• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jojjo77
    villsågärna38 skrev 2013-12-05 09:57:53 följande:
    Ja jättespännande!! Börjat må så himla illa bara. Tror det är Lutinusen. Aldrig mått såhär innan utan att vara gravid el mgsjuk. Är ju inte det första och hoppas inte det senare med tanke på em. Ska be om de vanliga progesteronvaggisarna idag. Hur mår du? Det är ju inget vidare med hormonerna. Kram
    Usch vad jobbigt! Hoppas att du snart mår bättre.

Jag mår okej, har också varit illamående i några dagar, tror det är tabletterna jag äter... Har ock slutat gråta och tar mig upp ur sängen på mornarna, alltid något. Konstigt att man vänjer sig vid all den här skiten...

Kram
  • villsågärna38

Skönt att du mår lite bättre. Kroppen stabiliserar sig nog efter ett tag. Jag mår mycket bättre så för min del var det nog inte biverkningar utan nåt jag ätit tror jag. Trött, hormonell och svullen idag men det är helt ok. Ingen spykänsla längre Kram

• Helisa
    Skönt att du mår bättre!

Vi åker iväg till Riga imorgon. ET 9/12. Har kommit hem från jobbresa ikväll. Med tanke på alla inställda tåg är jag väldigt lättad att jag inte fastnat på fel ort.
  • Redan47

Helisa; vi hörs på tråden och möts väl i luften ;) ! Jag åker mån Transfer ti!

• Helisa

Tack för lyckönskningar båda två.
    Redan47, vi får väl vinka mellan flygplanen.

• Helisa

Jag har fått information om att embryoåterföringen tar 45-60 min. Är det den gynekologiska delen som tar den tiden eller är det inklusive information och administration?

• villsågärna38

Själva återföringen dvs den gynekologiska brukar ta ca 10 min så det är nog samtal och ev vila efter kanske? Jag var inne en 20 min sist. Fem min samtal, tio min gyn och sen några min samtal igen. Men kanske är det annorlunda i Riga?? Kram

• villsågärna38

Hej! Ett litet tips bara till er som ska ta cortison / prednisolon vid ET/FET. Ta det tidigt på morgonen! Det är ju ett stresshormon som naturligt i kroppen utsöndras just på morgonen. Jag glömde igår och tog sent på em, somnade 01 i natt. Jag som normalt däckar vid 21 nu med alla hormoner i kroppen. Roligt iofs att vara vaken på en fredagskväll men som sagt, ska ni upp tidigt på morgonen så rek att inte ta det så sent Kram

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-05 18:25:59 följande:
    Fy va jobbigt Jenkis!!! Hör av dig vet jag och fråga. Då kanske du kan få nåt preliminär besked iaf? Februari låter ju väldigt sent. Hoppas verkligen inte du behöver vänta tills dess!! Kram
    Jag tänkte ringa innan de stänger för jul/nyår, men jag tänkte försöka ha lite is i magen till någon dag innan stängning. Har de inte haft planeringsmöte om oss, så har de ju inget att säga och jag kan ju ge dem chansen att ha det...

Det är ju bra att man kan känna sig på hugget en vecka efter bf och knappt fem månader efter förlossningen. Ha, ha. Det trodde man ju aldrig för några månader sedan... Det är helt otroligt egentligen hur kroppen är funtad. Men det är väl för mig som hos andra mammor. Man "glömmer det hemska" och ställer om sig. (Såklart har jag inte glömt, men ni fattar hoppas jag!?)
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014