• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38

Ja har man ruvat några ggr (13) så blir man veteran. Vet att jag intr testar pos tidigt, nog lågt hcg i början, och fått missfall både tidigt och sent så jag väntar hellre. Går det åt skogen vill jag ta smällen en dag som inte är fullbokad med viktiga möten el heltid med lillan heller. Vet att jag kommer att bli ledsen och gör därför såhär. Man lär sig av sina misstag

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-16 09:33:22 följande:
    Vet inte om du blandar ihop mig och jojo? Det var inte jag som skrev att det var bra att lyssna på kroppen även om jag också tycker det Hurra! Jag har precis fått höra att jag kan börja spraya efter nyår! Så min egen uträkning säker donation runt v 5 om allting fungerar klockrent! Så lagom till sportlovet kanske jag testar plus Ha, ha. Inte ens tre hela månader till dess.

Nä det var menat till Jojo Hur går det Jojo? Fått någon donator ännu? Hur mår du av hormonerna? Vi har fått tag på korsdonatorer här på FL. Snabbade på vår process mycket och hjälpte oss till tre försök inom landstinget. Ett litet tips bara Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-16 09:33:22 följande:
    Vet inte om du blandar ihop mig och jojo? Det var inte jag som skrev att det var bra att lyssna på kroppen även om jag också tycker det Hurra! Jag har precis fått höra att jag kan börja spraya efter nyår! Så min egen uträkning säker donation runt v 5 om allting fungerar klockrent! Så lagom till sportlovet kanske jag testar plus Ha, ha. Inte ens tre hela månader till dess.

Och supergrattis till dig Jenkis!! Kul du är på g nu! Kram
  • Minnah77

Hej jag e jätte ny här.. Å de e både tråkigt o läsa om ofrivillig barnlöshet men skönt o läsa att man inte e ensam om det... Ska göra min första äggdonation i förhoppningsvis v.3 i Finland. Allt var planerat först till v. 48.. Men då ringde dom o sa att donatorn blivit sjuk o flyttade det då till v.50. Sen ringde dom igen o sa att donatorn har blivit sjuk igen så vi får bryta allt. Kul å där har man käkat primolut och tagit procren sprutan för jävels.. Härligt med alla goda biverkningar gahh.. Men hoppas nu på vecka 3. Har någon varit med om byte av donation plötsligt? Varför tar endel spray, räcker det inte med procren sprutan? Vad kul o höra att ni ruvar spännande o hoppas innerligt att det sitter kvar..

• Jojjo77
    villsågärna38 skrev 2013-12-16 10:18:06 följande:

Nä det var menat till Jojo Hur går det Jojo? Fått någon donator ännu? Hur mår du av hormonerna? Vi har fått tag på korsdonatorer här på FL. Snabbade på vår process mycket och hjälpte oss till tre försök inom landstinget. Ett litet tips bara Kram
    Tack, mår bra nu. Slut med hormoner för denna gång, testcykeln är avklarad och allt har gått/sett bra ut på alla tester. Nu är det bara att vänta. jag har försökt hitta någon på FL, dock utan framgång. Har vi tur blir det dags i mars/april och det känns inte så långt borta. Nu är det ju lite ledigt snart och vi har ett par resor inbokade framöver, så det kommer nog att gå ganska snabbt.

Håller mina tummar för dig!

Kram
  • Jojjo77
    Minnah77 skrev 2013-12-16 15:00:33 följande:
    Hej jag e jätte ny här.. Å de e både tråkigt o läsa om ofrivillig barnlöshet men skönt o läsa att man inte e ensam om det... Ska göra min första äggdonation i förhoppningsvis v.3 i Finland. Allt var planerat först till v. 48.. Men då ringde dom o sa att donatorn blivit sjuk o flyttade det då till v.50. Sen ringde dom igen o sa att donatorn har blivit sjuk igen så vi får bryta allt. Kul å där har man käkat primolut och tagit procren sprutan för jävels.. Härligt med alla goda biverkningar gahh.. Men hoppas nu på vecka 3. Har någon varit med om byte av donation plötsligt? Varför tar endel spray, räcker det inte med procren sprutan? Vad kul o höra att ni ruvar spännande o hoppas innerligt att det sitter kvar..
    Men vilken otur! Hoppas att det blir av nästa gång!
  • Jojjo77
    Helisa skrev 2013-12-15 21:52:53 följande:
    Ruvardag 6.
    Jag mår som vanligt. De svaga tecken jag möjligen kanske märker kan lika gärna vara tillfälligheter. Jag är lättad över att jag inte får några biverkningar av medicinerna. Jag avundas inte de som kallar Utrogest för yrselbollar.
    Ni som mår dåligt, jag hoppas det går över så snart som möjligt. Kram!
    Alla tummar!!!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-16 10:13:36 följande:
    Ja har man ruvat några ggr (13) så blir man veteran. Vet att jag intr testar pos tidigt, nog lågt hcg i början, och fått missfall både tidigt och sent så jag väntar hellre. Går det åt skogen vill jag ta smällen en dag som inte är fullbokad med viktiga möten el heltid med lillan heller. Vet att jag kommer att bli ledsen och gör därför såhär. Man lär sig av sina misstag
    Smart... Har dock fått känslan av att veteranerna är de som testar tidigt, men jag hade tydligen fel En del kallar väl sig veteraner när de gjort fyra försök typ kanske?

När jag blev gravid började jag blöda nästan en vecka innan testdag och blödde varje dag till v. 7-8. Om jag inte hade testat skulle jag ha trott att vi misslyckats eftersom försöket innan också innebar blödning, då ett par dagar innan testdag.

• villsågärna38

Ha, ha!! Jo eg är man ju helt klart veteran även efter fyra försök tycker jag. Vi hann med några ivfer innan vi gick över till ÄD och sen var det lite segt. Dottern blev till med tredje donatorn på sjätte ÄD-återförandet. Så länge ska man def inte behöva hålla på men skam den som ger sig Testade också tidigt de första gångerna men vet att jag liksom mår bättre av att leva på hoppet in i det sista. Det är säkert jätteolika det där. Blödningar är ju jättevanligt också så som du skriver så kan man ju absolut vara gravid ändå och om man inte vet det är det ju bättre att testa tidigt. Vår klinik är dock tydlig med att man fortsätter med medicinen och testar på TD även om man har en blödning. Vi har en koordinator man kan nå varje vardag också om man har frågor vilket var jätteskönt i början tyckte jag. Håller tummarna för att ni får sätta igång så snart det bara går efter jul och att det sen går vägen. Kram

• NinaCamilla

Minnah: vi har haft otur med donatorer. En donator blev sjuk och vi fick direkt en ny men jag var nedreglerad många månader att vi kunde fortsätta. Lycka till!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014