Padirac skrev 2018-06-10 10:19:12 följande:
Jag har länge misstänkt att svaret på frågan: Varför hatar folk SD?
som ställs i TS egentligen är.
Varför inte!
det verkar dessutom finnas statistiskt underlag för svaret
Såg inte ditt svar förrän nu.
Ibland är det riktigt givande att tvingas vända på en frågeställning.
Kan man överse med att partiet har ett nazistiskt förflutet som inte ligger särskilt långt bort i tiden. Kan man överse med att det i nutid finns en underliggande rasism inom partiet som man måste ha såväl skygglappar som kolfilter framför näsan för att undå att märka. Kan man överse med att alla samhällsfenomen tolkas mot bakgrund av invandringen. kan man överse med med en politisk propaganda som bygger på lögner, förenklingar och halvsanningar. Kan man överse med nationalism, kvinnoförakt och vurmande för religion som ett propagandamedel.
Ja, kan man det så behöver man ju inte alls avsky SD: budskap.
Den här tråden är fem år gammal nu. Den gången påstod sig ts vara en 17-årig tjej som bara ville få älska sitt land. Denna ts har varit aktiv under hela min tid på FL, ibland som ung kvinna, ibland som äldre kvinna och stundtals som en patriotisk man.
Man kan naturligtvis inte döma ett parti utifrån en anhängare, men en stor del av nätpropaganda är vare sig sämre eller bättre förankrad i verkligheten en den här personens inlägg.
Vad var det nu för paroll S hade i kärnkraftomröstningen för en evighet sen, "Avveckling - men med förnuft".
Bortsett från allt annat så avskyr jag SD för att partiet för mig står för avveckling av det mänskliga förståndet - med hjälp av oförnuft.