Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2015-04-19 09:15:35 följande:
    Det ända man kan dra några slutsatser av är att Socialdemokraternas kräftgång fortsätter även i denna undersökning och det är oerhört glädjande nyheter.

Angående SD så har SIFO alltid fel. Innan valet skrev dom att SD låg på 9%, de fick 13%. Så med detta resultat borde SD ligga på 15-16%. 
    Fast då tänker man med fel kroppsdel.

Det enda man kan säga säkert utifrån Sifos material är att Miljöpartiets uppgång är säkerställd.

Att sedan SD minskar, det kan man väl se som grädde på moset, men ett osäkert sådant.

För övrigt trängde sig en romsk tiggare förbi i kön på Ica igår, jag kände hur irriterad jag blev, så gör man bara inte - men så visade det sig att hon bara ville lämna in en upphittad mobil.

Du som är ledande inom branschen generalisera utifrån ett enstaka exempel - vilka slutsatser tycker du man ska dra?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 09:37:50 följande:
    Förstår att du var tvungen att påpeka det!

Miljöpartiet har inte gjort någonting utmärkande förutom att Frigoliten har skapat en privat flyglinje mellan Arlanda och Bromma flygplats. Tveksamt om dessa siffror stämmer. Nästa gång kommer de ha backat tillbaka till 6%. Det enda som stämmer är sossarnas kräftgång. 

Angående tiggarna vill Erik Ullenhag nu föra Sverigedemokratisk flyktingpolitik för tiggarna. Alltså de hjälpas i sitt närområde i sitt hemland. Ganska roligt att förslaget kommer från just Gullenhag. 

www.svt.se/nyheter/inrikes/fp-ge-tiggarna-hjalp-i-hembyar
    Nja, din tolkning av regeringsplanets funktion är en smula tendentiös.

Detsamma kan sägas om Ullenhags syn på tiggande EU-migranter. Det finns inget parti som anser annat än att lösningen på deras situation inte finns i Sverige, så utan att ha läst artikeln du länkar till så vågar jag påstå att Ullenhag inte ändrat uppfattning på den punkten.

Men det är säkert ett bra förslag, Ullenhag är ju rätt vettig.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 09:37:50 följande:
    Förstår att du var tvungen att påpeka det!

Miljöpartiet har inte gjort någonting utmärkande förutom att Frigoliten har skapat en privat flyglinje mellan Arlanda och Bromma flygplats. Tveksamt om dessa siffror stämmer. Nästa gång kommer de ha backat tillbaka till 6%. Det enda som stämmer är sossarnas kräftgång. 

Angående tiggarna vill Erik Ullenhag nu föra Sverigedemokratisk flyktingpolitik för tiggarna. Alltså de hjälpas i sitt närområde i sitt hemland. Ganska roligt att förslaget kommer från just Gullenhag. 

www.svt.se/nyheter/inrikes/fp-ge-tiggarna-hjalp-i-hembyar
    Bifogar deras debattartikel på Brännpunkt.

www.svd.se/opinion/brannpunkt/tiggarfragan-kan-bara-losas-i-rumanien_4498334.svd
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 10:09:27 följande:
    Ullenhags förslag går ut på att Sverige måste satsa pengar på hjälporganisationer som ska hjälpa de tiggande romerna i sina hembyar så att färre söker sig till Sverige. Det låter ganska mycket som SD:s flyktingpolitik faktiskt.

Här är hela Ullenhags Brännpunkt: www.svd.se/opinion/brannpunkt/tiggarfragan-kan-bara-losas-i-rumanien_4498334.svd
    Jaha, det skulle inte förvåna mig.

Kan man kanske tänka sig att SD-volontärer far ner till Syrien och Irak för att se till att förhållandena där blir så drägliga att folk inte tvingar fly.

Tänk att hjärntusten SD har lösningen på flyktingfrågan. Det är bara att ta sig för, som en gammal granne brukade säga.

t
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 10:24:23 följande:
    Man kan ju göra som Norge vill göra. Bygga ett gigantiskt mottagningscentrum i Turkiet där 2 miljoner flyktingar kan tas emot. Det låter som en mycket bättre idé än att de ska ta sig till Skandinavien på en farlig väg med hjälp av människosmugglare. Då kanske även Dublinförordningen kan upprätthållas.

www.nettavisen.no/nyheter/vil-opprette-en-asylmottak-med-plass-til-2-millioner-asylskere/3422775857.html
    Nej, Ullenhags exempel avsåg hjälp i hembyarna i Rumänien.

