nihka skrev 2015-05-02 13:10:22 följande:
Jag tycker att ha som mål att sänka invandringen med 90% och enbart ta emot kvotflyktingar som man sätter in i ett assimileringsprogram är precis lika extremt som att ha som mål att höja skatten med 90% och att alla ska ha lika mycket att spendera efter skatt.
Nej, man ger och tar inte med extremister, mer än ger kalla handen förstås.
Varför har så oproportionerligt många sverigedemokrater så svårt för att uttrycka sig på korrekt svenska? Det är iaf min upplevelse. Man gastar om Sverige och Svenskt och Sverigevänligt och använder de och dem och prepositioner som om de plockats ur en fiskdamm - och uttrycker främlingsfientliga tankar. Är detta verkligen svenskt eller har det som man sagt att göra med utbildningsnivå? Jag känner mig iaf inte hemma med att detta ska ses som särskilt svenskt.
Ja, det är märkligt, samma fenomen i varenda tråd - att till exempel läsa tråden som ställer frågan om man kan tänka sig att vara tillsammans med en sverigedemokrat är som att hamna i en nybörjarkurs i svenska.
Jag tror att sverigedemokraters världsuppfattning är så inskränkt att skillnaden mellan de och dem helt går dem förbi och i stället får dem en betydelse av ett finare sätt att skriva "de".
Det där med att kunna avgöra vad som är subjekt respektive objekt är nog nära nog omöjligt när man ser sig själv som alltings subjekt