• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

hej, är det någo i denna tråd som har erfarenhet av ÄD numer 2. Inför ett FET? Hur såg er medicineringsschema ut och från och med vilken dag efter mens? 

• Redan47

Jenkins mfl , tack för info. Börjat m östrogen 26/11 planerad FET 10/12. Nu bara ha tillit att slemhinna utvecklar sig, VUL 4/12.

• Redan47

Kattis, jag valde sk nya ava Riga, www.avariga.se, som har svensk samarbetspartner i Sthlm samt finns möjlighet att åka dit på konsultations samtal, kostnadsfritt. Jag och min man gjorde så samt gjorde även ett VUL hos gyn där, status på livmoder i äggstockar. Anonym donator enl lettisk lag. Riga funkar bra med logistik för oss via Sthlm eller Skavsta Ryanair. Vi tycker priset är rimligt i sin helhet. Prislista på hemsida. Vi inkluderar även bekvämlighet att enkelt ta oss till Riga , kostnad att resa bo hotell, proffesionella. Jag lämnade foto på mig från ålder 20-25 typ, väljer några kriterier, hårfärg, ögon, vikt, längd, utbild. Vi är mkt nöjda med all kontakt vi har via vår koordinator. Och dr fodina är verkligen förtroende ingivande pratar mkt bra engelska, vilket vi sett som positivt. Mina första embryon tog men slutade utvecklas någon gång mellan ruvardag 8-15. Nästa vända blir nu 10/12 FET.

• Redan47

AVA klinik i Riga är en tråd där det finns mycket info om ÄD svängen och från många som gått fr ivf till ÄD. Tänker det kanske finns mer info där oxå för dig, katt 12.

• Redan47

Katt12, olika ägare. Det finns ixå ava Petersburg, vilka jag tror är samma "Kedja "och ett I Finland. Min tolkning att dr fodina blev headhuntad till sk Nya Ava Riga.

Personligen föredrar jag anonymitet- blir större distans. Och inget i framtida spekulation om att leta genetisk mamma- nu blir svaret anonym- punkt slut - altruistisk handling från donatorn. Plus jag får så lite sk bias som kan påverka barnet.

• Redan47

Helisa; vi hörs på tråden och möts väl i luften ;) ! Jag åker mån Transfer ti!

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2013-12-07 11:50:50 följande:

Hej! Ett litet tips bara till er som ska ta cortison / prednisolon vid ET/FET. Ta det tidigt på morgonen! Det är ju ett stresshormon som naturligt i kroppen utsöndras just på morgonen. Jag glömde igår och tog sent på em, somnade 01 i natt. Jag som normalt däckar vid 21 nu med alla hormoner i kroppen. Roligt iofs att vara vaken på en fredagskväll men som sagt, ska ni upp tidigt på morgonen så rek att inte ta det så sent smile5.gif Kram

Det viktiga är att ta prednisolonet som läkare ordinerat. Jag behöver ta mina på kvällen kkl22, pga att de EJ ska tas i samband med mina morgon mediciner!

Studier ang kortison visar att bäst effekt kl02 på natten för ex typ reumatiker.
  • Redan47

Ruvardag 5... Jag känner inte något heller. Blir lite yr en 30min efter intag avyrselbollarna. Men för övrigt mår jag såååå mycket bättre än vid första försöket. Då var jag medvetslös, typ zombie. Nu kan jag ut och gå promenad med hundar utan att känna en nära döden upplevelse av utmattning. Knaprar prednisolon varje dag 5mg motsv. Fragmin var morgon och ett pyttepiller för ämnesomsättningen, tror det sista gör susen för mig.

• Redan47

Rd 12!!! Jag skulle spricka av nyfikenhet! Jag testade dag 8 första gången! Clearblue digital är känslig från 17hcg.

• Redan47

Helisa, Spännande ... Med dessa tidiga test! Jag har svårt art hålla mig, men imorgon blir det för min del. Känner inget, hoppet svagt.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014