Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Shiraz skrev 2015-05-11 19:06:05 följande:
    Hur tänker du där? Allians-regeringen och den röd/gröna kommunist-regeringen förespråkar ju båda samma inflöde av araber och afrikaner - ca 500-600.000 på en mandatperiod och är givetvis en mängd som vårt rike inte klarar av.

De är alltså klonade i frågan.

Skrattar du och gråter över det? Är du möjligen rasist?
    Men Åkesson, försök lugna dig ett  spass nu.

Du vet ju hur illa det kan gå när man hetsar upp sig över araber och afrikaner. Rätt var det står på är man tillbaka i spelmissbruk och långtidssjukskrivning och Karlsson får ta över igen.

Kan du inte spela Dumpelle, ett gammalt kortspel, med svärmor Margareta i stället.Ni kan ju spela om fiktiva pengar i en omgång där ni omvandlar kronor till euro.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-11 19:45:59 följande:
    Den här bilden summerar det ganska bra.
    Om jag inte minns fel så ligger Boverkets prognos på 40.000 nya bostäder för 2015. Nu har jag ingen uppfattning om vad det motsvarar i personer. Rätt många skulle jag tro eftersom det framförallt är småbostäder som ingen vill bygga.

Så Åkesson anser inte att en ökning på 15.000 bostäder motsvarar ökningen av invandringen Jag tror definitivt att han har fel på den punkten.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-11 20:00:18 följande:
    Nej, de är inte ärliga, även om de står för en generös invandringspolitik. De mörkar konsekvenserna av den inför väljarna.
    De mörkade även med utvecklingen i Ryssland och konsekvenserna av nedskärningarna i försvaret.
    Ärliga och rakryggade är något som ytterst få politiker gjort sig kända för och oftast har det då resulterat i att de avgått i protest, alternativt väljs bort av sina partikamrater.

De får ju stå sitt kast då och se väljare som ledsnat att rösta på andra partier.
    Ja, det är din åsikt - men som vanligt kan du inte skilja mellan den och det du tror är en objektiv sanning.

Jag anser inte att de mörkar något. Min åsikt är dock bara en åsikt, inte en sanning - men till skillnad från dig är jag medveten om detta.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-11 20:13:13 följande:
    För det första är det bostadsbrist i varannan kommun i hela Sverige och för att komma tillrätta med bristen behövs det byggas lika många bostäder som motsvarar ett helt nytt Stockholm. Utöver dagens bostadsbrist så beräknas det komma en halv miljon flyktinginvandrare de kommande fem åren. Jag förstår inte hur 15 000 bostäder eller 40 000 bostäder för 2015 ska kunna bygga bort bostadsbristen. Tvärtom räcker det inte på långa vägar och det kommer bara bli mycket värre och fler hemlösa.

Mehmet Kaplans plan är att bygga baracker som folk ska bo i. Då kan man fråga sig själv; vill jag att mitt barn ska bo i en barack när han eller hon blir stor?
    Javisst.

Men det är ju en helt annan diskussion än den du valde att ta när du refererade till  SD-ledaren och debatten partiledarna emellan.
  • FDFMGA
    Shiraz skrev 2015-05-11 21:44:52 följande:
    Ohh, det glädjer mig att du vinklat upp persiennerna i 45 Grader och äntligen fått lite dagsljus.

Det är du värd - ingen står upp för homosexuella mer än jag.

Minns du ,det var någon sjuk tråd här förrut om att "SD- skulle få 4% i nästa val"?

Hahahahaha!! Är det sant?!!!
    Hm, så du är redan snöpt.

Jag såg att du fick lite stöd av Tom i Hatar MP-tråden.

Det finns någon för allaSolig
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-11 21:41:32 följande:
    Politiker talar ogärna högt om negativa konsekvenser av deras politik, ibland uttalar de t.o.m. rena lögner.
    Jag har slutat tro att de gör detta av okunskap eller dumhet (undantag finns såklart), utan i regel handlar det om att få stöd för sin politik och många röster.

-Politiker som är för en hög invandring och generös invandrings- och integrationspolitik talar sällan om kostnaderna eller andra påföljande problem de har svårt att hantera.

-Politiker mörkade länge med utvecklingen i Ryssland, påstod att de kunde se 10 år fram i tiden och att 10 år är tillräcklig framförsikt för en betydande förändring i försvarsförmåga. Detta är rena lögner för att vilseleda väljare att tro på hållbarheten i deras försvarspolitik när de vill använda pengarna till annat.

