• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Jenkins; jag har full förståelse för att detta känns jobbigt för dig. Vilket oxå är ytterligare anledning till att du behöver stöd utanför familjen. Du känner dig bäst vilket stöd du vill ha idag. Kanske din terap kan ändra stil efter ditt nuvarande behov ? Finns det någon utanför sjukhusmiljö som läkaren kan remittera dig till? Har du börjat jobba heltid igen, om du är lite sjukskriven kan du väl ta den tiden åt dig själv. Du är den viktigaste personen i ditt liv just nu! <3

• Redan47

Hej länge sedan aktivitet här...

Jag är såååå trött, känns eller tror iallafall det är medicinstart. Två sorters antibiotika, östrogen, trombyl o clexane.... Lite chock kanske för kroppen att bearbeta alla kemikalier.

• Redan47

Frk. Röd: mellan den 4-7/6. Jag har iallafall bokat flyg till dess;)....det är då jg kn åka sedan är det nog för sent för min slemhinna iallafall. Har inte meddelat penny ännu, men ska knopa ihop ett mail ikväll. Ska göra VUL den 27/5, det blir md12.

Hur går det för dig?

• Redan47

Just det är ju du. Länge sedan...! Men ska du göra ett färskt försök har ni slut på embryon.? Fick du ordning på behandling schema nu ? Kommer du egen vårda dig något?

• Redan47

Frk. röd ; det låter som du fått ordning på behandl ! Jag äter trombyl och 4o clexane/dag, 10 mg prednisolon, har inte börjat med dem men enl schema skulle jag det. Jag tar dem från 27e. Detta ska täcka immunförsvar och blodklumpar. Utanpå detta äter jag antibiotika, för att ta bort alla ev infektioner/ bakterier som kan påverka transfer. Kolla om du kan få ut en dos med doxycyklin... Det är vanligt att äta det före transfer.

Du, nu ska det tas sig, eller hur!

• Redan47

Kattaocj Anja : jag har en stark barnlängtan har alltid velat ha många barn. Blev 2. Sedan har livet gjort npgra turer där graviditet ej varit aktuellt. Nu lever livet lugnt och min nya man och jag känner samma - skapa en gemensam familj med fler barn. Jag är inte färdig med det! Men mitt amh är det. Det är inte den genetiska frågan som är viktig för mig. En cell har jag fått från en annan kvinna så jag kan få möjlighet att bära och påverka barnet från start och anknyta. Det hade inte spelat roll om mina två äldre idag, hade kommit till på samma sätt. Att bära barnet- föda- svetsas samman ändå. Likaså att adoptera - dina moderskänslor är de som styr. Men jag tror det blir ett strå starkare med graviditet. I mitt fall är det min mans spermier, vet ärligt inte om det gjort skillnad att ta emot embryo. När din modersinstinkt vaknat så spelar det inte större roll. Kolla ex i varg ich hund flock. När en löper, börjar en annan tik oxå, det menar man är för att det ska finnas en mamma om mamma ett dör. Valpar ska överleva. Modersinstinkten att ta hand, skydda och omvårda är så stark- inte genetisk fråga då.

Och den största påverkan är inte äggets dna, utan miljö och det sociala arvet. Vi kan bära med oss anlag som i olika miljö utvecklas olika. Titta på tvillingstudier. Jag är oerhört tacksam att jag har möjlighet att få pröva förverkliga min dröm om fler barn. Hoppas innerligt att det vill ta sig nu, efter en hysto.

Det viktiga tror jag är att känna sig trygg med beslutet att kunna vara ärlig och stå för det så barnet oxå känner hur efterlängtat och älskat det är. Att inte smussla som det är något fult vi gjort att barnet därav skäms för sin bakgrund. Utan att ge stolthet åt den kvinna där ute som donerat ägg för att jag ska kunna få detta barn. Det är en gåva - att vara ödmjuk gentemit.

Sedan finns fördomar om min ålder men det tror jag är andra människors rädslor det har inte med mig att göra eller ÄD.

Vill du veta mer jag svarar gärna.

• Redan47

Ninacamilla : så du känner igen dt med tröttheten. Tack! Hur mår du nu? Har du samlat dig och njuter av dagen? Passa på! Kram

• Redan47

Hmmm..., serum sätter ut antibiotika förebyggande före transfer, typ till alla. Jag hade inte heller något påvisat. Plus ätit antibiotika efter hysto som är obligat. Ställde den frågan specifikt- fick svar:precaution.

Det gör i och flör sig att jag känner mig trygg med både sex och bad nu innan. Lite nojig efter alla ggr har jag blivit.

Du frågar helt enkelt om de kan skriva ett EU recept som du plockar ut hemma på ett apotek. En kur på 10dgr innan.

• Redan47

Nina, gläder mig ditt beslut att kontakta en samtalspartner. Ett steg till hälsa ich skatta dig själv högre, det tror jag är en framgångsrik väg att gå. För de motgångar vi möter är svåra att dela med kreti pleti... Den sorgen det unnebär med neg besked känsla av att vara fel på misslyckad påverkar självkänslan. Svårt att få empatiska möten- som påverkar läkningen plus.

Ja, jag förökar hålla hoppet uppe för denna gång, men ska erkänna att det känns svajigt att våga hoppas fullt ut. Smärtan av minus gör sig påmint. Men kommer följa vår plan. 3+2 i frysen!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014