Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Tom Araya skrev 2015-05-14 19:35:30 följande:
    Att något förekommer väldigt sällan eller aldrig är svårt att vända på av ren åsikt, eller tvärt om.
    Nu förstår jag inte vad du menar.

Min åsikt är för övrigt att hur mycket medel vi än skulle omfördela till försvaret så skulle vi inte ha någon möjlighet att kunna stoppa ett ryskt anfall.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 19:41:46 följande:
    Jag röstar inte på SD men visst kan SD debattera utan att ta till personangrepp. SD är bra på att debattera. Frågan är om miljöpartister kan debattera utan att ta till personangrepp och påhitt med jämförelser (Åsa Romson). Sedan kan du svara på frågor utan att provocera och hitta på saker som att jag röstar på SD. Sedan anklagar du folk för det ena och andra det är inte juste. Nej bättring tack.
    Du har i princip enbart sysslat med personangrepp i den här tråden.

Jag gillar det eftersom jag anser att dessa är mycket talande - men inte som du tänkt.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-14 19:39:14 följande:
    Hur vet du det?
    FDFMGA skrev 2015-05-14 18:59:59 följande:
    Det ser ut som du slarvar med att öppna posten, lite otydligt men du verkar ha 25 oöppnade meddelanden.

Ja, jag har sett att det finns två inlägg med samma nr, ett skrivet av dig och ett av mig.
    Du kopierade själv in numret, det kom inte av att du citerade ditt egna inlägg, så nej, du har inget inlägg med det numret. Sluta ljug nu!Mm, har du några exempel på debatter där så har diskuterats, utan att SD har tagit upp det?

Ja, du TomGlad

Du gjorde en skärmdump av sidan när du skulle visa inläggsnumret. Där kan man se att du är inloggad och att du har olästa meddelanden.

Nej, jag ljuger inte. Har bara lite bättre förmåga än du att dra slutsatser. Om du går till sidan med inlägget du tog skärmdump på och går ner några inlägg så kommer du att finna att sifferserien bryts och börjar om, därför finns det flera inlägg i tråden med samma nummer.

Jag ljuger aldrig, det är en sanning.
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 20:03:41 följande:
    Har inte över huvud taget sysslat med personangrepp skulle aldrig göra. Men du sitter här dagligen i samma tråd och sysslar med personangrepp. Du anklagar personer för det ena och andra. Du sitter här och enbart sysslar med trams. Ska man komma med nått verkligt ska man komma med inlägg som har fakta. Sedan ska inte du sitta och gissa om andras privat liv, du är ändå mycket dålig på att gissa rätt dessutom.
    Nej, du förstår förmodligen inte skillnaden.

Inte desto mindre är det personangrepp du huvudsakligen sysslar med, t ex i inlägget ovan.

Jag förstod inte bättre är inget försvar.
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 20:10:35 följande:
    Det enda du är bra på i denna tråd är att lägga in många inlägg tyvärr anser jag att dem saknar allt som har med fakta,ekonomi osv dina inlägg handlar mest om vad du tycker om andra, tror dem flesta är rätt trött på dessa inlägg.
    PersonangreppSkrattande
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 20:21:12 följande:
    Sådana här inlägg sitter du med dag ut och dag in, det måste kännas som rätt meningslöst även för dig. Lägg in något mer mat nyttigt kom med något nytt. Att ideligen syssla med personangrepp och påhitt mån-sön ja vad säger man bäää eller buuu hehe
    Men då: Det var värst vad du var grinig idagSolig
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 20:21:12 följande:
    Sådana här inlägg sitter du med dag ut och dag in, det måste kännas som rätt meningslöst även för dig. Lägg in något mer mat nyttigt kom med något nytt. Att ideligen syssla med personangrepp och påhitt mån-sön ja vad säger man bäää eller buuu hehe
    Det tror jag nog att jag har. Jag har ju till exempel haft nästan ett år på mig att studera hur det fungerade, visserligen rätt längesen jag gjorde lumpen men iallafall.

Jag är övertygad om att de anslag försvarsmakten får skulle kunna användas betydligt mer kostnadseffektivt.

Visserligen inte att direkt svar på din fråga - men du får gärna dra det där om att ha en styrka så stark att den fungerar avskräckande trots att den skulle kunna besegras om du vill.

Hur gick det med min så kallade lögn - har du kunnat konstatera att det faktiskt var en sanning och inte ens en åsikt?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-05-14 20:18:25 följande:
    Då har du inte förstått försvarets syfte.
    Det tror jag nog att jag har. Jag har ju till exempel haft nästan ett år på mig att studera hur det fungerade, visserligen rätt längesen jag gjorde lumpen men iallafall.

Jag är övertygad om att de anslag försvarsmakten får skulle kunna användas betydligt mer kostnadseffektivt.

Visserligen inte att direkt svar på din fråga - men du får gärna dra det där om att ha en styrka så stark att den fungerar avskräckande trots att den skulle kunna besegras om du vill.

Hur gick det med min så kallade lögn - har du kunnat konstatera att det faktiskt var en sanning och inte ens en åsikt?
  • FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-05-14 21:18:53 följande:
    Inte alls grinig tittar på  hockey med barnen, men rätt trött på dina ord, dina åsikter och påståenden. Du tuggar på i denna tråd hela tiden och nästan alla inlägg är likt dessa du skrivit idag?. Har inget intresse av att veta om du gjort militärtjänst eller inte.
    Nej, man kan ju tycka att du borde ha förstått att det inte var riktat till dig.

Nåja, ingen skada skedd att jag snubblade över ditt lilla personangrepp och råkade citera det i stället för Toms.

Du får nog finna dig i att hitta mig i den här tråden vare sig du vill eller inte. Nihka skrev något klokt i ett tidigare inlägg. Många sverigedemokrater har så pass grava problem med svenskan att det kanske tar dem en smärre evighet att formulera några rader. Så är det inte för allaSolig

Ett tips skulle kunna vara att du låter bli att läsa inlägg från signaturer du ogillar. Bör inte vara så svårt, pk-människor brukar vara så tråkiga att de skriver under en och samma signatur år efter år.

Jag menar, du skulle kunna åka "slalom" i tråden, undvika kritiska inlägg men gotta dig åt de som hyllar den stora ledaren, Jimmie Åkesson,.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-05-14 21:28:48 följande:
    Hade du något att tillföra om trådens ämne?
    Det tycker jag att han har.

Han är ju ett mycket bra exempel på sverigedemokratisk argumentationsteknik.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?