-Jag har aldrig hört en politiker erkänna att de straffbeskattar kärnkraft till förmån för fossila bränslen (27% av tillförd energi för 2013).

-Jag har aldrig hört en politiker sanningsenligt förklara varför vi har bostadsbrist och varför det byggs för lite.

-Jag har aldrig hört politiker föra upp kommunaliseringen av skolan och försämrad kvalitet på lärarutbildningen som orsak till sämre skolor, sämre skolresultat och ojämlikhet i resurser till skolor i olika kommuner.

-Jämlikhet, religionsfrihet och andra friheter kan tas upp separat, men sällan eller aldrig som en del av integrationspolitiken eftersom kulturkrockarna i dessa områden är allt för jobbiga att hantera.

-Enström talade om satsning och ökad förmåga när hennes regering godkände en sedan länge planerad och nödvändig renovering av försvarets pansarfordon, fast modifiering uteblev och renoveringsprogrammet begränsades till ca 60% av fordonsparken.

-Löfvén kan inte erkänna hur lågt s prioriterar försvaret i sin budget. Av ett nödvändigt tillskott på 20 miljarder över fem år så ville s släppa till 6,2 miljarder, som dessutom inte var 6,2 utan blev 4,2 efter kostnadsökningar och borträknande av de pengar som var en omfördelning inom totalförsvar.

-Politiker har och kommer aldrig att erkänna att de i många år smygsparat på försvaret genom att hela tiden öka dess kostnader, pengar som kommer tillbaka till statskassan.

....så här kan man fortsätta i all oändlighet...

Du får gärna visa något som säger något annat.
    Jag anser nog att man satsar onödigt mycket på försvaret. Men det blir väl så när politikerna ska tävla om att verka mest handlingskraftiga.

Vi hade väl samma fenomen för några tiotals år sen när militären förväxlade sillfisar med ryska miniubåtar.
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-05-11 23:24:22 följande:
    Det är ingen mening att argumentera.
    Han kan inget annat än spy galla. Jag har tappat räkningen på hur många gånger han blivit utkastad.
    Fast Suffering i sig är ointressant, det intressanta är hur de andra förhåller sig till kräket. Hen är ju så uppenbart galen med sitt ältande om ondskan eller sina fantasier om hur vissa debattörer borde hängas och andra våldtas.

Suffering blir liksom en värdemätare på statusen hos de andra. Senaste gången var det faktiskt en vad jag tror var sverigedemokrat som sa ifrån, men det är å andra sidan den första SD-aktivist eller SD-kramare jag sett som har gett prov på vanligt folkvett.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-11 23:12:46 följande:
    Åsikter som kan komma endast av okunskap och omåttlig naivitet.
    Det tror jag inte. Möjligen lite trött uppgivet - man kan nog lugnt påstå att jag inte anser att dina parader har någon som helst trovärdighet. För mig alltså, eftersom jag har åsikter inte kommer travande med absoluta sanningar.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-12 01:34:33 följande:
    Du glömde det allra viktigaste i mitt inlägg och det var ju om politikerna var ärliga och uppriktiga med konsekvenserna av den politik de vill föra....
    FDFMGA skrev 2015-05-11 23:49:51 följande:
    Det tror jag inte. Möjligen lite trött uppgivet - man kan nog lugnt påstå att jag inte anser att dina parader har någon som helst trovärdighet. För mig alltså, eftersom jag har åsikter inte kommer travande med absoluta sanningar.
    Åsikter utefter sanningar och kunskap är oftast klokare än de som kommer utav lögner och okunskap.
    Inte alls, enligt mitt sätt att se. Folk som tror att deras åsikter är sanningen, den enda och allomfattande, kan man inte lita på.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-12 12:05:57 följande:
    Åsikter är ingen sanning, men vad som ligger till grund för dem kan vara sant eller falskt. Eller är det bara jag som försöker ha fakta som grund när jag bildar mig en åsikt?
    Tja, att du tror att det är en sanning att politikerna inte är ärliga och uppriktiga med konsekvenserna av den politik de vill föra. Ja, jag vet att du tror att din åsikt är en sanning.

Det gör inte jagSolig
Svar på tråden Varför hatar folk SD?