• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Lite info fr Aten. Soligt och varmt som en sommardag i Sverige. Känner mig som en isbjörn på sydligare breddgrader... Infödingarna här bär vinterkläder och jag hade klänning m kort ärm igår;)). Tror jag är i lätt chock, det går undan, beslutsfattning på hög nivå, och nu är det min kropp som processen ska anpassa sig till... Ägglossning på G. Så vi har ett sk fertilitetsfönster vi kan passa på att ta vara på... Min slemhinna blir förmodligen Max 7mm av naturen, teori kan vara att min östrogen receptorer inte tar in mer än så. Och det går inte på något sätt att göra något åt. Så är jag skapt. Jaha. Så beslutsalt igår; ET den 29/3 med en utmärkt matchande donator, fertilitetsfönster öppet, medicineras m blodförtunnande och antibiotika nu mm.

Alt2) gör en hyst. Kolla och ev ärrvävnader tas bort men framför allt göra ett "implantation cut", transfer nästa cykel slutet på april.

Beslut: ET nästa vecka!

• Redan47

Tänkte bara ta med mig det jag behöver nu fram till ET. Tycker du jag ska köpa med mig mer än det redan nu?

• Redan47

Nina: Åk till Grekland eller någonanna stans där du kan få detta gjort. Så får du göra upp med FK efter. Enlgt EU , vill jag minnas du kan ta vård var du vill i EU. Skicka faktura därefter. Ditt liv din hälsa är ditt ansvar. Du behöver lita på dig själv, lyssna på dig själv och på vad din kropp säger. Även om det skulle kännas svårt rent ekonomiskt i nuläget, så kommer det ordna sig också, med tiden. DU kommer levande ur detta! Jag förstår din vanmakt, känslan att vara i andras händer, som ska vara utbildade och experter, men inte känna tillit. ÅK!!! Ta vård där den finns! Detta kan inte vänta hur länge som helst. Du far också illa av cellgiftsbehandling. 

God nyhet, jag åker till aten igen på fredag för en transfer redan på lördag!!! Ja herregud vad allt gick fort. Jag råkar ju helt plötsligt ha en cykel som passar med en donator och slemhinnan svarade till slut på den vaginala "östrogenduschen". P tror på teorin att min slemhinna är bidragande plus att de tidigare( detta har jag räknat ut utifrån hennes dialog) transfer gjorts för sent, implantations fönstret har varit stängt! NU idag ägglossar båda jag och donator...blactocyt på lördagCool! Detta är de goda nyheter jag kan sprida idag. Detta blir mitt 4e försök. Så vi valde bort hysto i nuläget, och gör det med ett snitt om detta inte skulle gå vägen denna gång. Vi hade lång överläggning. Jag har blivit en fena på clexane sprutorna, tar 2ggr/dag. senaste 2 ggr inte ett märke! hihi, midwife sa på ett sätt, penny på ett annat, då gick jag in på nätet o kolla vad clexane sa....det blev en medel väg mellan alla 3 sätt. 

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-03-25 16:31:54 följande:

Vid äd stumulerar man ju inte äggstockarna så låter ju ändå som att det borde funka bättre då. Trombyl och blodförtunnande sprutor t ex Fragmin el Innohep är vanligt att ta för att öka chansen att bli gravid och minska missfallsrisken. Dock inte Ipren. Vet inte om ASA också är Cox-hämmare dock. Har inte själv endo men flera i tråden här som har det. Kram
    Katt: ÄD- så finns det olika vägar att välja, nedreglerad, semi-medicinerad eller naturlig cykel. Jag vill minnas jag läst om andra kvinnor med just endo, som just med hjälp av nedreglerng att sätta endo o schack, och eftersom du blir i "klimakteriet" så blir det ingen "riktig" ÄL. Och sedan östrogen behandlas och progestoron. men Trombyl75mg har ju även svensk forskning kommit fram till ger en positiv utdelning på graviditet. Och sedan även extra då med motsv Fragmin, för att öka blodgenomströmnig i uterus. Utöver det verkar det ju också vara standard (utomlands) med en prednisolon också för att dra ner immunförsvaret. 
    Jag tror ju också mycket på att ta de "mensblodproverna" för att utreda anda gömda infektions sjukdomar som finns i livmodern utan symtom, hidden clamydia och ureaplasma. 
  • Redan47

Katt12, tycker absolut du ska kontakta kliniken serum , skicka in din historia. He maidan har färdiga underlag att fylla i o skucka. De svarar mkt fort! Sedan boka ett telefonmöte m penny. Detta är då kostnads fritt så långt. För vad jG förstått har du kört ivf kanske ÄD ger bättre förutsättningar. Även ägg och embryokvslite betyder oxå. Ja östrogen kan vara gödsel , men detta behöver du diskutera och visa upp.,,för att hitta lösning som passar dig, tex nedregleras upprepade ggr. Beror ju på hur din egen slemhinna svarar på dina egna hormoner oxå tänker jG. Checka upp ! Kram

• Redan47

FRk Röd: jag kombinerar både Trombyl och clexane, då mitt blod behöver det. Största anledningen är östrogen behandlingen som påverkar det.  Din klinik kan skriva ut det du behöver. I sverige finns Trombyl 75mg. Jag vill förtydliga att det inte är antal ml i sprutorna som ni ska titta på utan den totala enheten på substansen. Men 5000IE 0.2ml Fragmin - motsvarar ungefär 4000 anti-xa 0.4ml Clexane. 
    Skulle du till Serum? De skriver recept på det du behöver som du inte vill köpa där. 

Idag hade jag ET. Nu gravid!!! Testdag om 12 dagar....{#emotions_dlg.flower}

• Redan47

Frk Röd, då rek dig att köpa det när du är i grekland. Mina heter, SALOSPIR 100mg, acetylsalicylic acid. Men även om Embio inte förser dig...så kan du be dem skriva ett recept på trombyl 75mg...Jag har alltid sagt vad jag vill ha...det är en början, än att förutsätta att de inte gör det. hur svarar din slemhinna på hormonbehandling?

Nina: Jag satte in 3Tungan uteSkål. Hur mår du?

• Redan47

Vad är motivet till att Embio ej ordinerar tromyl före/efter transfer? Har du okey trombos värden, ska det ju räcka med trombyl som extra blodförtunnande. och förebyggande för havandeskapsförgift som är större risk vid ÄD och oss "äldre" gravida. Det är ju inte heller bra ta för mycket blodförtunnande om det inte behövs, risken för blödning blir ju större då....även slemhinnan....missfall. Men att vi äter östrogen extra, gör blodet mer trögflytande.... och vid ev immun är trombyl o klexane ocå profylax. Ja, intressant att höra deras argument för ev kommande transfer. Fråga så du vet vad du väljer mellan. Har du emron kvar, kan du ta med dem till serum? Penny är duktig på att pricka in tiden för när transfer är lämplig för bägge, både donator och mottagare. 

• Redan47

Nina: vi fick 5 blactocyt till frysen och 3 st fick komma till mig ! Så 8 klarade sig till blactocyt. 3 st föll ifrån.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014