsätter miljöpartiet och deras ohållbara politik. 
    Jag kunde inte ha skrivit det bättre självSkrattande

Om jag skulle parodiera en sverigedemokrat, det vill säga.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-14 19:03:00 följande:
    Jag brukar också ha en massa oöppnade meddelanden. Det är inte så svårt att gissa vad det innebär. Åsiktspolisen har anmält inlägg och fått dom raderade i sann PK-anda.
    Jag brukar öppna mina jag.

Det är ofta meddelanden från forumets åsiktspoliser modell SD som har synpunkter på min person.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-14 18:56:29 följande:
    Om det jag påstår enbart är min uppfattning så är det en åsikt, men om det obestridligen förhåller sig så som jag påstår så är det fakta. Det är obestridligen en lögn att påstå att 1+1 blir 3. Vill du hävda något annat får du gärna komma med fakta som argument och inte bara avfärda det som en åsikt.
    Kan du inte börja med ditt första påstående och fundera lite på vad som gör att det är en åsikt. Det finns flera kriterier.

Du använder dig till exempel av begreppet "ogärna" - förstår du inte att du redan där företräder en subjektiv åsikt även om du uppträder som den allvetande berättaren.
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 19:13:15 följande:
    Du kan inte svara på en fråga, förstår inte att du kan sitta i vissa trådar dag ut och dag in, har du precis gått ur skolan och inte har nått bättre för dig? eller hittar du inget företag som vill anställa dig? eller kanske du bara kan jobba åt någon som röstar på miljöpartiet, då lär du få svårt att få jobb lilla vännen för finns det någon egen som har eget och röstar på miljöpartiet. Jo kanske någon? leta på lilla bubben
    Hm.

Tror du att sverigedemokrater kan lära sig att debattera utan att ta till personangrepp.Skrattande
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-14 19:16:02 följande:
    Stor skillnad med nuvarande regering?
    Det tror jag inte.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?