Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2015-05-10 12:37:49 följande:
    Jag förstår att du inte tror det. Du behöver inte vara orolig att det bara är mitt förstånd som står för den tolkningen. Det finns massvis med intervjuer där både statsministern och vice statsminister har gjort bort sig så många gånger att det har blivit en slags löjets skimmer över Sveriges regering.
    Rosenbad nästaSolig

Det är väl så att antingen har du rätt och Löfven och Romson svagbegåvade alternativt är din slutsats direkt relaterad till ditt eget förstånd.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 12:48:11 följande:
    Oj vad du har fel. Förvånad

Det är ingen som hatar Löfven här. Han är bara en värdelös statsminister som inte har det lätt alla gånger när han ska uttala sig om saker. Att du tolkar det som hat får stå för dig och din verklighetsförankring.
    Tja, du skrev väl alldeles nyss att han är klen till förståndet.

Nu är inte jag någon spelare likt klanledare Åkesson, men att Löfven och Romson inte är klena till förståndet skulle jag kunna satsa rätt mycket på.

Inte ens Åkesson är ju klen till förståndet - att han är rasist och gärna omger sig med nickedockor säger inget om hans förstånd - men en hel del om hans personlighet.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 13:10:56 följande:
    Som jag skrev tidigare så finns det många exempel på när Löfven och Romson visar prov på svagbegåvning. I jämförelse med Reinfeldt och Björklund är det som natt och dag. Jag gillade inte Reinfeldts politik särskilt mycket heller men han var i alla fall inte svagbegåvad.
    Nu blir det lite tjatigt.

Kanske vi kan enas om att antingen är Löfven svagbegåvad eller också så är det du som är detSolig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-10 13:28:51 följande:
    Hen har ett perspektiv som inte är ovanlig för SDare här. Antingen är de andra partiernas företrädare "svagbegåvade" och/eller så gillar man inte deras politik. Men man vill gärna samarbeta med dem och bilda regering med dem Tungan ute:

Jag håller mig från samröre med det jag tycker är dåligt och där jag inte är välkommen, men för SD fungerar det precis tvärt om.
    Tror de flesta sverigedemokrater är helt på det klara med att SD saknar förutsättningar att kunna åstadkomma förändringar i för dem önskad riktning med mindre än att de lyckas få till ett samarbete med andra partier och det är väl framförallt M som är den våta drömmen.

Därav ambivalensen och det är väl därför internet dräller av inte sällan knappt skrivkunniga "moderater" som alla funderar på att rösta SD om inte M lyssnar på folkets röst.

Apropå svagbegåvning så har väl SD:s propagandaarmé ungefär lika mycket distans till de egna aktiviteterna som ett stim grodyngel i in gyttjepöl.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-10 15:27:00 följande:
    Direkt efter valet låg den våta drömmen hos S.

SD är ju inte noga vem de samarbetar med, men de har jävligt mycket synpunkter på vilka alla andra ska samarbeta med, kort sagt inte med varandra utan med SD.

BAAAHUU Jag får inte vara med nånstans! *tårarna sprutar*  Baby
    Javisst.

Det lustiga med SD är, tycker jag, att fastän jag skulle placera dem rätt långt ut till höger på den politiska skalan så är det väl främst folkhemsnostalgi modell S som de lockar med.

På gatan några stenkast härifrån tävlar EU-migranter och utslagna missbrukatre om uppmärksamheten. Det finns en man, vältalig, belevad, som jag har sett tigga på tunnelbanan några gånger. Det måste vara kontrasten till allt elände som gör att så oerhört många ger honom något, i stället för det vanliga, ingen alls.

Det är ju också i kontrasterna SD finner jordmån för sin rasistiska hötorgskonstvariant av folkhemmet. Jag kan ju själv minnas hur det var när jag växte upp. Tiggare, ja det var väl sådana som fanns i Calcutta och hemlösa såg man aldrig. A-lagarna de satt på bänkarna utmed ån och gjorde inte mer väsen ifrån sig än att de fungerade som alldeles utmärkta exempel på hur illa det kan gå om man inte sköter sig.

Mot bakgrund av att alla som inte är sverigedemokrater från vänsterpartister till moderater brukar kallas kommunister så passar jag på att citera en Lenintitel:

Vad bör göras?

Inte för att Lenin har ett skit att tillföra - men för att jag tycker att partierna är dåliga på att ha visioner för hur de ser på Sverige i framtiden, utom SD - men deras variant är ju med arslet tillbaka till det förflutna.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-10 16:41:11 följande:
    Ja, vi är inte så vana vid att se utslagna människor i Sverige.

