• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Dubbel transfer du nämner har inte så mycket påverkan.... Googla. Det är framodlade till blactocyter som är det som hAr signifikant skillnad på pregnancy rate. Satsa på det och sätt två sådana. Men fråga även serum om den metoden.

• Redan47

Om det är chansen att bli gravid du vill maximera...

Jag satte 3 för jag hållt oå så många ggr och har en livmoder som är elastisk klarar tvillingar. Men enl statistik så förbättrar inte tre chanserna som två gör... Kvalitén på embryon har oxå stor betydelse.

• Redan47

FÖR GAMMAL FÖR VAD???? Att vara förälder? Att föda? Att bära? JAG är ansvarig för min hälsa. ALLA rökare, KOL o Cancer, alla överviktiga hjärt/kärl patienter, kostar allra säkrast samhället betydligt mer än vi 40+som klassas riskgraviditeter med förtidigt födda belastar neonontal avd. DET är nämligen en av anledningar till att SAMHÄLLET avråder . INTE för kvinnan i centrum. JAG betalar skatt och väljer vilka risker jag vill utsätta mig för. Precis som de som cyklar utan hjälm....
    JA listan kan göras lång kring samhälls ekonomi!!!

• Redan47

Om det blir en nästa gång du får höra den typen av kommentar ännu en gång , eller någon annan av oss, så kan vi ju ha frasen redo ; gör du liknande uttalande till Anders, VD, 110kg med hjärtproblem? Eller till Peter, marknadschef, 50 år m Lungcancer? Röker ni får ni ingen vård ???

Låt oss inte bli kränkta -stop!

• Redan47

Villsågärna; hur går det med din grav??? Vecka, vilken har det hunnit bli nu? BF? Får du också komm att du är för gammal vid en spontan grav??

• Redan47

Häftigt!!!! Ja men då har du ju redan liksom passerat det motståndet, du är legal nu, ett hopplöst fall;))

Vi som har vuxna barn och vill börja om/ fortsätta, med en kull till, det är vi som har en skruv lös :P, oförsvarliga oansvarig mm mm osv. Och ÄD- till råga på allt. Ja du, det blir utmanande att få möta all ev skepsis- men känns som en baggis, det värsta i livet har jag nog redan gjort;)

Gjorde du blodprovet v9-10, så du rh ett förhandsbesked?

Väntar med spänning på din reflektion från dagens titt!!! Kramen!!! Så glad för dig/er

• Redan47

Ruvardag 12.... Herregud, gör ett grav test, vad väntar du på. Blödningar tillhör ÄD svängen. Ta en extra progestoron , vila och ev C vitamin oxå!!!

Blödningar är inte synonymt med missfall, sorry. Du får fortsätta vara oviss....men ett kiss test imorgon bitti ;)

• Redan47

Villsågärna ; Nix... Har ju sprutat m hcg , pregnyl så sent som den 2/4. Så det blir att hållas på halster till typ to/fre. Fre o mån tar jag blodprov! Jätte nyfiken. Trött, Fast jag tar mitt utrogest/ progestoron vaginalt. Sim sagt det går inte gissa vad det är när kroppen faktist är kemisk-gravid! Men jag är vid gott mod ! Skönt du mår bättre från illamående.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014