• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Helisa
    Tack för era synpunkter kring motion.
    Riga skrev att promenader är ok men jag ska inte använda motionscykeln. "...it is hard avoid usual exercises, but you should understand that you are pregnant now, this is first weeks and you should be very careful!"
    Jag väljer att följa deras råd.
  • villsågärna38
    Helisa skrev 2013-12-21 12:09:10 följande:
    Tack för era synpunkter kring motion.
    Riga skrev att promenader är ok men jag ska inte använda motionscykeln. "...it is hard avoid usual exercises, but you should understand that you are pregnant now, this is first weeks and you should be very careful!"
    Jag väljer att följa deras råd.

Du ska såklart göra det som känns bäst för dig!!! Jag blev så trött från V6 och under några veckor framåt att jag inte orkade med nåt mer än mitt jobb. Brukade somna i soffan runt 18 på kvällarna. Sen kom illamåendet i v7-8 och höll i sig 10 veckor. Mår du likadant så rek jag Lergigan Comp man kan få på recept. Gjorde att jag klarade mig igenom detta utan sjukskrivning, bara med någon sjukdag ibland (ofarligt för bebisen). Har du börjat känna några symtom ännu? Hur mår du? Kram
  • Jenkis
    Helisa skrev 2013-12-20 09:29:12 följande:
    På måndag har det gått 2 v sedan ET.
    Vad har ni fått för instruktioner angående motion? Är jympapass ok? Långpromenader? Cykling? Armhävningar? Situps? Ska vi vara extra försiktiga pga ÄD?
    Jag fick beskedet "First 12 weeks it will be better avoid sport exercises to avoid any complications. Now you should be careful and take all necessary medicines in the same dosage."
    12 veckor! Snacka om att bli extrafläskig och muskelsvag.
    Stort grattis!

Jag fick inga förhållningsorder alls. Inte ens att ta det lugnt de första dagarna. Lyssna på kroppen var det enda de sa. De två första försöken var jag ledig från jobbet, promenerade och tog det lugnt med allt. Jag blev inte gravid. Tredje försöket red jag dagen efter insättningen, jobbade och levde helt som vanligt. Körde sit-ups, yoga, joggade o.s.v. Då blev jag gravid... Fortsatte rida o.s.v. fram till v. 20. Tror dock att det beror i 99,9 % på embryona än vad man gör eller inte gör när man blir gravid/får behålla sin graviditet.
  • Jenkis

Med tanke på vad vi gick igenom i v.21, så var det nog bra att jag var i form både fysiskt och psykiskt... Tycker att jag återhämtade mig fysiskt rätt snabbt fast jag förlorade mycket blod och var jättesvag precis efter förlossningen.

Tror dock det är viktigast att lyssna på kroppen och om man inte har motionerat regelbundet innan, så kanske man inte skall dra igång när man precis blivit gravid, utan mer fortsätta med det man gjorde innan liksom. En elitidrottare kan ju självklart ha en annan träningsintensitet som gravid än en vanlig motionär.

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-19 11:40:17 följande:
    Hej tjejer! Inget plus här Jätteledsen men vi har ju en liten prinsessa sen förut så lika ledsen som jag blev för vid minus är omöjligt att bli. Drömmen om ett helsyskon till henne är däremot krossad. Nåväl, det får bli syskon på annat sätt istället. Nu satsar vi på adoption istället. Har officiell td på söndag så ska såklart testa även då men det krävs nog ett mirakel för att ska visa annorlunda. Kram och lycka till för er alla andra!!
    Jättetråkigt! Men du verkar vara vid ganska gott mod ändå. Heja dig! Hoppas ni får en fin guldklimp via adoptionen. Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-21 13:15:14 följande:
    Jättetråkigt! Men du verkar vara vid ganska gott mod ändå. Heja dig! Hoppas ni får en fin guldklimp via adoptionen. Kram

Tack kära du!!! Är ledsen men samtidigt så tacksam för det jag har. Svårt att totalt deppa ihop då. På nåt sätt blir det ett litet syskon. Kram på dig och trevlig helg!! Håller tummarna för ert nästa försök!!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-21 13:31:54 följande:

Tack kära du!!! Är ledsen men samtidigt så tacksam för det jag har. Svårt att totalt deppa ihop då. På nåt sätt blir det ett litet syskon. Kram på dig och trevlig helg!! Håller tummarna för ert nästa försök!!
    Tack! Önskar dig detsamma!

Såg att Mrs Cecilia lyckats på sitt första försök efter sitt avbrytande. Det ger hopp, men samtidigt känner jag mig lite deppig då det känns som alla lyckas på något sätt utom vi... Men den känslan känner man ju igen och man vet ju aldrig! Det kan ju gå fin, fint för oss.

Nu unnar jag Cecilia detta av hela mitt hjärta! Hon om någon är värd all lycka och tur!
  • Helisa
    villsågärna38 skrev 2013-12-21 12:14:26 följande:
     Har du börjat känna några symtom ännu? Hur mår du? Kram
    Mår bra. Inga symtom utom lite ömhet. Min man sa "Redan? Dom behövs ju inte än på ett tag."
    Jenkis skrev 2013-12-21 13:08:27 följande:
    Jag fick inga förhållningsorder alls.
    Märkligt att det är så olika.
    Och tack för grattis!
    Jenkis skrev 2013-12-21 14:02:18 följande:
    Det kan ju gå fin, fint för oss.
    Det önskar jag dig verkligen!
    Nu unnar jag Cecilia detta av hela mitt hjärta! Hon om någon är värd all lycka och tur!
    Jag håller med!
  • villsågärna38
    Tack! Önskar dig detsamma! Såg att Mrs Cecilia lyckats på sitt första försök efter sitt avbrytande. Det ger hopp, men samtidigt känner jag mig lite deppig då det känns som alla lyckas på något sätt utom vi... Men den känslan känner man ju igen och man vet ju aldrig! Det kan ju gå fin, fint för oss. Nu unnar jag Cecilia detta av hela mitt hjärta! Hon om någon är värd all lycka och tur!

Ja jätteroligt att hon lyckats Nu hoppas vi på samma lycka för er!! Vet precis hur det känns när man kämpar på med försök och missfall. Det är oerhört tufft! Har inte varit med om samma sak som er så det sorgen kan jag inte ta in. Tycker ni är oerhört starka som orkat ta nya tag, ja som öht står på benen. Men vi hann med fyra missfall genom åren varav ett i v.13 (upptäcktes på KUB-ultraljudet). Det var jättetufft och ibland kändes det som att det aldrig skulle gå vägen även för oss. Men ge inte upp! Ni har alla chanser att det ska funka. Speciellt eftersom ni lyckats bli gravida tidigare. Jag tror det är er tur nästa gång. Stora kramar
  • villsågärna38
    Helisa skrev 2013-12-21 14:35:39 följande:
    Mår bra. Inga symtom utom lite ömhet. Min man sa "Redan? Dom behövs ju inte än på ett tag."
    Jenkis skrev 2013-12-21 13:08:27 följande:
    Jag fick inga förhållningsorder alls.
    Märkligt att det är så olika. Och tack för grattis!Det önskar jag dig verkligen!
    Jag håller med!

Va skönt att du mår bra Hoppas att det håller i sig!! Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014