oOOo oOOo skrev 2015-09-28 10:50:50 följande:
Jomshof förlorade väl sitt jobb som lärare pga av sina SD-sympatier vill jag minnas.
Men det är väl som det brukar heta när facken utesluter SD-sympatisörer att det inte är deras SD-sympatier som orsakar utesluningen utan något annat.
Hm, Jomshof hade ett vikariat vid en privatskola. Vikariatet förlängdes inte. Det är tyvärr alltför vanligt med vikariat och visstidsanställningar på arbetsmarknaden men inte kan det betraktas som att man fått sparken om anställningarna inte förlängs.
Du har iallafall ett gott minne, det måste väl vara mer än 10 år sen Jomshof vickade som lärare, men iofs dyker ju exemplet upp lite då och då på nätet när någon sverigedemokrat upptäckt artiklarna och tror att det är dagsfärska nyheter.
Det blir lite lätt komiskt mot bakgrund av att man kan tycka att de borde känna igen namnet på en av partiets ledande herrar.
Om facken säger upp anställda som är sverigedemokrater anser jag det fullt naturligt. I nästan alla jobbannonser från dem jag sett står det att man ska dela arbetarrörelsens värderingar.
Det är säkert detsamma för personer som är anställda av SD, ja att man ska dela SD:s åsikter.
Själv skulle jag inte känna mig diskriminerad om jag sökte jobb hos SD och blev åsidosatt på grund av att jag anser att SD är ett rasistiskt parti