• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-22 23:00:20 följande:

Det är också jättebra såklart men skillnad mellan hur kroppen tar upp i tarmen och genom huden. Jag som är laktosintolerant kanske är extra känslig men har ju gjort så många försök att jag kunde märka en markant skillnad. Spelade ingen roll att jag tog Progynonet exakt på minuten Kram
    Nej, vi är ju alla olika individer och det är ju bra att det finns alternativ. Jag vet att du har skrivit om detta förut. Att vissa bygger upp slemhinnan bättre på plåster.

6 mg har varit i klenaste laget för mig och när jag blev gravid körde jag 8 mg. Skulle inte förvåna mig om de sätter in mig på 6 mg igen denna gång och så visar VUL att jag måste gå upp till 8 mg... Varför inte köra på 8 direkt?

Ja, ja....
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2013-12-22 23:25:38 följande:
    Villsågörna, vilken styrka har du på depot plåstren? Hoppas träffa min sv gyn i början oå jan, vill föreslå detta då. Har ställt fråga till Riga, hoppas få svar. Men sanningen är att i våra trådar finns så mkt snabbare kunskap ! Vi är mkt pålästa ! Tack

Oj, glömde skriva det! Sorry! 100 mikrogram/24 timmar, depotplåster, Estradot Ja oftast går det snabbare att få info här! Lycka till! Hur har det gått för dig med test? Jag testade neg igår på min TD så def helt kört här. Kram
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-22 23:10:20 följande:

Kör också omega 3, d-vitamin, folsyra och antiinflammatorisk mat lök och kanel är också jättebra!! Kram
    Javisst! All mat som är antiinflammatorisk och gärna i härliga färger som riktigt röda, gröna o.s.v. Lök och vitlök är ju rena hälsobomben t.ex. Bruna bönor, grönkål o.s.v. är också riktigt bra för hälsan såhär i jultider
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-23 10:14:11 följande:
    Nej, vi är ju alla olika individer och det är ju bra att det finns alternativ. Jag vet att du har skrivit om detta förut. Att vissa bygger upp slemhinnan bättre på plåster. 6 mg har varit i klenaste laget för mig och när jag blev gravid körde jag 8 mg. Skulle inte förvåna mig om de sätter in mig på 6 mg igen denna gång och så visar VUL att jag måste gå upp till 8 mg... Varför inte köra på 8 direkt? Ja, ja....

Ja det kan man ju tycka. Föreslå det!! Min läk justerade beh efter första omgången. Kram
  • Redan47

Provtagning imorse , hoppas de mailar svar annars får jag inte svar förrän 2/1 . Mitt sista hopp är låghormonare...kissade ckearblue ej gravid imorse . Känns kört ich det har det gjort länge . Vill börja om, har i frysen .

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2013-12-23 10:42:36 följande:
    Provtagning imorse , hoppas de mailar svar annars får jag inte svar förrän 2/1 . Mitt sista hopp är låghormonare...kissade ckearblue ej gravid imorse . Känns kört ich det har det gjort länge . Vill börja om, har i frysen .

Trist Håller tummarna för att du är en låghormonare!! Kram
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-24 11:59:43 följande:
    Detsamma!! God jul!! Kram
    God helg och gott nytt år framöver! Låt 2014 bli det år vi får våra efterlängtade bebisar eller åtminstone bli gravida! Nu kör vi så det ryker Gravid Plus Hjärta
  • callimero

Måste höra med er som är gravida eller fått barn hur ni gjort med att berätta att det är äggdonation? Vi berättade igår på julafton för närmsta familjen men ville inte ta den detaljen då i allt ståhej. Men när och hur har ni som berättat gjort det?

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014