• jessmess

Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?

Är gravid i v.33 och söker nya vänner nordväst om Stockholm! Har bott i Stockholm i några år och skulle gärna vilja få kontakt med andra gravida :) Är 25 år, bor tillsammans med min fästman och vår lille katt. Har pluggat på universitetet de senaste åren och jobbat en del i butik. Är social, lugn och glad såklart! :) Har gjort avbrott i studierna samt i arbetet och går bara här hemma och lunkar tills det är dags för den stora dagen! Skulle vara trevligt att träffa någon för att fika, äta god mat eller bara slappa och prata om det kommande livet.. eller gnälla om gravidkrämpor ;)

• Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?
  • Natalie87

Hej Hej,
    26 år, flyttar till Kungsängen på fredag och är gravid i vecka 30 =) Vart exakt "nordväst" om stockholm bor du?

• jessmess

Hej! :) Va kul, då blir vi nästan grannar ;) Bor i Kallhäll, en station innan Kungsängen. Vi tittar faktiskt efter lägenhet i Kungsängen. Vill gärna flytta dit, lite roligare i Kungsängen än i Kallhäll. Vart i Kungsängen ska du bo?

• Natalie87
    jessmess skrev 2013-10-23 11:59:49 följande:
    Hej! :) Va kul, då blir vi nästan grannar ;) Bor i Kallhäll, en station innan Kungsängen. Vi tittar faktiskt efter lägenhet i Kungsängen. Vill gärna flytta dit, lite roligare i Kungsängen än i Kallhäll. Vart i Kungsängen ska du bo?
    Jaha, va roligt! Norrboda heter området. Så himla mysigt med skog och lillsjön i närheten. Blir många långa promerader i området med bebis =)
    Vecka 33, då ska du ha i mitten av December? Vet du vad det blir för kön?
  • jessmess

Åh, det låter härligt! :) Kungsängen är fint, har hört att det ska vara en bra kommun att bo i. Det blir en pojk och han är väntad 17:e december. Eftersom de flesta går över tiden så tror jag att han kommer på julafton :P Vet du kön?

• BabyGurl87

Hej hej! Är 25 och bor i bro :)
    Bf den 16 december med tredje barnet! Har 2 pojkar och blir troligtvis en liten tjej nu :)

• Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-10-24 19:48:08 följande:

Bf den 16 december med tredje barnet! Har 2 pojkar och blir troligtvis en liten tjej nu :)

Ah va kul, min familj bor i Bro :) 87:a och tre barn redan, mysigt! Har alltid velat vara ung mamma, hoppas man kan kalla sig "ung" ändå trots att man får första barnet vid 26 :P
  • jessmess
    BabyGurl87 skrev 2013-10-24 19:48:08 följande:

Åh det var läskigt nära mitt datum :) Kul! Roligt att fler bor åt samma håll, får försöka arrangera en gruppfika el något :) Har du haft en lugn och skön graviditet än så länge?
  • BabyGurl87
    Natalie87 skrev 2013-10-24 20:16:43 följande:
    Ah va kul, min familj bor i Bro :) 87:a och tre barn redan, mysigt! Har alltid velat vara ung mamma, hoppas man kan kalla sig "ung" ändå trots att man får första barnet vid 26 :P
    Ok :)

Ja det gick hyffsat snabbt med första :)

Ja 26 är väll inte direkt nån ålder? Men om man ska räkna sig som ung mamma så är det nog upp till 24 om jag inte minns helt fel?!
  • BabyGurl87
    jessmess skrev 2013-10-24 20:23:07 följande:

Åh det var läskigt nära mitt datum :) Kul! Roligt att fler bor åt samma håll, får försöka arrangera en gruppfika el något :) Har du haft en lugn och skön graviditet än så länge?
    Ja det tycker jag låter bra :)

Jo jag brukar må hur bra som helst men nu den sista tiden börjar man känna sig lite mer öm faktiskt.. Märks att det är tredje graviditeten och att man är äldre :P
  • Natalie87
    BabyGurl87 skrev 2013-10-25 13:01:17 följande:
    Ja det tycker jag låter bra :)

Jo jag brukar må hur bra som helst men nu den sista tiden börjar man känna sig lite mer öm faktiskt.. Märks att det är tredje graviditeten och att man är äldre :P
    Härligt! Jag har mått hur bra som helst också. Men känner att jag inte orkar lika mycket. Vi flyttar idag och det är tredje gången jag vilar redan på 2 timmar :P och vi har inte börjat flytta ner saker till bilen än utan bara monterar ner saker och packat det sista. Sakta men säkert så :)
Svar på tråden Någon mer gravid som bor nordväst om Stockholm som söker nya vänner?