• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Lelle; vad får du för ordination från din klinik? Ang det orala progestoronet Utrogest, bioidentiskt, så funkar det tydligen utmärkt för oss från kliniken i Riga, de som blivit gravida och sett hjärta, behåller än så länge sina graviditeter och har tom fasat ut piller och är numera självförsörjande.

Ett klipp från en vet.artikel där jmf mellan utrogestan - crinone gjorts, det finns fler som kommer till liknande slutsats:

"The pregnancy rates per transfer were not significantly different in the Crinone and Utrogestan groups at days 12 (Crinone 353%, Utrogestan 29.9%, P=0.55), 30 (Crinone 28.8%, Utrogestan 25.0%, P= 0.61) and 90 (Crinone 25.9%, Utrogestan 22.9%, P= 0.69). No differences in the spontaneous abortion rates were seen thereafter. The delivery rates (number of deliveries per patient; Crinone 23.0%, Utrogestan 22.2%, P= 1.00), as well as the ratio of newborn babies per embryo transferred (Crinone 11.7%, Utrogestan 11.1%, P=0.91), were not significantly different. Safety parameters were similar in both groups, except for drowsiness, which was more significantly frequent in the oral progesterone group than in the Crinone group at all time points. No serious adverse events were recorded in this study. The fact that Crinone matches the efficacy of the larger doses of progesterone used orally reflects an advantage of the transvaginal route of administration which avoids the metabolic inactivation of progesterone during its first liver pass."

• Redan47

Villsågärna: jag rekommenderar dig att ge namnet: Adrecomp, Alphaplus tillverkare. Det är något hon kan prova. Hon skulle även kunna göra en hårmineral analys och få lite mer visshet. I olika perioder i livet kan vi behöva stärka våra binjurar, som lätt påverkas av all den stress vi utsätter oss o vår kropp för Oxå pga att vi inte återhämtar oss. Stress är i sig inte skadligt, men i kombination med att inte återhämta sig, vila, sova, äta rätt, så blir det tärande. Vi som har sk trötta binjurar, behöver och har mycket, allt att vinna att utöva yoga. Kan rekommendera den medicinska yogan, se www.mediyoga. Sök även på Göran boll. Studier har genomförts på bl.a. Huddinge sjukhus.

• Redan47

Ninacamilla : beundrar ditt mod o styrka. Jag tror inte man blir mer van, mindre orolig ju fler op. Man behöver göra. Jag skulle nog bli mer rädd. Jag gjorde en liten op borttagning av cellförändringar, undersökning innan och fram till op. Gjorde mig rädd orolig att lägga upp mig i en gyn stol. Varje gång nu behöver kG lägga ner mycket energi på att slappna av, för nu är det som livmodern spänner sig autom så jag behöver försöka tänka mig att släppa musklerna.

Du kommer snart vara oå banan igen med ett nytt ÄD försök! Ha målet med dig! Kram

• Redan47

Ninacamilla : beundrar ditt mod o styrka. Jag tror inte man blir mer van, mindre orolig ju fler op. Man behöver göra. Jag skulle nog bli mer rädd. Jag gjorde en liten op borttagning av cellförändringar, undersökning innan och fram till op. Gjorde mig rädd orolig att lägga upp mig i en gyn stol. Varje gång nu behöver kG lägga ner mycket energi på att slappna av, för nu är det som livmodern spänner sig autom så jag behöver försöka tänka mig att släppa musklerna.

Du kommer snart vara oå banan igen med ett nytt ÄD försök! Ha målet med dig! Kram

• Redan47

Ninacamilla; usch det verkar nervigt ändå. Och hur länge ska du behöva vänta då!!! Syns det inte på UL var det sitter ?

Min dag i Aten: omvälvande, intressant . Inga klamydia bakterier eller ureaplasma!!! Aquascan mycket bra! Så hyst - läggs på hyllan. Istället förbereds jag för ET - mycket snart. Medicinering påbörjad. VUL på fredag igen sedan får vi se vad den visar för utveckling på slemhinnan. Penny satsar gärna på denna i naturlig cykel. Ägg ligger o väntar cd8. Dvs ägglossning på gång. ÄD - ja.

• Redan47

Nina: va F... Op gjord men ändå är du inte klar!!!! Att inte få prata m läk direkt utan överhöra är fan inte ok. Vi är inte människor bara en enhet på vägen. Hade du sagt att du inte ville bli behandlad med cellgift? Vad innebär det för dug i praktiken?

Sitter illa... Usch vad du behöver gå igenom. Det är nog bara sim jag hör dig oxå, se framåt för att orka gå igenom det du gör nu med sinnet i behåll.

Ja, det känns mycket bra att bli så sedd och tagen oå allvar. Och verkligen påverka resan.

Imorgon mer info och Sedan på fredag beslut om nästa vecka eller ej! Spännande ja verkligen.

• Redan47

Det låter fan ursäkta jag svär men detta är väl ändå inte etiskt??? Anmäla till patient ombudet. Inte för att det hjälper dig. Men du valde ju innan . Och de fattar beslut som du vill påverka. Det är ju likt förbannat inte klart!!! Din behandling alltså. Tänker på dig, och ger lite energi på distans.

• Redan47

Utomkvedes i abdominal är ovanligt. Det är svårt att veta exakt varför det blir så. Katetern vid implantations är bara en av förklaringarna men observera detta är bara teorier, problem med äggstockar äggledare inflammationer och kirurgiska ingrepp i det området är de största orsaker till utomkvedes. Ovadsett var de fäster utanför eller i botten på livmodern. Så tjänstefel, kan inte åberopas. För mer kunskap sök på ectopic pregnacy.

Skönt att du fått visshet. Ovisshet skapar mest oro av allt. Lättare att gå vidare, tycker jag. Än att famla i mörker. Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014