Femskrittsartikeln föreslår ett gigantiskt flyktingcenter i Turkiet. Ska du tillämpa det senare tänkesättet på tiggande EU-migranter så kan ju Fremskrittspartiet föreslå att ett gemensamt hjälpcenter för Europas tiggare byggs i Norge.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 10:58:52 följande:
    Ja, det är klart. Norge kan gott ta emot fler tiggare. Ullenhag kanske kan åka ner och hjälpa flyktinglägren i Syrien, Jordanien och Irak nu när han vill använda samma metod för tiggarna från Rumänien.
    Tror du inte att det kan vara så att Ullenhag förstått det du inte förstått - att EU-migranterna inte är några flyktingar.

Det tror i alla fall jag.

Så återigen. Eftersom du vill tillämpa hjälp i hembyarna för flyktingarna enligt SD-modell - så föreslår jag att du sätter upp en SD-volontärbataljon som spatserar iväg till IrakSolig
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 11:23:50 följande:
    Tiggarna beter sig i alla fall som flyktingar; de flyr från sina hemländer. Om de kastar bort sina kläder, papper och pass så kanske migrationsverket skulle ta dem för asylflyktingar.

Det är bra att Ullenhag visar att hjälp-på-plats-metoden fungerar bättre än att människor kommer till Sverige. Det går sakta men säkert framåt för våra PK-politiker.
    Nix. Ullenhag förstår skillnaden mellan flyktingar och EU-migranter.

Det gör inte du. Vill du hjälpa flyktingarna på plats så är det väl bara att ta fram kartan och leta rätt på Irak.

Sen får du ta taxi dit och börja hjälpa på plats.

Lycka till!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 11:56:40 följande:
    Jaså. Konstigt då att media har börjat skriva EU-migranter om just flyktingar.

Eftersom du vill så gärna hjälpa flyktingar här i Sverige så kanske du kan upplåta husrum till några flyktingar.
    Har media börjat skriva flyktingar i stället för EU-migranter?

Det har jag inte noterat - SD-media som avpixlat?

Nej, jag är en varm anhängare av välfärdsstaten där vi gemensamt betalar skatt till olika ändamål.

Så jag kommer vare sig upplåta mitt hem till flyktingboende eller någon annan offentligt finansierad verksamhet.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 14:06:06 följande:

Även Sveriges Radio benämner flyktingar som migranter.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6145248

Gert skrev 2015-04-19 14:08:39 följande:

"Labour gjorde fel. Men vi har lyssnat, vi har lärt och vi har förändrat oss. Det är inte fördomsfullt att vara bekymrad över invandringen, sa Ed Miliband när han i går la fram socialdemokratiska Labours invandringspolitiska program."

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6145287

Dina länkar till SR funkar inte.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 14:21:43 följande:
    Det var FDFMGA som började med att SD borde skicka volontärer till Syrien och Irak.

Angående din signatur. Du vet att summan 400 000 euro stämmer? De allra flesta har sagt fel någon gång i riksdagen. Att det blir sånt ståhej bara för att en sverigedemokrat gjorde det bevisar ju bara omogenheten bland SD-hatarna.
    Nej, i likhet med Greider anser jag att det är välfärdsstatens uppgift att erbjuda bostäder för flyktingar, inte hans eller min.

Däremot har du gett uttryck för åsikten att den som anser att flyktingar är välkomna till Sverige i så fall ska dela med sig av sitt boende. Utifrån din egen åsikts inneboende logik ska du därför ge dig iväg till Syrien eller Irak och visa att man bäst hjälper på plats.

Det fanns en tid när sociala insatser i betydligt större utsträckning än idag var välgörenhetsorienterad och den som fick hjälp fick också bocka och buga för den som gav hjälpen. Det finns till och med en tendens att detta synsätt är på väg tillbaka - något jag anser vara avskyvärt.

Jag begär inte att du ska åka till Irak för att i praktiken bli varse att man inte kan hjälpa på plats - jag påpekar bara att detta egentligen är konsekvensen av ditt eget synsätt.

Greider däremot har en helt annan syn på välfärdsstatens kontra individens ansvar och svarade knäppskallen som ringde upp honom utifrån detta synsätt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?