• Redan47

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Ta progestoron ocå! Villsågärna.

Jenkins, gör det som könns bra för dig, vi finns på tråden när det känns så. Utsättning

Av medicin ? ÄD Riga mfl sätter inte ut något före V8!!!! ÄD är ju inte en normal graviditet ...

Kram m styrka ich vila.

• Redan47

Villsågärna; jo det är klart det är skillnad m progestoron då...

Jag: genomförde ju UL på klinik på samui, trodde det var VUL men den hade de inte... Sp jag fick klunka i mig 1 liter vatten ich vänta totalt 1,5h innan blåsan var typ så full att jag behövde kissa, men dr höll tiden exakt enl utsago, in igen : resultat- 10mm slemhinna!!! Rekord flr mig. Passade på att ta blodprover trombosutredning ixå när jag ändå var där och det var okey för dem. Hade tänkt göra det på sjukstugan en mindre ö, men insåg väl på kliniken att proverna förmodligen ändå skulle skickas dit jag var. Nu väntar jag svar på dem. Riga glada för bra resultat ich samtliga immun o trombos prover bra som togs jan. Nu är Riga inbokat den 19e provtagning , 20e FET. Så vi åker bara hämtar bil o kläder vänder tillbaka t Sthlm - båt över till Riga! Det gäller bara vara effektiv!

Jag är så glad för din fantastiska lycka!!!!

• Redan47

Ninac; bor du i 08- kolla werlabs på nätet. Hcg finns, progestoron får du nog kolla efter vid hormonorover....

Jag får min gyn att skriva remiss. Bor ej -08. Lycka till!

• Redan47

Nina : bm, ditt uttalande är generaliserande och speglar inte verkligheten i Sverige. Möjligt att på just den Mvc har den rutinen .... Men det är absolut inte så överallt. Ta kontakt med en annan inrättning! VUL kan göras hos gyn. Högt blodtryck mm, sök vårdcentral eller gyn akuten direkt. Finn dig inte i vad som helst för behandling !

• Redan47
    callimero skrev 2014-02-25 13:09:40 följande:

Inboxar dig NinaCamilla.

Super! Tillsammans är vi starka!
  • Redan47

Jag ser det som en fördel att det inte är en öppen donation vi gjort. Kan det inte bli några diskussioner i framtiden och kvinnan som donerat lämnas i fred. Den typ av oro som adoptionsbarn kan driva behöver vi inte uppleva därmed. Vi har ju typ bara köpt en gen/ cell då mina inte befruktas ! Och detta, ÄD, inte är tillåtet i Sverige pga att staten anser sig ha rätt att bestämma åldern, vem som får skaffa fler barn eller ej. NU blir det Pappas spermie och jag biologisk mamma. Förstår egentligen inte varför det är sådan intressant fråga hur vi kommit till??? Den blir större än den är, tycker jag. Vi ville ha fler barn. Detta den möjligheten. Och våra barn kommer inte vara ensamma, vi blir fler och fler, ju öppnare vi blir!

• Redan47

Bullen/  Vi valde Riga, lätt tillgängligt att komma dit, ingen kö väntelista, vår ålder, professionellt, deras erfarenhet, modern teknikutrustning, samarbetspartner i sthlm, okomplicerat att få mediciner skickat via dhl. 

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014