• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jojjo77
    Fertilitetsresa skrev 2013-11-20 07:27:12 följande:
    Hej! Jag har precis gjort mitt första ÄD på Fertinova i Helsingfors Är nu ruvare sedan en vecka tillbaka, testdag nästa torsdag :)
    Lycka till!!!
  • Löparnörden

Som nybliven mamma till en liten äggdonationstjej som nu är 3 månader vill jag bara önska alla ni kämpare lycka till och kan bara instämma i det Sakura säger. Från plusset, första sparken i magen och sedan när hon kom har känslan alltid varit att hon är 100% min. Hon finns ju till tack vare mig och min man så vems annan skulle hon vara.

• plockigt
    Löparnörden skrev 2013-11-23 11:55:59 följande:
    Som nybliven mamma till en liten äggdonationstjej som nu är 3 månader vill jag bara önska alla ni kämpare lycka till och kan bara instämma i det Sakura säger. Från plusset, första sparken i magen och sedan när hon kom har känslan alltid varit att hon är 100% min. Hon finns ju till tack vare mig och min man så vems annan skulle hon vara.

Grattis till er dotter!
  • Jojjo77
    Löparnörden skrev 2013-11-23 11:55:59 följande:
    Vad underbart fint skrivet! Stort grattisHjärta
  • Redan47

hej, är det någo i denna tråd som har erfarenhet av ÄD numer 2. Inför ett FET? Hur såg er medicineringsschema ut och från och med vilken dag efter mens? 

• Jojjo77
    Redan47 skrev 2013-11-25 17:34:06 följande:
    hej, är det någo i denna tråd som har erfarenhet av ÄD numer 2. Inför ett FET? Hur såg er medicineringsschema ut och från och med vilken dag efter mens? 
    Vet tyvärr inget om det...

Nu är ett första blodprov taget, så nu väntar jag på svar om jag är nedreglerad ordentligt... 
  • NinaCamilla

Redan47: Jag har gjort FET men det var mer än 1 år sedan och minns inte så mycket. Jag tror nog att det blev på samma sätt som tidigare - nedreglering med procren-spruta och äta progynon fram till insättningen. Eftersom man behöver inte matcha med donator, gick hela processen snabbare och kunde planeras lite bättre med resor och så. Själva processen var detsamma som vid ET.

Jojjo77: Jag är intresserad av blodprovet som du tog. Varför ska man ta blodprov att man är nedreglerad ordentligt? Vid alla mina ET och FET har det varit några follikeln inför behandling och som jag har förstått, förstår egna hormoner på något sätt.

Fertilitetsresa: Ruva lugnt nu och stressa inte. Lycka till!    

• Jenkis
    NinaCamilla skrev 2013-11-27 09:06:06 följande:
    Redan47: Jag har gjort FET men det var mer än 1 år sedan och minns inte så mycket. Jag tror nog att det blev på samma sätt som tidigare - nedreglering med procren-spruta och äta progynon fram till insättningen. Eftersom man behöver inte matcha med donator, gick hela processen snabbare och kunde planeras lite bättre med resor och så. Själva processen var detsamma som vid ET.

Jojjo77: Jag är intresserad av blodprovet som du tog. Varför ska man ta blodprov att man är nedreglerad ordentligt? Vid alla mina ET och FET har det varit några follikeln inför behandling och som jag har förstått, förstår egna hormoner på något sätt.

Fertilitetsresa: Ruva lugnt nu och stressa inte. Lycka till!    
    Antar att blodprovet är virusprover och att nedregleringen kollas med VUL? På mig har de kollat med VUL så att slemhinnan har varit tunn och ingen aktivitet i äggstockarna.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014