Jag håller med. Det är inte mycket framtidsvisioner eller iaf inte som synliggörs. SDs framtidsversion (baktidsvision) är däremot tydlig på det sättet att alla har en bild av vad det gamla folkhemmet var och när någon pratar om folkhemmet får alla upp sina olika bilder som de tror är likadana. Folkhemmet fanns ju aldrig utan det var ett (ouppnåeligt) strävansmål, så det går att lägga in lite av varje där och tro att man är överens.

SDUs reklam är riktigt läskig tycker jag, note the pun, och går i sann coca-cola reklamstil där man försöker inbilla konsumenten att hen köper en livsstil och biljett in i en gemenskap av att dricka brunt smaksatt sockervatten.

Och vi ser ju just hur fryntligt det varit i SDU...
    Jepp.

Far ror, mor är rar. Det är väl ungefär så djupt sverigedemokraten kan se in i folkhemsbildenSkrattande eller en sammanfattning av partiets politik, om far och mor är svenskar förstås.

Men för oss övriga gäller kanske att vi kan uppskatta folkhemskulisserna för vad de var men samtidigt konstatera att världen blivit mer transparent, på gott och på ont.

Men få som funderar på vad som bör göras har väl något utbyte av SD-varianten "stoppa världen, jag vill kliva av".

• FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-10 18:01:53 följande:

Måste tillägga att inlägget före inte innehåller något överhuvudtaget om trådstarten utan bara en massa tramsiga åsikter om vad folk i tråden förmodas rösta på och allmänpolitiska hemmakokta teorier och önsketänkande om ditten och datten.

Som sagt finns inga likheter mellan Alliansens migrationspolitik och SDs.

SD är det parti som helt ensamt står bakom att föra assimilationspolitik och att ha som mål att minska invandringen med minst 90%.

Den syn som ligger bakom ett sådan strävan är säkert ett dragplåster för somliga lika mycket som det stöter bort andra - för att direkt knyta tillbaka till trådstarten.

Riktig rocket science att räkna ut att de som skriver mest i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?" inte är så jätteförtjusta i SD och deras politik.

"Gapar" lite till här: "hahahahaha!

Ett tips är att konsekvent ignorera alla inlägg där sverigedemokraten blir så där kletig och börjar räkna inlägg eller inloggningstid.

Lår StasiDemokraterna hållas. Själv loggar jag ytterst sällan ut från FL, road av tanken på att det kan skänka sysselsättning till behövande personer med att hålla uppsikt över hur länge min knapp är grönSolig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-10 19:34:23 följande:
    Sådana övningar är bara för människor som saknar simultankapacitet och därför tror att även andra gör det.
    Mm. Hur många gånger har man inte till exempel fått kommentaren "Har du inget jobb?" från den sverigedemokratiska hjärntrustenSkrattande

Man kan ju lite stilla fundera hur de klarar sig på arbetsmarknaden - om det gäller andra jobb än att gräva en grop med spade eller så.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-10 20:12:05 följande:
    Kom precis på en sak. Kan det ha med språket att göra att somliga fundera r i de banorna?

Den som sitter och filar på vad som slutar med inlägg som man får sitta och bokstavera sig igenom och ändå får gissa sig till en stor portion, kanske tar en halv evighet på sig att snickra ihop ett inlägg själv. Då är det inte konstigt att samma person tror det tar lika lång tid för andra - medan det i verkligheten går på någon eller några minuter.
    Det är möjligt - och utifrån sig själv bedömer man andra.

Kanske därför det är så mycket kopierad text i många inlägg.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-10 22:33:23 följande:
    Såg du partiledardebatten? Åsa Romson jämförde flyktingkatastrofen på Medelhavet med Auschwitz och senare sa hon zigenare i Svt:s Eftersnack. Stefan Löfven var inte mycket bättre.

Jimmie Åkesson vann debatten redan efter 10 minuter. Solig
    Nej, jag såg bara en del av avsnittet som berörde bostadspolitiken.

Däremot såg jag alldeles nyss tråden om debatten där du och några andra sverigedemokrater anser att Åkesson sopade banan med de övriga, någon skrev till och med att SD kommer att få 200 procent av rösterna. I så fall slår han ledare i kommunistdiktaturer med hästlängder. De brukar ju bara få 99 procent. Nåja, SD och matematik är ju två oförenliga storheter.

Jag skulle med all sannolikhet inte dela din uppfattning. Retoriskt klarade sig Åkesson förmodligen rätt hyfsat, det brukar han göra, anser jag - men politiskt lär han ju ha gjort en slät figur, om än med nyanlagt skägg.

Vad gäller Romsons jämförelse får duj nog hitta en länk för att jag ska kunna ha någon synpunkt. Hon kan mycket väl t ex ha utgått från att det är de goda människornas tystnad som är det största problemet, inte ondskan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?